Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Keuliminen

10.9.2012 21:42

Kevyemmät välit, oikea ajotus ja nostat tähän tyyliin: http://www.youtube.com/watch?v=zayIZTVp ... re=related niin eiköhän ala nousta ;)

Re: Keuliminen

10.9.2012 22:30

Ite asiassa tossakin betassa on varmaan 12-50 välit. Tai sitten 11-50. Tuskin kuitenkaan edes 10-50, karseet ajaa kurittomana.

Re: Keuliminen

10.9.2012 22:32

Nii kyllähän se onnistuu tollasilla väleillä mutta helpompi nostaa kevyemmillä varsinkin jos isommilla vaihteilla oot nostamassa.

Re: Keuliminen

19.9.2012 22:42

mites te vedätte kulmaa, eli siis kun yritätte lipalle/kilvelle niin rullaatteko veto päällä vai kytkin pohjassa? ite ku koitan laittaa lipalle kytkin pohjassa se tuntuu tosi vaikeelta. Jotenki liian nopee se koko liike. Eli rullaan aina lipalle veto päällä, vaikeetaha siin on se et vauhti loppuu nopee ja ei aina jaksa palauttaa takas. mitess te teette sen? :)

Re: Keuliminen

19.9.2012 23:43

Vähän molemmilla tavoilla :D yleensä kaasu -> kytkin pohjaa -> tiputus kilvelle -> jarrua mutta joskus toi kytkin unohtuu poies :D

Re: Keuliminen

20.9.2012 8:15

Vähäse kaasua siihe asti et alkaa kytkimellä rullattaessa itestää kallistumaan taaksepäin, sit ite luisutan kokoaja jarrua ja sit kunnolla kii ku osuu kilpi maaha. Vauhtia ei kuitenkaa pidä päästää liian hiljaseks että jaksaa tulla takasin
Nimimerkillä 2 kertaa ympäri

Re: Keuliminen

20.9.2012 21:25

juuuh ite vetäsin kans kilventelineen sisää ku vauhti loppu.
Pistin tilauksee keulimis raudan et voi huoletta laskee alas.
btw tänää vähän alle kolme kiekkaa ympyrää 8)

Re: Keuliminen

20.9.2012 21:34

Mites muut x-race pojat saa otettuu kulmaa tolla takajarrulla, ku se levy on niin onnettoman pieni nii en oo saanu siihen oikeen kunnon pitoja. Oon muutaman kerran saanu lipalle iha onnistuneesti mut sitä jarrua saa polkea nii älyttömän paljon. Eikä siihen vissii saa oikeen enempää pitoja mitä ite saanut?

Re: Keuliminen

20.9.2012 21:38

Nyt on pakko kysyä: Kumpi on mielestäsi hienompaa, lipalle veto vai keke raudalle veto? Omasta mielestä lipalle veto kunnolla oikein syvälle on hienompaa. Kysyin vain siksi että useimmiten mopovideoissa kekeraudan omistavat vain rysäyttävät sille, eli ei näytä yhtään taidokkaalta :P

Re: Keuliminen

20.9.2012 22:00

Ehdottomasti taidokkaasti lipalle, just noita mankivideoita missä pyörä kytkinpommilla pamautetaan suoraan raudalle, hyi.

Pari ongelmaa. Räksä nostaa keulaa juuri ja juuri kakkosvaihteella, 12/65 välit. Nyt vaihdoin 10/50. Katotaan miten menee.

Mitenkäs tuo suunta, kun aina meinaa lähteä kallistumaan sivulle, eikä painopisteen siirtely pyörän päällä tunnu auttavan. Onko tolla etupyörän asennolla joku jekku?

Sit aina kun meinaa mennä turhan pitkälle, niin vaistomaisesti otan jaloilla vastaan. Mitenköhän sais opeteltua pitämään ne jalat tapeilla, ja käyttämään takajarrua?

Ylipäätään tämmösiä vinkkejä aloittelijalle olis kiva saada.

