25.5.2013 15:50
Juunish kirjoitti:Aika halpaa kun itellä Helsingin pyörä ja mopossa otti mulla 60e kun vaihto mulle eturenkaaseen ilman lupaa laakerit perkele
25.5.2013 16:13
2.6.2013 23:23
3.6.2013 0:34
3.6.2013 1:00
3.6.2013 2:00
8.6.2013 16:09
8.6.2013 16:25
8.6.2013 20:26
28.6.2013 23:49
Ei edes teoriassa. Edellisessä topikissa ollut vastaukseni koski ainoastaan takarengasta koska se on osa voimansiirtoa. Takarankaan pyörimiskehän pituus määrittää osaltaan sen kuinka paljon mopo liikkuu teoreettisesti kampiakselin pyörähtäessä yhden kerran. Eturenkaalla puolestaan ei ole tässä yhtälössä mitään merkitystä, moottorin kierrokset pysyvät samana pyöriipä eturengas tuplaten tai puoliksi sitä vauhtia mitä takarengas. Asiaa voi havainnollistaa vaikkapa kokeilemalla keulan kytkemistä ilmaan jollain suljetulla alueella:ykkösvaihteella mopon nopeus on tismalleen sama koskettipa eturengas maata tai ei.KarsTa kirjoitti:Kiitän kattavasta vastauksesta. On kaks 21" etuvannetta ja toisessa sliksi ja toissessa uus nappula niin uurella nappulakumi vantehella menöö siis teorias lujempaa.
24.7.2013 19:35
24.7.2013 21:11
25.7.2013 1:09
25.7.2013 11:33
25.7.2013 23:36