6.4.2014 14:25
6.4.2014 18:56
Lähde6.4.3.1 Leveys: jos on ainoastaan yksi jarruvalaisin, sen vertailukeskipisteen on sijaittava ajoneuvon pituussuuntaisella
keskiviivalla; jos jarruvalaisimia on kaksi, on niiden sijaittava symmetrisesti ajoneuvon pituussuuntaiseen keskiviivaan nähden.
6.4.3.2 Korkeus: vähintään 250 mm ja enintään 1 500 mm maanpinnan yläpuolella.
6.4.3.3 Pituus: ajoneuvon takana.
6.4.4 Geometrinen näkyvyys
Vaakakulma: 45° vasemmalle ja oikealle.
Pystykulma: 15° vaakatason ylä- ja alapuolelle.
Kulma vaakatasosta alaspäin saa kuitenkin olla 5°, jos valaisimet sijaitsevat alle 750 mm:n korkeudella
maanpinnasta.
6.4.5 Suuntaus: ajoneuvosta taaksepäin.
6.4.6 Jarruvalaisin voidaan ryhmittää yhden tai useamman takavalaisimen kanssa
6.4.2014 19:42
19.4.2014 0:05
20.4.2014 10:39
12.6.2014 15:52
12.6.2014 16:25
15.6.2014 0:59
15.6.2014 9:35
15.6.2014 14:56
16.6.2014 22:00
16.6.2014 22:08
16.6.2014 22:19
No joo, itse kehtaan kyllä ajella viittäkymppiä taajamassa. Kamelidetsissä oli vaan ongelmana se että vakioväleillä (12/52) meni viittäyhdeksää gps niin vähäsen lyhensin myös kiihtyvyyden ja väännön toivossa joten nyt menee 55 km/h.aamojj_ kirjoitti:Ja nimim. "kusbe", ajatko itse aina tasan 45km/h ettei poliisisetä suutu? Toisekseen läheskään kaikilla autoilla ei pääse 200km/h ja kolmanneksi en missään nimessä suosittele vakiovälitysten lyhentämistä *facepalm*. Vakioderbi on myöskin yksi hiljaisimmista mopoista... Eli useat argumenttisi olivat invalideja.[/OT]
Mielestäni 55km/h voi ajella vakioderbillä hyvillä mielin, kunhan vaikka vähän hiljentää 40, 30 ja 20km/h alueilla, eli 50kmh-> rajoituksilla antaa mennä vaan. Ja ehkä kannattaa siihen alle viiteenkymppiin pikkuhiljaa himmata jos poliisiauto on takana, tulee vastaan tms. ettei aiheuta turhaan huomiota. Ja ei mitään äkkijarrutuksia ettei kukaan aja perään
18.6.2014 18:35
19.6.2014 15:49