Keuliiko kukaan muu noilla vanhemman mallin aprilioilla? On muuten pirun kestävä takalippa, nyt kolme kertaa paukauttanu kunnolla ympäri, ja vaan puolen sentin siivu lipan kärjestä jääny vanana asvalttiin :D

Re: Keuliminen

20.9.2012 22:11

Kaksnelikantti kirjoitti:Nyt on pakko kysyä: Kumpi on mielestäsi hienompaa, lipalle veto vai keke raudalle veto? Omasta mielestä lipalle veto kunnolla oikein syvälle on hienompaa. Kysyin vain siksi että useimmiten mopovideoissa kekeraudan omistavat vain rysäyttävät sille, eli ei näytä yhtään taidokkaalta :P

Ohan se kieltämättä hienompaa vetää lipalle, mutta kun ei ittellä luottoo tohon jarruun niin harjottelen mielummin raudalle, ja ei kiinnostais ostaa uutta valoa tai vilkkuja taas ja taas :) väliaikanen ratkasuhan toi kekerauta tulee olemaa.

Re: Keuliminen

21.9.2012 12:41

arsori kirjoitti:Mitenkäs tuo suunta, kun aina meinaa lähteä kallistumaan sivulle, eikä painopisteen siirtely pyörän päällä tunnu auttavan.

Sit aina kun meinaa mennä turhan pitkälle, niin vaistomaisesti otan jaloilla vastaan. Mitenköhän sais opeteltua pitämään ne jalat tapeilla, ja käyttämään takajarrua?

Keuliiko kukaan muu noilla vanhemman mallin aprilioilla?

1. Tähän ei auta muu kuin harjoittelu. Jos lähtee kallistumaan sivulle, tanko samaan suuntaan linkkuun, sit nojaat kunnolla ulospäin, siis ihan reilusti ettet ole enää satulalla (jos vaatii siis) se alkaa taittumaan sitten. Kun oot keulinu enemmän niin se menee itestään eikä tarvii paljoa liikkua edes itse.
2. Harjoittelua. Keula ylös, jarrulla alas toistoa noin 100x, sitten enemmän kulmaa ja samanlailla. Kyllä se siitä
3. Minä keulin joskus :lol: Ja kerran ympäri, takalippa suorastaan vain hioutui parempaan kuntoon. Nosti 2 vaihteella 14-51 väleillä. Harjottelin keulimaan kuiteski 12-51 väleillä jos sen aikasta touhua pysty ees keulimiseks sanomaan.

Re: Keuliminen

21.9.2012 15:56

Tuli vaihettua kevennetty vauhtipyörä vakioon nii kyllä keulimine parani! Ekalla nykäsyllä melkee ympäri, kävi varmaan päälle klo 11 kulmassa mikä on tämmöselle amatöörille aikas paljo mutta onneks takajarru pelasti :lol:

Re: Keuliminen

21.9.2012 16:06

Kaksnelikantti kirjoitti:Nyt on pakko kysyä: Kumpi on mielestäsi hienompaa, lipalle veto vai keke raudalle veto? Omasta mielestä lipalle veto kunnolla oikein syvälle on hienompaa. Kysyin vain siksi että useimmiten mopovideoissa kekeraudan omistavat vain rysäyttävät sille, eli ei näytä yhtään taidokkaalta :P


Omasta mielestä lipalle veto. Loppukesästä eräässä stunttikisassa kevariluokassa oli sälli joka vaan rysäytteli keularaudalle väkisin sai parhaimmat pisteet ja tuomarit keuhuivat "agressiivista ajotyyliä". Ei siinä mitään mutta enemmän se taitoa vaatii raapasta lippa kunnolla maahan kun rysäyttää kekeraudalle väkisin kello 12 kulmaan... Toisaalta ehkä sitten enemmän uhkarohkeutta vaatii tuo väkisin raudalle rykäseminen. :lol:

Re: Keuliminen

23.9.2012 16:04

http://www.youtube.com/watch?v=XtTmF1_56qQ&feature=plcp

kaveri vähä keulii sliderilla :D tosiaan mun kuvaama ja editoima video ;)