Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Tee se itse

26.11.2011 21:55

Mä en missään vaiheessa haukkunu tuota rumaksi?

Äänistä vaan kysyin, kun kuulostaa ettei tuolla olis edes villoja ja ihan saatanan rumat äänet on kyl..

26.11.2011 22:01

Mun korvaan noi äänet kuulostaa aika hyviltä..

26.11.2011 22:08

Nämä on taas näitä mielipidekysymyksiä,joten jos lopetettais tämä,ennenkuin modet rupeavat varottelemaan?

26.11.2011 22:15

Ulkoasu on helkutin komea, yksinkertainen, siro ja kaunista työstöjälkeä muutenkin. Erittäin suuret pointsit siitä! Mutta noi äänet. Vaikka ne olisikin 'matalemmat' kuin videolla, ne on silti perus-turbokit tyyppiset ontot pörinät. Eli lievää hymyilyä ja poispäin katsomista aiheuttavat.
Alkuun kannattaa koittaa pistää sinne vaikka lisää villaa ihan kunnolla ja vaikka suurentaa niitä reikäputken reikiä niin sitten kokonaisuus on jo vallan erinomainen.

26.11.2011 22:26

Tosin noin pienen kuoren sisään tuskin kauheasti sitä villaa mahtuu, mutta samalla linjalla Kossun kanssa, eli reikäputkeen isompia reikiä ja tiiviimmin sitä villaa ympärille.

Ulkonäöstä sitten saatkin propsit. Harvoin on noin hyvin tehtyä änkkää mopossa nähny. Hakkaa 100-0 noin 98% mopojen itsetehdyistä äänenvaimentimista. Vähän ruipelon oloinen, mutta itsetehdyksi varsin mainio tekele.

27.11.2011 0:27

Kivasti tullu kommenttia :D:D. Joo kritiikkiäkin saa antaa, en siitä suutu.
Änkkä on niin täynnä villaa kuin voi olla. Itse aluksi mietin, että tuliko liian kovat äänet, mutta kun vertaa kaverin turbokitin änkkään, niin siinä on paljon kovemmat äänet ja vielä kimeämmätkin. Vielä paremmat äänet olis ihan kiva, mutta kyllä toi 500€ gileraan kelpaa :lol: .Ja tuskin edes tollaseen perus teini derbiin saa parempia ääniä änkällä, vaikka mulla onkin kuriton.

Onse kumma kun kamerasta pitäs tulla fullhd kuvaa/ääntä, niin aina se vääristää äänen aika perseelleen.
Btw: kossukka, jos liikut Hyrylässä päin nii saatat nähä mut ajelemassa, nii kuulet siinä samalla millaset äänet :P

27.11.2011 21:23

Mahtoko tulla oikeaan paikkaan ?
No mutta pitäisi Tecnigassin välipilliä lyhentää kun olisi tarkoitus saada änkkää vähä piiloon.
Välipillistä pieni pala pois mutta miten kiinnitän änkän takaisin katkaistuun pilliin ? Pitääkö joku kiinnike väsätä vai miten muut ovat tehneet ?

27.11.2011 21:48

Joko hitsaamalla, tai sitten sopivan kokoista lämmönkestävää putkea siihen väliin ja klemmareilla kiinni, hitsaamalla varmaankin parhain. ;)

28.11.2011 17:23

kunhan et noxia mee millään peruslangalla hitsailemaan
jos nyt kyseessä on edes rst putki

23.1.2012 21:12

Nonii eli en tiedä sopisiko tämä tänne mutta en löytänyt parempaakaan ketjua eli:

Omistan vuosimalli 2010 yamaha aeroxin (valkoinen) ja se on siis täysin vakio, mitä minun kannattaisi siihen tehdä että se hiukan piristyisi? siis ulkonäellösisesti... eli olen ajatellut ottaa siitä takaa se roiskeläpän poies ja laittaa kilven vähän taaemmas mutta mitä muuta?

Eli tänne neuvoja miten ulkonäköä saisis hieman paranneltua jos joku nyt jaksaisi vastailla... :D

23.1.2012 21:37

^
viewtopic.php?f=33&t=73306
viewtopic.php?f=35&t=82263

26.1.2012 17:05

Tuli kevariin jyrsittyä lyhyemmät koiranluut, alumiinista :)

4.2.2012 23:11

Tässä tullu väsäiltyy kaksi kilventelinettä ja yks änkkä,änkkä on aika karun näköinen,mutta ekaksi änkäksi välttävä 8)

11.2.2012 16:31

Rosterinen ketjusuoja joka kiilloitettu derbiin.

Kuva

Sit ei niinkään tee se itse bensahana derbiin, vara,normi ja kiinni toimiva hana.

Kuva

11.2.2012 16:41

Itte oon tehny jammuu pidemmän jalan ku laitoin koropalan mut kuvaa ei oo :itku: