Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
12.10.2012 22:04
Nyt loppusyksystä tullu hullu kuumotus opetella keulimaan, ensi kevättä varten kun on tulossa viripalikkaa vähän joka mopoon....
Miten mä nyt lähtisin liikkeelle? Dtssä vireinä kuriton putki ja 13-53 välit jotka on ihan liian raskaat, kun oli tehari kiinni. Todennäkösesti tulee enoxi pian jolloin noi välit on aika sopivat.
Leovincella kun ykkösen piikiltä koitin vähän nostella niin kyllä se sieltä jonkin verran nousee, ei kuitenkaan lähellekkään sellaseen kulmaan että olis mitenkään mahdollista pitää se keula ylhäällä. Kytkinpommilla ei tapahtunu juuri mitään, takarengas vähän suti ja se oli siinä... Miten toi olis helpointa opetella teharin kanssa? Kakkosvaihteella piikiltä nosto ja pieni kytkinpommi heti perään? Vai kierrokset siihen lähelle tehopiikin alkua ja sitte kytkinpommi? Ja toivoo että jotain tapahtuu
12.10.2012 23:29
Koita vetää kytkinpommilla, mutta luistata vähä enemmän. Älä raiskaa, mutta koita saada nousemaan
13.10.2012 17:29
kertokaapa erinomaiset keulinta välit mh yr11 sm poweruppiin? kurittomalla vakioputkella, tk-änkällä ja pikku koropalalla
13.10.2012 19:16
Miettinyt tässä pari päivää itekseni, että onko helpompi keulia mitä kevyempi ihminen on? Luulis että se helpottaa keulan nostamista kun on kevyt.
Kaveri (168/58) saa detsinsä keulan kohtuu helposti ylös. Ei oo paljoa harjotellut. Sitten kun minä (194/96) koitan samalla pelillä nostaa ja rykiä keulaa ylös niin ei millään onnistu.
13.10.2012 20:01
Ite luulisin että painavemman kaverin on helpompi rykästä se keula ylös kun on enempi massaa,
13.10.2012 20:02
se on melkein kokonaa tekniikasta kiinni. tietysti painollakin jotain tekemistä asiassa mutta se on pientä
14.10.2012 10:36
Painolla on itse asiassa aika paljonkin tekemistä mopon teoilla keuliessa. mitä pidempi/painavampi sitä helpommin sen keulan saa ylös kunhan osaa sen TEKNIIKAN. Eli lukekaa edellisen sivun tekstit siitä mun kertomasta esimerkistä.
14.10.2012 11:24
Mutta moposta loppuu teho ison kaverin alla. Ja keulaa ei saa pidettyä ilmassa
14.10.2012 12:01
ThössuPV kirjoitti:kertokaapa erinomaiset keulinta välit mh yr11 sm poweruppiin? kurittomalla vakioputkella, tk-änkällä ja pikku koropalalla
Kohtuu lyhyet, mutta ihan mikä ite hyvälle tuntuu.
Ja kyllä se isokin kaveri saa keulan pidettyä ilmassa, vaatii vaan enemmän taitoa koska kulmaa tarvii enemmän.
14.10.2012 18:40
No siitä en sit tiiä loppuukko siitä tehot sitten kun se kulma on tarpeeksi suuri, koska en yksinkertaisesti tiedä. Toki se saattaa olla mahdollista mut tiedä sitren vaikuttaako se niin paljon.
14.10.2012 21:37
Ei jeesus tää menee taas siks et "mopolla ei voi keulii ellei oo 70cc"
Faktahan on se et oot sä kuinka laiha tai painava nii tehoilla ei oo paskankaa merkitystä keulan ylhääl pysymisee kun sulla on oikea kulma hallussa. Eri asia on sitte se jos alkaa tippumaan siit kulmast ni enempi tehoo helpompi nostaa takas ylös. Remember ei teholla vaan taidolla.
14.10.2012 21:46
Siis sitä vaan pohdittiin että jos painaa vähän enemmän ja keula rupeaa laskemaan ja painaa kaasua niin jos se ei nouse takaisin siihen keulimis kulmaan, niin olisiko se noussut jos kuskit olisi ollut 40kg kevyempi? Tuthaa mutuilua tälläne
.
14.10.2012 21:57
Lolletroo kirjoitti:.....Remember ei teholla vaan taidolla.
Juuri noin. Keulihan tuo miun vakio pösökin yhen jantterin käsissä, joka oli varmaan 170cm.. Ja kyl se useemman metrin meni.
Tosin se ei niin kovin mukavalta kuulostanu ku kaasupohjaan +8000rpm ja kytkin irti..
14.10.2012 22:55
Lolletroo kirjoitti:Eri asia on sitte se jos alkaa tippumaan siit kulmast ni enempi tehoo helpompi nostaa takas ylös.
Tuota juuri tarkoitinkin. Kyllä jos osaa sen tekniikan niin vakio mopolla osaa keulia. Itelläkin vain hukkis tukittu niin menee ihan riittävästi yhellä renkaalla.
14.10.2012 22:59
Kyllähän sen keulan saa tosi hyvin vakiollakin nousemaan, jos vaan uskaltaa käyttää kytkintä.