Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
18.12.2012 21:47
Tuohan käypi pösöönkin
(mopo vai skootteri?? )!
Vois laittaa sparelle 3 tilauksen 3 viikon sisään menemään.
Mites tossa tuo hana avataan? EI ainakaan näy normaalia vipua tossa, mut pohjassa näyttäs olevan tommonen "kieritys" homma..
Siitä varmaan?
18.12.2012 21:49
Toimii tuosta pohjasta pyörittämällä.
18.12.2012 21:54
XPSsm, samalla menetät bensavalon kun laitat tuon, sillä ainakin pösössä se bensavalon anturi (mikälie) on siinä hanassa kiinni, mutta tuskimpa tuosta nyt niin suurta ongelmaa tulisi. Kuinkakohan tiukasti tuo tuossa pysyy kiinni vai pitääköhän jolla klemmarilla kiristää, kun on varmasti mukava tunne kun bensahana jää käteen sulkiessa/avatessa.
18.12.2012 22:06
Ehkä mie sit tyydyn polkemaan.
D En tiiä, pitää varmaan huomen aamulla laittaa lämpöpuhallin mopon alle puoleks tuntii ni lähtis helpommin.
Ja sit jää koulun pihaan..
DD
18.12.2012 22:14
Onks toi kakstahtien homma toi paska kylmäkäynnistyvyys? Sokuni lähti kiinanpaskakaasarilla, 70 suuttimella ja alipainePUMPUN kanssa muutaman sekunnin veivaamisella vaikka -15
18.12.2012 22:20
Ei, kaikki lähtee jos on säädöissä. Pitää osaa vain säätää.
18.12.2012 22:28
räksä lähtee toisella polkasulla käyntiin joka kerta, ellei oo osissa tallissa tai leiponeena
18.12.2012 22:29
Sama juttu mun ex räxässä, yleensä kyllä ekalla
18.12.2012 23:44
Ei se aina säätämisestäkään ole kiinni. Jos kaasari on haihtunu bensasta tyhjäks ja alipainehanasta ei luonnollisestikaan tule sitä bensaa vasta sit kun polkee (ja sillonkin vähän kerrallaan ja sitä mukaa imee sen kaasarista pois kun polkee) niin ne säädöt on yhdentekevää kun ei ole bensaa mitä polttaa. Se kaasari pitäs saada ensin täyteen ennen kun rupeaa polkemaan, niin saattas lähteekin paremmin, jonkun pumpun kun kehittelis että sais kohokammion pumpattua täyteen ennen käynnistystä niin se vois auttaa myös.
19.12.2012 10:13
Läks pösö -15 asteessa 5 polkasulla käyntiin kun oli 20 min 1100W auton sisätilanlämmitin puhaltamassa alla.
Mikä ton aiheuttaa et se lähtee tolleen paaaaljon paremmin käyntiin? Jos huono käynnistyvyys kylmällä aiheutuis siitä että kaasarissa on bensaa, niin miten sitten tuo lämpöpuhallin tois lisää sitä sinne?
19.12.2012 10:18
Isompaa suutinta kiinni nii lähtee paremmin
19.12.2012 10:40
Ryyppysuutin on jo 10nro isompi ja pääsuutinkin 3nro vakiota isompi eli 95. Oli 98 suutin viikon, mutta röpötteli siinä 7k kohilla, eikä oikeen tahtonu sitä enempää kiertää. Tai sitten kone ei ollu tarpeeks lämmin.
19.12.2012 16:15
Saiskoha mistään sendaan sopivaa sellasta vipumallista bensahanaa eli ei tota mist kieritetää.
19.12.2012 17:14
radon- kirjoitti:Ei se aina säätämisestäkään ole kiinni. Jos kaasari on haihtunu bensasta tyhjäks ja alipainehanasta ei luonnollisestikaan tule sitä bensaa vasta sit kun polkee (ja sillonkin vähän kerrallaan ja sitä mukaa imee sen kaasarista pois kun polkee) niin ne säädöt on yhdentekevää kun ei ole bensaa mitä polttaa. Se kaasari pitäs saada ensin täyteen ennen kun rupeaa polkemaan, niin saattas lähteekin paremmin, jonkun pumpun kun kehittelis että sais kohokammion pumpattua täyteen ennen käynnistystä niin se vois auttaa myös.
No ei varmasti kaasarista haihdu bensat yössä tai parissa.
19.12.2012 17:19
En tiedä mistä se johtuu mutta voisin kuvitella hyvinkin olevan noin. Joko se ei haihdu, haihtuu tai jotain muuta mutta kumma vaikutus sillä käynnistykseen on kun saa kohokammion täyteen ennen polkemista joka ei alipainehanalla ole mahdollista (ellei ime alipaineletkusta sitten).
Joissain pienkoneissa olen nähnyt ihan mekaanista pumppua jonka tarkoituksena on pumpata kohokammio täyteen polttoainetta ennen käynnistystä, kumman paljon se tuntuu niissäkin helpottavan jos ne jostain -30c pihavarastosta otetaan ja ruvetaan nykimään joten olettaisin että sama homma pätee myös mopoihin.