Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

30.10.2012 22:32

Malli/Vuosimalli: Tunturi Hopper
Muu Ulkonäkö: siinähän tuo kuvassa näkyy
Tekniset Tiedot (teho, huippunopeus ym.): pitkälti vakio, hiukan viilattu aukkoja, ja tuo giannellin alakauttanen. huippuja kerää sen 68 lyhyillä väleillä, kuluttaa noin 2.5l/100km

Parannettavaa/Tulossa: kesällä rungon maalaus.

Joka päivä mopolla rullataan vähintään 20km koulumatkoja, koskaan ei ole tielle jättänyt eikä varmaankaan tule jättämään ;) 7vuotta se on perheen sisässä pyöriny ja mulle päätyny, mitää isoa remonttia ei ole tehty.. kytkinlevyt 4vuotta sitte vaihettu ja kerran kaks lisäilty laatikkoöljyjä

Kuva

Kuva

E: laitetaan nyt viellä hondastakin

Malli/Vuosimalli: Honda Monkey 1991
Historiaa: (ei pakollinen): kaverini osti joskus aikoinaan 60e ja putki osiin jonka jälkeen myi minulle
Tekniikka ja Voimansiirto:Alkuperäiseltä näyttäen pienin parannuksin
Muu Ulkonäkö: kaikki osat lasikuulapuhallettu ja maalattu
Tekniset Tiedot (teho, huippunopeus ym.):vakio, kulkee sen 40km/h

Täsä lähdettiin:
Kuva

Tähän päädyttiin:
Kuva
Kuva

Ja uusimpana projektina on nytten tämmöinen: vuoden 1989 rothmans monkey joka on tulossa originaaliksi:
Kuva
Viimeksi muokannut hopperman päivämäärä 30.10.2012 22:54, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

30.10.2012 22:46

Hei laatikkoöljyjä kannattaa vaihella! ja aika pippurisen näkönen hopperi :)

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

4.11.2012 23:49

Malli
Beta Track Motard 2012
Historiaa
Ostettu uutena supermoto centeristä helsingistä , Hintaa 3500e ja sitten osia olen ostellut varmaan 500e eestä ja uudet nastatkin hankittu juuri. ajettu 2800 (2kk) Kurillisella ajettu hieman yli 100km ja tämän jälkeen sisäänajoa jatkettu kurittomana. Turha alkaa valittamaan että hajoaa jos ajaa kurittomana sisään. ei hajoa , ajetaanhan ne italiassakin sisään kurittomina?
Tekniikkaa
Kone on minarellin am6 , jarrut ovat samat ku betan isommissa enskoissa ;)
Ulkonäkö
Tällä hetkellä protaper metalmulisha fättis , punaset raiserit , arieten musta/harmaat tupet , minivilkut jokanurkassa , vanneteipit (sähköteipit) , lamin-x sininen kalvo ajovalon päällä , häkkikorotus , punaeloksoidut osat: takaratas , änkkä. Tarra otettu takalipasta pois. Rahaa on palanut osiin aika vitusti ja vielä on lisää tulossa :seko: Kuhan tulis kesä ja pääsis töihin ku rahanpuute alkaa tulla vastaan =D
Tekniset Tiedot (teho, huippunopeus ym.):
Papereissa 1.6kw. Beta on kuriton , 120 suutin. Huippuja kerää tasaisella 80 , mutta 70 jälkeen ei enää oikeen kiihy joten jotain pitää viellä laittaa ;)
Tulevaa ja parannettavaa
Renkaitten teksetä korostan rengastussilla , otan ehkä etulokarista teipin pois , Tehoputki maybe Gianelli , jotain pientä viritystä että jätättää (paremmin) tehariderbit :lol: Teharilla keräilee varmaan huippuja yli 85 koska vakioputki ei jaksa vetää enää ylhääl. uusi kilventeline
Kuvia
Kuva
Kuva
Kuva
JOS KUVAT EI NÄY , KATSO GALLERIASTANI!
Lisää kuvia löytyy galleriastani :idea:
Kertokaa mielipiteitä betastani ;)
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 5.11.2012 0:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Kuvat saa näkyviin, kun klikkaa hiiren toista kuvan päällä ja valitsee "Kopio kuvan osoite" tms.

