Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Tee se itse

12.6.2012 20:49

Etumaski kiinni nippusiteillä ja metallihärpäkkeellä. Saa nährä kauan pysyy :D
Takavaloteline kiinni takakatteen alla puupalikassa ja puupalikka rungossa kiinni liimalla.

12.6.2012 21:30

Mulla on ollu aina nippareilla kiinni maski... :lol:

13.6.2012 22:01

Kukaan tehnyt jostain putkenpätkästä itse varin prikkaa skopaan? kun oma roxi kulkee vakiona 47kmh gpsää kuntaas ilman prikkaa menee karvanverran yli 65kmh. joten jonkinnäköinen välimuoto pitäisi saada että kulkisi sen ~55. alkuperäistä prikkaa en aijo hioa koska myöhemmin vakioksi saaminen on hankalaa. eli teille jotka ootte tehny ite prikan jostain putkenpätkästä yms. mistä saitte putkea (löytykö ihan jostain k-raudasta) ja eli tarkoitusthan on vain leikata pala siitä ja hioa se oikean kokoiseksi? ja aivan sileäksihän se täytyisi saada että se ei esimerkiksi syö hihnaa yms. haittaako jos se on (piiriltään?) eli ulkoreunan ympäryys mitaltaan liian iso kunhan prikan reikä on oikean kokoinen? kiitos.

edit. onko mitään muuta vaihtoehtoa saada kulkemaan about 55kmh kuin prikkaa muuntelemalla? :)

13.6.2012 23:25

MK96 kirjoitti:Kukaan tehnyt jostain putkenpätkästä itse varin prikkaa skopaan? kun oma roxi kulkee vakiona 47kmh gpsää kuntaas ilman prikkaa menee karvanverran yli 65kmh. joten jonkinnäköinen välimuoto pitäisi saada että kulkisi sen ~55. alkuperäistä prikkaa en aijo hioa koska myöhemmin vakioksi saaminen on hankalaa. eli teille jotka ootte tehny ite prikan jostain putkenpätkästä yms. mistä saitte putkea (löytykö ihan jostain k-raudasta) ja eli tarkoitusthan on vain leikata pala siitä ja hioa se oikean kokoiseksi? ja aivan sileäksihän se täytyisi saada että se ei esimerkiksi syö hihnaa yms. haittaako jos se on (piiriltään?) eli ulkoreunan ympäryys mitaltaan liian iso kunhan prikan reikä on oikean kokoinen? kiitos.

edit. onko mitään muuta vaihtoehtoa saada kulkemaan about 55kmh kuin prikkaa muuntelemalla? :)

alkukäyrään hitsaat jonkun prikan? :)

14.6.2012 0:58

hiot sitä nykystä prikkaa vähän

14.6.2012 1:17

MK96 kirjoitti:alkuperäistä prikkaa en aijo hioa koska myöhemmin vakioksi saaminen on hankalaa.

Etkö osaa jukke lukea?

Ja tuohon kysymykseen, tosiaan ehdotan samaa mitä yamahadt2006 eli hitsaat prikan alkukäyrään ;)

14.6.2012 2:42

ohhoh luin vaan pikasesti ton :lol: luin vaa kolme ekaa lausetta :lol:

14.6.2012 7:34

En kyllä tiedä kuuluko tämä tänne mutta olisin rakentamassa mopoon peräkärryn. Haluaisin tehdä siitä mahdollisimman lainmukaisen ja kyselen täältä nyt että mitä siinä on pakollista esim. paino, koko, valot, vilkut, jne... Mutta tietenkin googlesta löytyy, mutta en ole varma onko kovin varmaa tietoa kun jostain forumeista luin jotain peräkärryn rakentamiseen liittyvää mutta uusimmat päivitykset oli 5 vuotta sitten. Joten en tiedä onko laki kuinkapaljon muuttunut siitä lähtien. :|

16.6.2012 5:36

Kellään mitään vinkkejä miten kiinnittäis kilven tohon skootterin sivulle? Varikoppaan jotankin mut miten? Voishan sen telineen ostaa kans mut kivempi ite tehä ;)

16.6.2012 5:47

No ihan pellistä leikkelet :) mallia googlesta.

16.6.2012 19:40

kiMMMe kirjoitti:Kellään mitään vinkkejä miten kiinnittäis kilven tohon skootterin sivulle? Varikoppaan jotankin mut miten? Voishan sen telineen ostaa kans mut kivempi ite tehä ;)

Kulmarautaa ;)

21.6.2012 11:37

Kävin paikallisesta mopoliikkeestä puolkuntosen kumin ja ajattelin tehdä pultti kumin niin paljonko porukallla menny rahaa pultteihin? :roll:

21.6.2012 15:56

yamahadt2006 kirjoitti:Kävin paikallisesta mopoliikkeestä puolkuntosen kumin ja ajattelin tehdä pultti kumin niin paljonko porukallla menny rahaa pultteihin? :roll:

Kilopulttia kun ostelee niin meikäläisellä meni jotain 17e edestä pulttia, prikkaa ja nylocmutteria kahteen tälläseen palloon.
Kuva

21.6.2012 23:11

SellYourSoul.90 kirjoitti:
yamahadt2006 kirjoitti:Kävin paikallisesta mopoliikkeestä puolkuntosen kumin ja ajattelin tehdä pultti kumin niin paljonko porukallla menny rahaa pultteihin? :roll:

Kilopulttia kun ostelee niin meikäläisellä meni jotain 17e edestä pulttia, prikkaa ja nylocmutteria kahteen tälläseen palloon.
Kuva

Montako pulttia meni renkaaseen?, kannattaako tehdä m6 vai m8? ja laitoitko sisäpuolellekkin prikan vai miten? :roll:

22.6.2012 0:21

Lukee galleriassa kommenteissa , oliko se 134 vai 143 pultti per. rengas.