Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Talvi

19.12.2012 18:58

Jos se huono pakkaskäynnistyvyys johtuisi siitä bensan haihtumisesta niin miksei se sitten kesällä haihdu samalla tavalla? Kun bensan tai minkä tahansa muunkin nesteen haihtuminen vaatii energiaa, eli lämpöä, niin eikös ongelman pitäisi olla juurikin kesällä pahempi, eikä talvella?

Re: Talvi

19.12.2012 19:26

Tätä itekkin mietin. Eli päädymme tulokseen ettei bensa haihdu sieltä, vaan poistuu muita teitä pitkin?

Re: Talvi

19.12.2012 19:49

Tuonhan voi kokeilla helposti. Aamulla avaa kohokammion tyhjennysruuvin, niin sittenhän sen näkee onko siellä bensaa ja kuinka paljon...

Re: Talvi

19.12.2012 20:42

Ja mun veikkaus on se että siellä on ne bensat tallessa vielä! Nimittäin aikoinaan ku ei mopo oikeen käynnistyny talvella nii läpällä koitin mitä käy kun lyö 105 suuttimen ja polkasee niin -30c pakkasessa ekalla käyntiin ilman imua! Veikkaan että moni tätä vastustaa mutta niin se vaan oli.

Re: Talvi

19.12.2012 21:56

Niin ensin räpläsit lämpimässä tallissa 105 suuttimen, sitten veit ulos ja polkaisit? Oli miten oli se pääsuutin ei edelleenkään vaikuta käyntiinlähtöön ellei laita todella isoa pääsuutinta ja käynnistä kaasu pohjassa.

Ei se kohokammio ainakaan parissa päivässä tyhjäksi haihdu minunkaan mielestä.

Re: Talvi

19.12.2012 22:10

Kyllä muuten tasan ainakin räxässä vaikutti, ja kaasun kanssa en pole koskaan. Sehä siinä räxässä olikin helppoo kun ei muuta tarvinnu ku pääsuutinta ropata ja toimi hyvin :lol: Husse on jo vähän eri sorttia niin pitäis pienienkin lämpötilanmuutosten takia olla vaihtelemassa pääsuutinta, neulan asentoa, tyhjäkäyntiä ja ilmaruuvia.

Re: Talvi

19.12.2012 22:12

Palezu kirjoitti:Niin ensin räpläsit lämpimässä tallissa 105 suuttimen, sitten veit ulos ja polkaisit? Oli miten oli se pääsuutin ei edelleenkään vaikuta käyntiinlähtöön ellei laita todella isoa pääsuutinta ja käynnistä kaasu pohjassa.

Ei se kohokammio ainakaan parissa päivässä tyhjäksi haihdu minunkaan mielestä.

Lämpimässä tallissa kiinnitin sen, vein omaan kylmään talliin, mopo oli muistaakseni 1-2 yötä siellä ja aamulla polkasin käyntiin. Tietenki kaasu oli pohjassa ilman imua. Kouluunha ei voinu ajaa ku röpötti nii perkeleesti :D

Re: Talvi

19.12.2012 22:36

Tähän bensahana keskusteluun jos saan sanasen vielä sanoa, niin ei se kaasarin täyttäminen vaadi kymmenia polkasuja. Kyllä se kaasari täytyy ihan yhellä polkasulla jos hana on kunnossa ja oletetaan että se toimii normaalisti pakkasessa. Se, miten tämä yksi polkaisu vaikuttaa käynnystyvyyteen onkin sitten eri asia.

Itsellä on enemmänkin ongelma saada liukkaaseen kiksiin tarvittavan vahva polkasu. Tulppakin kai on itellä turhan kylmä näille pakkasasteille.

Tuli myös huomattua miten pakkanen vaikuttaa näihin heikkolaatuisiin muoviosiin. Takavilkun kannake oli murtunut irti.

Re: Talvi

19.12.2012 23:27

Mulla ainaki tarvii kymmenisen polkasua. Huomaa siinä kun ajat tankin IHAN tyhjäksi ja alipainehana kunnossa nii saat pokee sitä vähän aikaa että lähte käyntiin. ;)

Re: Talvi

20.12.2012 0:25

Mikäs siinä, mana lähteny nyt ekalla polkasulla joka pv.

Re: Talvi

20.12.2012 0:41

Nuo nelitahdit vaikuttaa olevan asia erikseen, kaverilla lähtee kans 110cc skyteam krossi mankitype koneella muutamalla polkaisulla käyntiin -25 pakkasessakin kun ryyppyä osaa käyttää. Ei uskoisi mutta se manki style ryyppy mikä on vain läppä mikä tukkii sen kaasarin imureijän, vaikuttaa toimivan todella hyvin :D Ja sitten toisen kaverin kiinanskoba, siinä on step two kopio phva kaasari käsiryypyllä niin näköjään lähtee kans muutamalla polkaisulla kovillakin pakkasilla. Omaa 2 tahti imuria saakin sitten polkea vähintään sen 50 kertaa jos on yli 15 pakkasta :D

Re: Talvi

20.12.2012 0:50

PV viikon seisomisen jälkeen kylmästä tallista ryyppy päällä ekalla tai viimestään tokalla käyntiin 8)

Re: Talvi

20.12.2012 10:11

Fudessa ei oo vakiokaasarillakaan mitään ongelmaa käynnistymisen kanssa kovallakaan pakkasella mutta etupyöränlaakereihin pitäisi laittaa pakkasenkestävämmät rasvat ja takajarrurumpu putsata kun eilen päätti takajarru jäätyä jumiin.

Teippasin jäähdytyspuhaltimen suuaukosta yli puolet umpeen ja nyt kone ees vähän lämpimämpänä.

Re: Talvi

20.12.2012 11:03

Oma PV on kans pettämätön kalu. ;) Tokalla yrittämällä reilun 1,5 vko pakkasessa seisomisen jälkeen käyntiin. Oujee.

Re: Talvi

20.12.2012 11:30

Sain semmosen idean et tekisin sokuniin lohkolämmittimen ku ei ol lämmintä talli :D
Ideoita? Ei löyvy mitää yleismallista ainakaan.