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

5.11.2012 1:28

Komia beta, ainoa miinus mitä keksin oli että fättis kiinnikkeet o väärän sävyset :lol:

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

5.11.2012 14:04

GILERA SMT 06'
Kuva
Kuva
Historiaa: Juu-u elikkäs. Ostin tämän viimevuonna kesän lopussa, ennen syksyä. Maksoi 1200€ ja oli sen väärti. aivan toimiva, viaton, ajettu 6,5k. Kulki 60km/h, muutoksia oli fatbar, kilventeline ja takavalo ja turbokitin änkkä.

Tekniikka ja Voimansiirto: Nykyään paikallaan Technigas E-Nox ja välitykset on 11/70, ebin. Kulkee sen 59km/h@gps

Muu Ulkonäkö: Tarroja, kilventeline ja valo, V-face ja sm etuloksu. Eräs kaunis päivä sain idean katsoessani derbin kuvia, löysin kuvan kromirunkoisesta derbistä. eikä mennyt kuin 30min ja gileran rungossa oli alumiiniteippiä.
Nyt vituttaa.
Enään on vaa rumia viipaleita sitä alumiiniteippiä rungossa.
:D
Ja koropala on kans. meinasi olla itelle vähän turhan pieni mopo (+180cm)

Tekniset Tiedot (teho, huippunopeus ym.): Kuten sanoin, E-Nox ja 11/70 välit.

Parannettavaa/Tulossa: Osien kiillottelua, mahdollinen maalaus ja jos ehkä pitempää väliä ja seitenkymppistä. ja trukkipeltiunderi.

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

5.11.2012 17:59

Ham kirjoitti:Komia beta, ainoa miinus mitä keksin oli että fättis kiinnikkeet o väärän sävyset :lol:


Tilasin , ilmoituksessa luki että punaiset :D

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

9.11.2012 12:39

Minun moponi:
Peugeot XPS Power Up (Ei ole myynnissä)
- 7912 kilometriä rullattu
- Vuosikerta 2008
- Renkaina Pirellin enskanapit supermotardin vanteissa, ja talvirenkaat, jotka oli yhden talven, mutta ensimmäisellä omistajalla.

Historiaa:
Olen sitten toinen omistaja, eka omistaja osti tämän pojalleen, joka ajoi sillä yhden talven (joulukuu 2008-maaliskuu 2009) eli se ei sillai ollu paljon ajossa, mutta ajoi saman vuoden loppuun, keväällä 2010 ajokuume alkoi, hän jatkoi ajoa, kunnes kaatui sitten liukkailla, ihme, se oli hänen ainoa mopo, joka kesti hänen käyttöä, koska sama kaveri sai 2004 vuotisen derbinkin lahomaan pienestä ajosta.
Pösö jäi kaverille käyttömäksi, mopo jäi ladon nurkkaan pölyyntymään.
Aika kului. Toukokuussa 2012 isäni kertoi, että tämän kaverin isällä olisi Peugeot XPS, kun olin kiinnostunut aika paljon yleisesti mopoihin siihen aikaan, enkä tiennyt minkä merkin valita, mutta yksi asia oli varma: Gileraa ja Derbiä ei tule pihaan.
Tämä omistaja kysyi sitten minulta:¨
- Miks helvetissä sä pösön haluat? Vastasin siihen jotenkin näin:
- No siksi, koska Opel ei ihan mopoja valmista.
Sitten kahden kuukauden päästä heinäkuun alussa kävin hänen luona taas, ja kysyin:
- Oisko mitenkään koeajo mahdollista?
No, hänelle kävi, pistin Pösön tulille, istuin ajamaan kaksipyöräistä moottoriajoneuvoa ensimmäistä kertaa elämässäni, laitoin ykköstä silmään, ja ajelin joku 25 kilometriä Laitilan pikkuteillä, ja olihan pakko kokeilla huippuja.
Kaasu pohjaan, ja menoksi, vauhti oli tuntumalla 75, mutta mittari sanoi 105, mutta tämä omistaja sanoi, että se mittari kusee, ja paljon.
Sitten tuli lokakuun 2. päivä, niin hän toi sen meidän pihaan, ja lähdin sillä heti peltoon harjoitusajolle. Yksi asia on varmaa: Se pösö ei lähe minulta vasta kun se ei enää liiku omin voimin, ja mitään ei ole tehtävissä, että se on ja pysyy minulla.



