Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Mopokortti

23.5.2012 23:48

No juu ei suojaa, muttei ole kummiskaan mitään T-paita+sortsit tyyliä.

Mopokortti

24.5.2012 8:12

No juu ei :D

24.5.2012 22:22

Tohon opetuslupateoriakokeeseen liittyen: Kuinka tarkkaa ne syynää kypärän, eli kelpaako jos siin o yks sentin vähä isompi naarmu, ja saaks sen ajaa laskettelulaseilla? :s

Mopokortti

24.5.2012 23:39

En tosta kypärän tarkistamisesta tiedä, mutta annatko päällesi todellaki vain noin vähän arvoa? Eiköhän olisi syytä ostaa uus potta.

24.5.2012 23:45

Joo, kypärästä ei kannata tinkiä, ja se kannattaa vaihtaa heti jos se kolahtaa vähänkin kovemmpin johonkin. Tingi muusta varustuksesta sitten mieluummin.

Välillä näkee noita hauskan näkösiä mopoilijoita kun niillä on joku uusi, kallis ajotakki päällä, ja sitten joku kälynen 80-luvun suvussa kulkenut ja kovia kokenut airoh päässä...

25.5.2012 21:35

Heti ei huvittais lisää tuhlata ku kypärä on ihan uus enkä oo sil viel kertaakaa ajanu, ja nyt vast huomasin ton naarmun. Tietääks joku pystyyks sitä vaihtaa enää ku ostin kummiski alennuksesta :(

25.5.2012 22:54

Ei liity tähän topicciin mutta ei varmasti pysty. Mistä ne tietää ootko itte sen tiputtanu maahan?

26.5.2012 10:46

Mulla ei ainakaan kattonu kypärää ollenkaa ku suoritin käsittelykokeen.
Ja yks naarmu ei heikennä sitä kypärän rakennetta, jos se siis on vain maalissa/lakkauksessa.

26.5.2012 18:16

Pattes798 kirjoitti:Mulla ei ainakaan kattonu kypärää ollenkaa ku suoritin käsittelykokeen.
Ja yks naarmu ei heikennä sitä kypärän rakennetta, jos se siis on vain maalissa/lakkauksessa.
Kannattaako silti ottaa riskiä? Naarmu kertoo siitä, että jos on joku voinut ehkä kolauttaa johonkin kovempaa, ja kypärään on tullut sen vuoksi naarmu. Naarmu voi olla tullut myös ihan jostain pienestä töytäsystä. Kukaan ei sitä tiiä mistä se on tullut, mutta itse en lähtisi riskeeraamaan.

26.5.2012 20:04

Ei kannata, mutta se oli vain toteamus.

28.5.2012 15:52

Ei se pahemmin mullakaan kattonut mitään varusteista. Juttelivat vaan keskenään ja kun tuli siihen viereen ne vaan sano hyvä ja seuraava kuljettaja.

29.5.2012 12:51

Millaiset varusteet opetuslupalaisilla on ollut päällä käsittelykokeessa? Aiemmat vastaajat olivat autokoululaisia. Turvallisuustunnin (45 min) hinta on kyllä kohtuuton, lähes kolmasosa siitä mitä koko mopokoulu maksaisi autokoulussa???

29.5.2012 17:04

Samahan se käsittelykoe on, suoritit opetusluvalla tai koulussa, niin minkäs takia varusteet olis erilaiset? Yhtäläillä pitää olla varusteet niinkun on täällä mainittu.

29.5.2012 22:44

Joo, eli siis mulla oli tännään käsittelykoe , ja läpihän meni ! 8) juu, ainakin meillä oli täydelliset ajovarusteet jotka saimme ajokoululta ( ajotakki,housut,kengät,hanskat,kypärä,heijastinliivi).

29.5.2012 23:24

Onko mahdollista suorittaa mopokortti heinäkuussa, Porissa? Eli jos olen syntynyt 10.7 niin onko mahdollista? Kun eikö ne liikkeet ole kesäisin kiinni, vai onko jokin auki? :|