Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
30.11.2010 20:14
Solifer exportilla vm65 25km/H omaan mittariiin
30.11.2010 23:21
joissain mopois on eri kokoiset vaihde rattaistot esim. kaikissa derbeissä on eri kokoiset. x-racessa raskaimmat ja drd:ssä kevyimmät.
1.12.2010 0:33
Samannäköiset ja -kokoiset ja kokoiset näyttäisivät olevan rattaat ja vaihteistot ohjekirjojen kuvien ja tekstien perusteella. Anna väitteelle perusta ennen kuin väität
1.12.2010 14:58
Saari^ kirjoitti:Miks mä en nyt usko sua? Kaverilla menee pidemmillä väleillä hädin tuskin 80..
Toi twinair on aika virtaava suodatin ja kiers sillo iha tappiisa ku oli just sopivat säädöt. Ja jokanen mopo on yksiö noiden säätöjen ja kulkupuolen kohalta, toisella menee lujempaa samoil vehkeil toisil hitaammin
1.12.2010 17:02
Et kai oikeesti usko että mopossa joku vitun ilmanputsari vaikuttaa hirveen montaa prosenttia? Siis muuhun kuin imu ääniin.
1.12.2010 17:14
Eipä se tunu perseessä yhtää vaik heittäis vakioputsarin kokonaa vittuu ja ajais ilma putsaria. Ja en ota kantaa toho noputee, mut sanotaako et tecnigasil, joka on omie kokemuksie mukaa aika paljo kireemp ku leo ja 10/53 väleil meni vaa 82,2 ja 12/53 väleil 90. Säädöt oli aivan täydelliset.
1.12.2010 18:24
hommatkaa arrowi/giannelli niin tiedätte että kuinkapaljon technigasi, turbokit, metrakit ja leovince on heikompia putkia. no asian voi jo silla arvata todeksi että drd:n vakio välit ovat 12/53 jotka ovat aivan järkyttävästi raskaammat päältäpäin katsottuina kuin esim x-tremen tai x-racen joissa on uudemmissa vakiovälit 12/65 ja vanhoissa 12/70. ja onhan sitä tullut koitettua drd:stä otin kurit pois ja säädöt kohdilleen vakio väleillä ja se meni sen 69km/h ja x-racessa samat jutut ja meni 67km/h ja vanhan mallin x-tremellä meni ilman kureja 66km/h
1.12.2010 18:38
En paljo huutelis et turbokit on paljoo arrowii heikomp, huipuis eroo ehkä 2 km, arrowi vaa jotenki leposampi ajaa, ku vetää enne piikkiiki.
Eikä noi 12/53 oo mitenkää "raskaat", perus virivälein ite piän. Ei hullukaa voi ajaa noil xracen ja muitte vakioväleil.
Sori mut aika paskast jos sait drd:l täysin kurittoman noil 12/53 väleil 69
2.12.2010 19:45
Kavereilla kulkee holkittomat ton verran vakioväleillä
Ja leolla ne maksimaaliset huiput vakiopannulla 80 tienoilla, paitsi jos laitat 20/30 välit ja pamautat Levin rinnettä alas.
Nää kingkong mittarit on aika kuraa, ajoin kaveril soliferilla mittariin yli 80 ja kaveri ajo rinnalla derbillä joka kulkee n.60..
2.12.2010 19:50
Saari^ kirjoitti:Kavereilla kulkee holkittomat ton verran vakioväleillä
Ja leolla ne maksimaaliset huiput vakiopannulla 80 tienoilla, paitsi jos laitat 20/30 välit ja pamautat Levin rinnettä alas.
Nää kingkong mittarit on aika kuraa, ajoin kaveril soliferilla mittariin yli 80 ja kaveri ajo rinnalla derbillä joka kulkee n.60..
Itekki tykkään dissata leomiehii ku niil ei kule mihinkää, mut kyl se 85 menee, samnverra ku täyskuriton xps vanhal putkel. Välien pitää kyl tosissaa olla sit luokkaa 12-13/53, ku tk meni itel 94 12/53:sel.
3.12.2010 13:42
minä olen kyllä omistanut lacadan ja sitte vielä sen hiukan paremman high qualityn turbokitin niin kyllä niissä on huonommat huippujen hakemis mahdollisuudet kuin arrowissa ja olenhan minä noiden kolmen muunkin putken lisäksi omistanut metran vanhan ja uuden mallin putken ja vieläpä sen morfosis mallin ja on ollut teghnicasia, kundoa, TNT r11, yasuni ja leo vince. olen kyllä todennut arrowin parhaaksi.
Mitä noihin välitys juttuihin tulee niin eri derbi malleissa siis on vakioina nuo välit ja kuitenkin jaksaa vetää yhtä vahvasti ja ei kulje minnekkään jos katsotaan vaikkapa derbi x-race ja drd huiput samoilla väleillä esim 14/60 ja kuriton putki niin x-race kulkee abaut 75km/h (kaverilla meni gps:ssään noilla 76)
Ja drd sen about 59km/h (kaverilla gps:ssään 61km/h) että kyllä sen koneiston sisuksissa olevat vaihde rattaiden koot vaan vaihtelevat. ohjekirjaan ei kannata luottaa itse ostin 08 vuonna derbin uutena 08 vuosimallia siis. ohjekirjassa luki että 17,5mm kaasutin olis kiinni ja kun tarkistin asian löytyi 14mm kaasutin.
3.12.2010 19:36
Jotai silti kyl vikana jos kuriton drd menee vaa 69, se menee sen jo pelkäl holkin poistol
Ja derbin sivuillaki lukee toi 17,5mm kassu joka kohas, ainaki enne luki, se on pien lapsus.
No kyl toi on iha totta et gianelli/arrow on paremp ku tk, ei nii älyttömäst, mut parempi kummiski.
Ja mite työ sit saitte noil väleil kurittoman drd:n menee 61, ku tuttu veti vajaa 70 ilma holkkii
3.12.2010 21:28
niin siis drd:stä sanoit että siinä ois poistettu pelkkä holkki joten välejä ei ole muutettu ja vakio välit drd:ssä on 12/53 eivätkä nuo 14/60. ja drd:n mittari kusee aivan mielettömästi tuossa on linkki siitä vahvistuksenä
http://www.youtube.com/watch?v=bixHWXuhllUVekottimessa oli kiinni siis 74cc Airsal, metrakitin pro race alakauttanen, 16/50 välit ja 24mm kaasutin.
(löysin kyseisen linkin joltain tyypin kotisivulta jossa luki kyseiset tiedot)
ei taida aivan mennä tuota nopeutta.
3.12.2010 21:35
12/53 ja 14/60 on käytännös iha samat välit, ei pitäs vaikuttaa
Ei juma mikä video, drd:ssähän on iha saatanan tarkka mittari, mitä paril oon ajanu, mut sit joillaki se kusee ia vitust
Ja 16/50 välit ei ehkä iha parhaat.
Mut silti täyskurittoman noil väleil ehottomast pitää mennä yli 75, tai joku kusee ja pahast.
4.12.2010 1:25
juu ittelläki on hei stage6 pytyn, arrowin putken, 19mm kaasarin, kiihdytys suppilon, kisasähköjen... Kanssa 15/53 välit