Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
28.8.2013 21:07
Vireboy kirjoitti:Aijjaa
Lähetin huollolle spostia ja sanoivat että se auttaisi. Voihan sitä kokeilla...
Jaa no, empä mie mikään öljyasiantuntia ole.
Miulla oil talven jäljiltä vasen takavilkku ja takavalo tummennettua palamattomalla 2t öljyllä, samoin änkän alaosa oli öljyssä.
Tosin miulla syytää ihan liian isoilla prosenteilla, kun ei saa enää pienemmälle sääjettyä... Varmaan pitäs vaijeria jatkaa tai kuorta lyhentää tai jotain, et sais pienemmälle..
28.8.2013 21:47
Joo, mullakin säädetty pienimmälle tuorevoitelu ja silti vähän liikaa antaa öljyä, kun jos ajaa jonku 30km niin saa takavannetta pyyhkiä ja haarukkaa kans öljystä
4.9.2013 18:38
Monen prosentin seoksella on rabasan kone? (derbi drd racing 50)
28.1.2014 20:40
suositelkaas jotain 2t öljyä, joka on todettu hyväksi ja ei vedä niin herkästi suuttimia tukkoon..
tällä hetkellä seosvoitelu ja motorexin joku "scooter" 2t öljy käytössä.
n. 3% seokset, jos oikein muistan.
älkää sitten suositelko niitä teboilin tuotteita..
ei nimittäin ole luottoa ainakaan niihin..
nyt mennyt jo 2-3 kertaa suutin/suuttimet tukkoon, kun vaihdoin mikuni tm 28 kaasariin.. ja putsarina toimii motorexin vapari, joka kiinnitetty suoraan kaasariin nippusiteellä.
taitaa mennä lähinnä toi tyhjäkäyntisuutin tukkoon aina, ku välillä tykkää booailla, eikä tahdo ottaa kierroksia sammumatta.
28.1.2014 22:49
No ei varmasti mene öljystä suuttimet tukkoon...
28.1.2014 23:36
Ei se öljy niitä suuttimia tuki ellei tosiaankin ole pelkkää öljyä ja tuskin silloinkaan. Kai ravistelet/sekoitat aina öljyt bensaan kun lisäät tankkiin, ettei vaan tipu suoraan tankin pohjalle?
29.1.2014 15:52
ei pahemmin muutakaan tullut mieleen...
bensat sekoitettu kansiteriin ja 2,5% motorexin öljyä sekaan ja ravisteltu kunnolla.
tankin pohjalla oli jo ennestään bensaa, jossa oli hieman reilummin öljyä (n. 3-3,5%, motorexin) ja tästä on aikaa 3-4 päivää, kun lisäsin tankkiin lisää bensaa kanisterista.
ja kaasuttimessa EI ole roskia, pölyä tms., joka olisi voinut tukkia suuttimen/suuttimia.
ps. voisko olla esim. tukkeutunut huohotinletku tms. joka voisi sitten aiheuttaa vastaavanlaisia oireita (eli yhtäkkiä ei saakkaan tarpeeksi bensaa ja ei kestä enään käynnissä). vähän menee kyl OT:ksi.
2.4.2014 22:22
Saako tota Castrolin Power 1 racing 2t öljyä mistään Kymenlaakson alueella? Sopii varmaan käyttää vakio MRT:eessäkin ihan hyvin.
2.4.2014 23:29
Pitäis saada ihan perus varaosa liikkeestä.
3.4.2014 10:50
kertokaapas mikä on paras sekoitussuhde jos on 70cc pytty roxissa kiinni, 3%?
3.4.2014 14:36
jos käytät jotain hyvää "perus" 2t öljyä, ni varmasti riittää se 2-3,0% seokset. enempää ei kannata laittaa öljyä sekaan..
3.4.2014 20:42
Airsal ainakin suosittelee 3% öljyseoksia 70cc pytyilleen ja sitä sekoitussuhdetta onkin tullut käytettyä omakohtaisesti kaikissa 2t-vehkeissä. Itse en menisi tuon alle koskaan, sillä tuskin aina tankatessa seokset osuu aivan kohdalleen, mutta se ei olekaan niin vakavaa jos on käytössä 3% seokset, mutta jos käyttää 2-2½%, niin alkaa jo haittaamaan jos menee liian vähän öljyä pensan sekaan.
3.4.2014 22:09
Ongelmana on vain se karstan määrä ja tehon puute, prosenttikin öljyä vaikuttaa jo jonkun verran tehoihin persdynossa. Nykyöljyillä 2% tuntuu olevan ihan turvallista ajella, 70-luvun laitteissa olen nähnyt suosituksena 4%. Jos koko kylä täyttyy sinisestä savusta, voi päätellä seoksen olevan ehkä hiukan liian öljyinen, mutta toki kannattaa mieluummin laittaa vaikka liikaa kuin liian vähän. Hurjat mopopojathan käyttävät jopa 1-1.5% seoksia laatuöljyillä, itse en moista uskalla kokeilla.
3.4.2014 22:44
Oli kyl aika metkaa ajaa oranssit housut jalassa, kun unohdus oli iskenyt, ja alkukäyrän o-rengasta ei ollut paikoillaan, sen sijaan tankissa oli todella reippaat seokset ja putki ampui kaahatessa öljyä aina koneen takaosaan asti, housunlahkeista nyt puhumattakaan.
25.4.2014 14:22
Ostin uuden scootterin joka on ollut käyttämättä 3-4 vuotta, ja 2t öljy saattaa olla myös 3-4v vanhaa, pitäisikö siitä olla huolissaan?
Mietin myös sitä, että pitäiskö pakoputkesta tulla sinertävää savua, kun aina sieltä ei tule ja tuorvevoitelusäiliössä öljy kuluu todellllaaa hitaasti. Jos on tuorevoitelu skootterissa niin voinko vaan lopettaa tuorevoitelun käytön ja kaataa tankkiin seos pensaa?
Kiitos vastanneille jo etukäteen