Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

22.6.2011 3:10

Poliisit kun pysäytti ekan kerran niin tuli sellasta paskaa niille selitettyy että huhhuh..

P: Mitäs sä painoit just kun me pysäytettiin sut?
M: Ryypyn laitoin pois päältä (oikeesti siis rajotin päälle)
P: No laitappa se ryyppy takasin ni kokeillaan.

Laitan ryypyn päälle, mopo lähtee just ja just käymään ja vähän kun kaasuu vääntää niin sammuu.

P: Ajoitsä siis tää ryyppy päällä tosta meiän ohi äsken? :roll:
M: Joo, oli kylmä kone vielä, nyt vähä lämmenny ni ei se oikee pelitä sen kanssa.

Poliisi lähtee testaamaan ja hirvee pätkintä kuuluu. Vireinä oli siis 80cc malossi, tehari, isompi kaasari yms, huiput oikeesti n. 90km/h, rajotin päällä vähän yli viiskyt

P: Kerroppa ny missä se turbonappi sijaitsee..
M: Ai mikä?
P: No se nappi mistä tähän saa vähän tehoja !!
M: Ei siinä sellasta oo, se on aina tollee vähä pätkiny, isäntä veikkas että puola paskana, emmä näist oikeen ymmärrä :D
P: Ihme kun se pätkimine alkaa aina ku poliisi istuu päälle..

Siinä ne sitten etti sitä rajotinta taskulamppujen kanssa varmaan kymmenisen minuuttii löytämättä mitään. Toinen poliisi sit alko kirjottaa sakkoja ja toinen, se äkäsempi, joka oli rajotintaki ettiny, tuli sinne mököttämään maijan etupenkille ja raivoomaan mulle et tiiätsä kui paljo tälläsistä paskakasoista meille valitetaa, hirvee meteli, ei varmaa tän paikkakunnan asukkaat susta paljoo tykkää yms :lol:

Kilvet ne sitten vei ja 20e sakko tehoputkesta. Loppujen lopuks se sai kilometrin suoralla vingutettuu sen kulkemaan 53km/h sellasella pätkimisillä ja pamahuksilla että huhhu :D

22.6.2011 5:12

Oliko mopona peevee vai mikä kun itse saan tuon vauhdin pakoputken vaihtamisella :lol:

22.6.2011 15:51

tais mennä rajottimen kanssa tuon verran..

22.6.2011 16:11

Missä sulla sitten on se rajoitin? :D

E: siis rajoitin nappi
Viimeksi muokannut Yam4ha päivämäärä 22.6.2011 16:13, muokattu yhteensä 1 kerran

22.6.2011 16:11

No tarkotti varmaan et pitäis saada 80cc enemmän huippuja kun 90 km/h. Se kyllä riippuu paljon väleistä mutta kyllä 80cc, teharilla ja isommalla kaasarilla pitäis saada sen +100 km/h ainaki.

22.6.2011 16:18

No mutta jos tehari on luhao tai StepTwo (luhaon kopio) ja luhao vastaa suunnilleen vakioputkulaa. Ja vakioputkulalle vois olla aika lailla toi 90km/h.

22.6.2011 16:23

Kannattaako sellasta ''teharia'' sit hankkia? :D

22.6.2011 16:26

Jos vaikka alkuperäselle vakioputkelle on sattunu jotain et on pakko hankkia uus? Eikä haluu mitään kunnon teharia? :D

22.6.2011 16:38

Ihan Giannellin tehari, ei tollanen peevee noin vaan paljoo yli satasta oikeeta nopeutta kulje vaikka jokasen faija kertooki kasikymppisen peeveen omistaneensa mikä kulki 120..

Giannellin putki, 20mm lortto, 80cc Malossin pytty, 15-32 välit (vakiot 13-35) ja tasan ysikyt se kulki. Ja oli säädöissäkin. :)

Noi uusenskathan kulkee pelkällä teharilla sen kasikyt, peeveeseen se ei vakiopytyn kanssa auta oikeestaan mitään kun ei se kierrä sinne tehoalueelle. Kyllä toi silti pikkusen paremmin lähti ku joku perus tehariderbi ;)

22.6.2011 20:29

Vähä OT menee, mut kuitenkin :

Koo kirjoitti:Poliisi lähtee testaamaan ja hirvee pätkintä kuuluu. Vireinä oli siis 80cc malossi, tehari, isompi kaasari yms, huiput oikeesti n. 90km/h, rajotin päällä vähän yli viiskyt

Mites ku kataforin verkkokauppa sanoo perus 16 asentosesta rajoittimesta näin:

Todella helppo asentaa! Sopii mm. Aprilia, Gilera, Honda, Kymco, Malaguti, MBK, Minarellin moottorit, Peugeot, Piaggio, Yamaha. Ei sovi Suzuki/Tomoksen/Morinin moottoreihin!

(kait meinaa toi et ei sovi kärjellisellä sytytyksellä oleviin mopoihin (?!)

Nii mimmone rajoitin sul oli? :)

22.6.2011 21:07

Ihan kotona kasattu konkkarajotin.. 8) Toimi, tosin jokane varmasti huomas että siinä oli rajotin sen pätkimisen takii.

23.6.2011 13:22

Koitetaanpas nyt pysyä otsikon mukaisessa asiassa.

27.6.2011 8:36

Itteä ainakin huvitti kun mp pysäytti koulun pihassa ja rupes pv:tä kattelemaan.

MP: Onkos vakio sylkkä?
M: On on 50cc tossahan se lukee (60cc plusu kiinni)
MP: Kaasari näyttää vähän isommalta.
M: 14 millinen mikunihan se siellä (16mm mikuni)
MP: Takaratas näyttää suhkoht pieneltä
M: vakio vakio
MP: Eturatasta on ainakin suurennettu
M: Ei 13 piikkinenhän tuo.
MP: nojaa.... *istuu peeveen päälle, painaa etujarrun pohjaan ja työntää pv:tä eteenpäin* etujarru sulla ei ainakaan toimi *painaa takajarrua ja työntää eteenpäin* eikä takajarrukaan

Itte yritin selittää että kylhän se takajarru toimii ku painat sitä tarpeeks...
onneks ei uskonu

*poliisi polkasee pv:n käyntiin ja kierrättää*
MP: aika kovat äänet täst kuuluu ja kiertää aika paljon...
M: joo änkkä lähti irti ku paskasti olin hitsannu
*mp istuskelee siinä moponpäällä ja kattelee sitä*
MP: Kyllähän tä varmaan kulkee mutta koittamas en uskalla käydä....

27.6.2011 10:37

hahah :lol: tuliko mitään sanktioo? :D

Tuima lainaus pois -Kossusukka

27.6.2011 10:38

ProTip: Älä lainaa edellistä viestiä, ja jos lainaat esim edellisen sivun romaanitekstiä niin lyhennä se vaikka tiivistelmäksi.