- Huiput 52 savisessa pellossa, mutta vois kulkea asfaltilla n. 55
- 110 suutin, 16mm kaasari vaihtuu 22mm:seen 10000 kilometrin läpikäynnissä tai sitten samalla, kun putkiremppa tehdessä


Rikki/paranneltavaa:
- Sähköissä ei ole ongelmaa, mutta lämpöantura ja bensa-antura paskana
- Penkissä joku nuppineulanpään kokone reikä, mutta ei haittaa ajoa
- Putki korroosiossa, mutta muuten ok (pitäis irroittaa, otta holkki pois, hiekkapuhaltaa ja maalata)
- Vasen tankissa kiinni oleva kate hiukan rikki (ekan omistajan kaatuminen, alimman kiinnityksestä irtosi kolmion muotonen pala, mutta hankin uuden katteen, kun sopiva löytyy)
- Kai sitä istuinkorkeutta nostaa, kun olen aika pitkä (180cm+), ja se on helvetillisen matalalla, että jalat ovat melko paljon koukussa, varmaan jousta säätää n. 10-20cm korkeammalle, muuten siitä ei tule mitään.

Ja nyt vaikka sitä kuvaa:

Kuva
Kuva

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

9.11.2012 15:05

Ihan pakko kysyä, että minkä takia vaihdat 16mm kaasarin 22mm kaasariin :D :lol:

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

9.11.2012 15:16

Ei vie muuten tarpeeks pensaa? :lol:

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

9.11.2012 15:16

Juunish kirjoitti:Ihan pakko kysyä, että minkä takia vaihdat 16mm kaasarin 22mm kaasariin :D :lol:

Because I need more power! :D
Tehoa ei voi olla koskaan liikaa. 8)

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

9.11.2012 15:22

Eiks sitä olis saahu helpommin ja halvemmin kuria viilamalla? :D

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

9.11.2012 15:35

Sen kerkee sitte, ku putki avataan. Njää, antaa sen alkuperäsen kaasarin olla, holkki pois, ni sit mentiin!

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

9.11.2012 15:53

Et oo koskaan ajanu mopolla mutta olit heti varma ettet osta Derbiä tai Gileraa. Miksi et? Nyt meinaat melkein vakiomopoon laittaa 22mm kaasarin? Ei voi olla totta..

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

9.11.2012 15:59

Kolmetoista kirjoitti:Et oo koskaan ajanu mopolla mutta olit heti varma ettei t osta Derbiä tai Gileraa. Miksi et? Nyt meinaat melkein vakiomopoon laittaa 22mm kaasarin? Ei voi olla totta..

Olen sillai ollut kahden kaverin mopojen kyydis, toisel gilera, toisel derbi, siksi ei niitä, siksi pösö. Ja ennen kuin se tuli minulle, niin sen viriratas vaihdettiin vakiorattaaksi. Takaratas oli se viriratas, jolloin se kulki 75 kmh.

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

9.11.2012 16:16

Eli pienemmällä rattaalla kulki 75 ja nyt vakiorattaalla 55? Eipä siihen pyörään tehoa tuu vaikka laittasit 36mm kaasarin noilla väreillä.. Kurit pois tai tehari, pitkät välit jne. Tuo 16mm riittää vakiopytylle aivan hyvin.

PS. edellistä viestiä ei tarvitse lainata.