15.12.2008 20:41
eiks skodeis oo sillei, että kun et anna kaasua niin kytkin menee samantien pohjaan? vai mites se menee?Hubaloooo kirjoitti:jkoljo kirjoitti:Minkäs teet kun mopossa on variaattori.. Vähän pakostakin joutuu välillä moottorijarruttamaan vähäsen.
Eikös se ole niin, että kun lämäset takajarrun päälle niin kierrokset vähenee? Etujarrullakin, mutta sitä ei parane kovin rajusti käytellä. Itellä on skootteri ja hyvin on pystynyt välttämään moottori jarrutuksen. Heti, kun en anna kaasua niin takajarru päälle.
moottorijarrutus vaurioittaa konetta ihan mukavasti ja on täälläki päi dt:eet kestäny omistajallaa muutama tuhat kilsa ja poks. liekkö moottorijarrutus syynä? epäilen suuresti.zuidaaja kirjoitti:Voi huhhuh, onko kukaan oikeesti kuullu että _mopo_ olis leipassu moottorijarrutuksen takia jos muuten on säädöt kunnossa?
15.12.2008 20:47
mbk_92 kirjoitti:moottorijarrutus vaurioittaa konetta ihan mukavasti ja on täälläki päi dt:eet kestäny omistajallaa muutama tuhat kilsa ja poks. liekkö moottorijarrutus syynä? epäilen suuresti.
16.12.2008 0:11
eiks skodeis oo sillei, että kun et anna kaasua niin kytkin menee samantien pohjaan? vai mites se menee?mbk_92 kirjoitti:Hubaloooo kirjoitti:jkoljo kirjoitti:Minkäs teet kun mopossa on variaattori.. Vähän pakostakin joutuu välillä moottorijarruttamaan vähäsen.
Eikös se ole niin, että kun lämäset takajarrun päälle niin kierrokset vähenee? Etujarrullakin, mutta sitä ei parane kovin rajusti käytellä. Itellä on skootteri ja hyvin on pystynyt välttämään moottori jarrutuksen. Heti, kun en anna kaasua niin takajarru päälle.
16.12.2008 0:50
zuidaaja kirjoitti:Voi huhhuh, onko kukaan oikeesti kuullu että _mopo_ olis leipassu moottorijarrutuksen takia jos muuten on säädöt kunnossa?
16.12.2008 15:43
jake93 kirjoitti:zuidaaja kirjoitti:Voi huhhuh, onko kukaan oikeesti kuullu että _mopo_ olis leipassu moottorijarrutuksen takia jos muuten on säädöt kunnossa?
Ajattele nyt, vaikka kun kiekot on esim. 7k, ja sit heittää kaasun pois niin vois sanoa, että se käy sen jälkeen tyhjäkäynnin voitelu määrällä. Mut voithan sä lähtee kokeilee, johonki alamäkee kuinka kauan kestää ennekuin laukee.
18.12.2008 16:14
zuidaaja kirjoitti:mbk_92 kirjoitti:moottorijarrutus vaurioittaa konetta ihan mukavasti ja on täälläki päi dt:eet kestäny omistajallaa muutama tuhat kilsa ja poks. liekkö moottorijarrutus syynä? epäilen suuresti.
On kyllä omistajassa vikaa jos pari tuhatta kilsaa kestää pytty
e: elikkä ei välttämättä tajua mitä virkaa 2t-öljyillä on ym. Täälläkin päin yks heppu oli tankannu mopoonsa diisseliä kun katteli että "toi on paljo halvempaa taian laittaa sitä tankkiin"
18.12.2008 18:27
18.12.2008 22:05
19.12.2008 0:17
Import kirjoitti:Sama se on onko sulla vauhtia vai ei kun pyörä ottaa korkeat kierrokset.
Rautaisannos asiaa..Sarvi-Perkele kirjoitti:Aika paha rasitus moottorille on tyhjiltään huudattaminen. Kavereille pitää näyttää miten "herkkä" kone on, tai miten hienosti kone vetää kierroksia, ja sitten ulvotetaan moottoria paikallaan ilman kuormaa, kiihtyvyyskuormat maksimissa, painekuormat minimissä, eli mekaaniset kiihtyvyyskuormat suurimmillaan..
19.12.2008 8:57
Pappis79 kirjoitti:Import kirjoitti:Sama se on onko sulla vauhtia vai ei kun pyörä ottaa korkeat kierrokset.
Tähän haluaisin kuulla perustelut. Lainaan tähän pätkän Sarvi-Perkeleen kirjoittamaa tekstiä:
Rautaisannos asiaa..
Kun moottorilla on kuormaa, eli vaikkapa kiihdytyksessä, mekaaninen rasitus vähenee. Tokihan huudattaminen ei lämpimänä ole niin vahingollista kuin kylmänä, mutta suositeltavaa se ei ole, oli se kone sitten minkä lämpöinen hyvänsä.
19.12.2008 10:40
19.12.2008 10:47
19.12.2008 11:28
22.12.2008 20:20
30.12.2008 17:25