4.2.2009 18:58
4.2.2009 19:27
19.2.2009 22:34
20.2.2009 21:46
Zygel kirjoitti:Jos mun äly riittää kevarikortin hommaamiseen, niin varmaankin Yamaha WR125X, Fanticin jokin SM malli, tarkemmin en tiedä mikä kun ei hintoja ole tuolla, tai sitten HM CRM F 125 X. Tietysti mieluiten noista ottaisin tuon HM:n, mutta eipä näy tuolla sivuilla olevan jälleenmyyjiä Oulun läheisyydessä. :/ Hondan Varaderokin voisi olla ihan mukava, mutta se on kyllä melko kallis ja ulkonäöltään rumempi kuin nuo muut.
Nelarin siis kuitenkin hommaan, jos edes piikin ostan. Kaksitahti kiinnostaisi ehkä muuten, mutta ajattelin pitää ihan a1 tehoissa, joten 2t ei taida olla hyvä vaihtoehto.
4.3.2009 23:15
4.3.2009 23:42
T-Doggy kirjoitti:Laskin tossa exelillä ihan huvin ja mielenkiinnon vuoksi mitä eroa on mopon ja kevarin kuluilla/kuukausi. Eipä ollu järin suuri. Mopolla ajo maksoi laskujeni mukaan uudella Derbi Sendalla ~200/kk (sis. vakuutukset,bensat,öljyt,huollot) Ja NSR:llä n. 250-300euroa. Huomioon ei otettu ''jos jotain hajoo'' -kuluja, eikä tuuninkia ym. ''turhia'' menoja. Elikkä suunilleen (''vain'') 100euroa enemmän maksaa piikillä ajo.
5.3.2009 0:12
5.3.2009 15:55
Ja sitte, kun ostaa nelarin kevariks, ni menee varmaa vähemmä rahhaa, kuin esim tehariderbil. Tietty vakuutus voi olla satasen kaks kalliimpi. Ja esim cbr:rrää saa jo 1500€ ni ei pahaT-Doggy kirjoitti:Laskin tossa exelillä ihan huvin ja mielenkiinnon vuoksi mitä eroa on mopon ja kevarin kuluilla/kuukausi. Eipä ollu järin suuri. Mopolla ajo maksoi laskujeni mukaan uudella Derbi Sendalla ~200/kk (sis. vakuutukset,bensat,öljyt,huollot) Ja NSR:llä n. 250-300euroa. Huomioon ei otettu ''jos jotain hajoo'' -kuluja, eikä tuuninkia ym. ''turhia'' menoja. Elikkä suunilleen (''vain'') 100euroa enemmän maksaa piikillä ajo.
6.3.2009 18:13
T-Doggy kirjoitti:Laskin tossa exelillä ihan huvin ja mielenkiinnon vuoksi mitä eroa on mopon ja kevarin kuluilla/kuukausi. Eipä ollu järin suuri. Mopolla ajo maksoi laskujeni mukaan uudella Derbi Sendalla ~200/kk (sis. vakuutukset,bensat,öljyt,huollot) Ja NSR:llä n. 250-300euroa. Huomioon ei otettu ''jos jotain hajoo'' -kuluja, eikä tuuninkia ym. ''turhia'' menoja. Elikkä suunilleen (''vain'') 100euroa enemmän maksaa piikillä ajo.
7.3.2009 18:40
_skyteam_ kirjoitti:T-Doggy kirjoitti:Laskin tossa exelillä ihan huvin ja mielenkiinnon vuoksi mitä eroa on mopon ja kevarin kuluilla/kuukausi. Eipä ollu järin suuri. Mopolla ajo maksoi laskujeni mukaan uudella Derbi Sendalla ~200/kk (sis. vakuutukset,bensat,öljyt,huollot) Ja NSR:llä n. 250-300euroa. Huomioon ei otettu ''jos jotain hajoo'' -kuluja, eikä tuuninkia ym. ''turhia'' menoja. Elikkä suunilleen (''vain'') 100euroa enemmän maksaa piikillä ajo.
Eipä oo kovin aukoton laskelma. Mopokortti alle 100e, piikkikortti 800e, mopon vakuutus alle 300e/vuosi, piikin 500e-->, hankintahinnat, mopossa uusi 2500e ja uudet kevarit 4000e--> jne. Ja jos on bonukset piikin vakuutuksessa ja mällää niin lähtee bonuksia ja esim. auton vakuutus kallistuu. Mopossa pelkkä 150e, eikä muita kuluja.
7.3.2009 21:16
Darb kirjoitti:Miksei mopolla bonuksia lähde?Oman käsityksen mukaan aina lähtee, mutta voin olla väärässä.
Itellä dt:n vakuutus karvan alle 300e,kasko. Toki kevarilla ajaminen on paljon kalliimpaa kuin mopolla, jos saman vuosimallin pelit alla ja 2t vs 2t tai 4t vs 4t.
8.3.2009 12:59
8.3.2009 13:45
Ak^ kirjoitti:Takasi aiheeseen? Jatkakaa vakuutustopiikis jos semmone on..![]()
Ite ajattelin jotai hussee kevariks jos semmone tulee hankittua.. Tai sitten iha joku 2-t kyykky esim aprilia tai derbi.. Ois aika namu
8.3.2009 14:16
Desmosedici kirjoitti:Ak^ kirjoitti:Takasi aiheeseen? Jatkakaa vakuutustopiikis jos semmone on..![]()
Ite ajattelin jotai hussee kevariks jos semmone tulee hankittua.. Tai sitten iha joku 2-t kyykky esim aprilia tai derbi.. Ois aika namu
Älä ny apriliaa tai derbii sorru, osta suoraa paras, eli mito!
8.3.2009 14:57