Täältä tuleekin nyt pidempää stooria, kun näitten polliisienkanssa joutunut turhan paljon tekemisiin.
Viimekesänä, kun viimein jaksoin hankkia mopokortin, lähdin samana päivänä ajeleen. Siinä illemmalla kun oltiin paikallisella pommitus suoralla kytkemässä keulaa ylös, niin poliisit sattu paikalle. Meitsin mopo meni silloin sen +-80km/h. Keskustelu meni mun ja poliisien kanssa aikalailla näin:
P: Jahas, kenes raketti tää on?
M: ... (kuumotteli niin paljon ettei saanu sanaa suusta
)
P: jaa, tälläkö mopolla ei ole sitten omistajaa?
M: joo, täälä
P: hyvä, katos nyt tarkkaan
*polkasee derbin käymään, vinguttaa 75km/h mittariin*
P: kyä tää aika reippaasti menee...
M: joo, kävin eilen hakemaan sen, ei oo paljoo kerenny laittaan
P: paskaa puhut, mutta kai se nyt menee tällä kertaa jos lupaat laittaa menemään siihen kuuenkympin pintaan.
M: joo, ilman muuta
Rennot poliisit, parin kaverin mopotkin meni jotain 60-80 eikä kellekkään mitään, paitsi yhdelle joka rupesi siinä vittuilemaan. Tosin kattoivat vaan mopon mittarista ja ajoivat ilman kypärää. Eivätkä kyselleet kortteja tai rekisteriotteita.
Tosta kun lähdin pois, niin mentiin kavereiden läheiselle koululle, ja siinä sitten kaverin kanssa vähän vertailtiin uuden ja vanhan rabasan välisiä eroja. Kerkesin ottaan magneeton kopan irti ja samat poliisit kajautti paikalle, ja huusi ikkunasta "Rupesko poikaa pelottaan kun vakiommaks ruvetaan laittaan"
Toinen hauska tapaus sattui n. 2 viikkoa tämän jälkeen. Kylillä oli käyny helvetin mulkkuja poliiseja parin päivän sisään. Silloin olin saanut 70cc pytyn, ja ajellut sillä jo viikon. Noh lähdin sitten kotoo katsastaan mitä kylillä tapahtuu, ja siinä näin pari kaveria ja pysähdyin jutteleen. Siittä kun lähdin ajamaan, niin eikai sieltä tullut sininen paholainen perään ja pysäytys valot vilkkuu
Päätin kuitenkin sitten ajaa karkuun, kun varma pakoreitti niin lähellä. Pakoon ja kotiin ja nukkuun. Seuraavana iltana rupesin jo laittaan vakiopyttyä ja putkee kiinni kun oli niin hyvä tarjous pytystä ja putkesta tehty . Olin tallissa ja olin saanut pytyn ja putken irti kun maijja ajaa talon ohi, ja tieltä näkee suoraan talliin jos isot ovet on auki
siniset sitten tuli maijalla pihaan, ja aattelin että nyt nakki napsahti. EIPÄS
sattuivat oleen samat poliisit kun aiemmin, ja sanoivat että seuraavalla kerralla kun ajat karkuun niin sakot napsahtaa. Ei siinäkään oikein muuta. Vähän katselivat mopoo ja pyttyä, sitten totesivat vaan "nyt ymmärrän miksää ajoit karkuun"
Siinä nyt noi hauskimmat tapaukset, ehkä menee liikaa OT puolelle
Noitten samojen poliisien kanssa on nyt tullu kesästä asti tullu juteltua mukavia ja parikertaa ne on pysäyttänykkin. Noi kytät ei antanu kellekkään sakkoo joka käyttäyty asiallisesti, jos alko vittuileen niin yleinsä napsahti kaikki rankimmat sakot mitä voi antaa.
Toisaalta välillä kavereitten kohdalle on sattunut jokin hieman kajahtanut/virka intoinen poliisi joka pitää kaikkia paatuneina rikollisina jos vaikka vilkku ei toimi