Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
19.6.2012 15:01
kortin saanti oli mulle helpoa teoriasta pääsee lukemalla ja tiedolla. mut mua ihmetytti kun pojat sano että olis inssi mut mull taas oli hidas,jarrutus ja portit jotka suoritin. jonka jälkeen sain ajoluvan 1kk ja nyt 27.6 saan muovisen.
19.6.2012 16:01
Monel menee inssi ja käsittelukoe vissii sekasi..
19.6.2012 17:48
Lassukka kirjoitti:Monel menee inssi ja käsittelukoe vissii sekasi..
niin menee.
19.6.2012 20:57
Kyllä toi jarrutus yllättävän helppo oli, vaikkakin ekalla kerralla oikein pelästyi kun hipasikin jarruun. Pikkusen oli äkäsemmät jarrut autokoulun härvelissä kun Tunturissa...
Siitä sit vaan varovasti lisäämään jarrutehoa ja kokeessa pysähtyi n. puoleen väliin käytettävissä olevaa jarrutusmatkaa. Mun mielestä vaikeampi oli hidasajo, koska autokoulun mopon kytkin oli aikalailla On/Off tyylinen, eikä sitä paljoa luistatettu.
20.6.2012 0:19
Millä vaihdemopolla ajoit?
21.6.2012 12:36
Nopea kysymys ja tarvis nopean vastauksen, pitääkö muovikorttia hakiessa maksaa jotain ja haetaanko se poliisin päätalolta vai siitä lupapalveluilta?
Menee paperikortti tänään vanhaksi ja pitäis lähteä hakemaan tiksistä ennenkun lähen mökille. A1 kortti kyseessä mutta tarvis nopeen vastauksen.
21.6.2012 13:08
Ite sain lupaosasta (tosin ei täälä muuta olekaan) eikä maksanu mitään
21.6.2012 15:52
Se on puristava ja kiertävä jarrutus. Niitä jarruja ei paineta.
9 metriä on jarrutuksessa matka kestopäällysteellä, 12m soralla ja kaikki saa sen kyllä varmasti siihen pysähtymään, jos ei vielä ekalla eikä tokalla yrittämällä niin kyllä se jarrutusteho sieltä sitten haetaan harjoittelun kautta.
T: Autokoulun mopokouluttaja
25.6.2012 23:42
Itselle tuli Etelä-Pohjanmaan Auto-Opistolta viestiä, että 2.7 Teoriakoe ja heti sen jälkeen ajotunti, 3.7 toinen ajotunti, 4.7 kolmas ajotunti ja heti perään käsittelykoe. Eli aika nopeaa sen kyllä saan (toivon mukaan menee teoriakoe läpi heti ekalla). 2.7 täytän siis.
25.6.2012 23:44
Samassa paikassa suoritin mopo- ja A1-kortin. Siellä kyllä hommat hoidetaan nopeasti.
26.6.2012 1:28
Televaisoni kirjoitti:Itselle tuli Etelä-Pohjanmaan Auto-Opistolta viestiä, että 2.7 Teoriakoe ja heti sen jälkeen ajotunti, 3.7 toinen ajotunti, 4.7 kolmas ajotunti ja heti perään käsittelykoe. Eli aika nopeaa sen kyllä saan (toivon mukaan menee teoriakoe läpi heti ekalla). 2.7 täytän siis.
Kannattaa siis todella paljon harjoitella teoriakoetta varten, meinaa jos huonosti käy ja ei saa läpi nii taitaa mennä sitte siittä pariviikkoo ennenku saat kortin
27.6.2012 1:08
Tämäkin täällä varmasti moneen kertaan kysytty, mutta en lyötänyt vastausta näin pikaisella selauksella. Elikkä suoritan mopokortin yhteydessä myös traktori kortin, mutta jos vaikkapa mopokortti ''osa'' menisi läpi, mutta traktori kusissi, pitääkö uusia molemmat kortit, vai tässä tapauksessa vain T?
28.6.2012 17:09
korker0 kirjoitti:Televaisoni kirjoitti:Itselle tuli Etelä-Pohjanmaan Auto-Opistolta viestiä, että 2.7 Teoriakoe ja heti sen jälkeen ajotunti, 3.7 toinen ajotunti, 4.7 kolmas ajotunti ja heti perään käsittelykoe. Eli aika nopeaa sen kyllä saan (toivon mukaan menee teoriakoe läpi heti ekalla). 2.7 täytän siis.
Kannattaa siis todella paljon harjoitella teoriakoetta varten, meinaa jos huonosti käy ja ei saa läpi nii taitaa mennä sitte siittä pariviikkoo ennenku saat kortin
<---- Harjoittelenkin, en saa millään neljää virhettä kumpaankaan. Mutta miten niin pari viikkoa joutuisin odottelemaan? Koska teoriakokeen saa tehdä aikaisintaan 3 päivää myöhemmin siitä hylätystä kokeesta. Eli saisin 5. päivä kortin, nyt saan 4. päivä todennnäköisesti. Eli jos kusisin ekan teoriakokeen ja toinen menis läpi, niin kortti viivästyisi päivällä.
28.6.2012 23:49
Käsittelykokeeseen vaaditaan hyväksytysti suoritettu teoriakoe. Kumpaankaan ei välttämättä saa aikaa heti kun haluaisi, joten viikon tai parin myöhästyminen on ainakin kesäaikaan jopa todennäköistä.