Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
13.4.2008 19:10
Ite en saanu minkää näköst avustust ostoo varten... Kyl ukko on tähän mennes ostannu 55 e osii ja tarvikkeit (ku sil on vähä kompleksei meijän mutsin kaa, sen takii se lähinnä osti et se voi mutsille vinee ettei se tue mun harrastuksii) ja mutsi on osittain maksamas sylinterin siihen (vasta vittuillakseen ukolle takasin).. mut minuu sylettää kaikki "pappa betalar" ja "isi liising" ni tarkotus maksaa takasin kuhan työllistyn kesällä...
14.4.2008 16:23
Paavoke kirjoitti:Ite en saanu minkää näköst avustust ostoo varten... Kyl ukko on tähän mennes ostannu 55 e osii ja tarvikkeit (ku sil on vähä kompleksei meijän mutsin kaa, sen takii se lähinnä osti et se voi mutsille vinee ettei se tue mun harrastuksii) ja mutsi on osittain maksamas sylinterin siihen (vasta vittuillakseen ukolle takasin).. mut minuu sylettää kaikki "pappa betalar" ja "isi liising" ni tarkotus maksaa takasin kuhan työllistyn kesällä...
No sinuna en ehkä maksaisi takaisin, koska kyllähän nyt vanhemmat voi jonki verran tukea harrastustasi. Eikä siitä heti tarvii ottaa huonoo omatuntoo

kuha itte maksat pääsääntöisesti kamat mopoosi
15.4.2008 18:31
Osa ite kerättyä (työt,synttärit,ym.juhlat,kuukausirahaymym) ja vanhemmilta vähän yli 1000 tuli mopon ostoon.
15.4.2008 20:01
ite maksoin riejuni 1600e!! vittu oli halpa ja nou vika

D mut faijja makso kypärän 100e ja lasit sain ite maksaa.. ja tuning osat menee todennäkösesti tulevaisuudessakin omasta pussista bensojen lisäks. vakuutuksesta en tie, iskä maksa mut en tie joudunko maksaa takas

D(toiv en

DD)
22.5.2008 13:13
noh mulla kävi niin että (ollaan faijan kans mopo miehii) mopo kuume alko tossa jossain 13-14w ja olin tossa 15w niin mana varastettiin, noh sit alko kauhee vitutus ja faija sit lupas että ostaa sen mopon mulle noh tuli mopokortti ja kaikki rahat meni aina puol mutsin pentuun ymn sinne puolelle noh kerran olin koneella puolmutsin ja faijan kanssa istuskelin olkkarissa(mä koneella) kattelin sit siinä myynnissä olivia mopoja noh en muista tarkalleen mutta puolmutsi alko taas selittää jotain että "sen pojalle" sitä ja tätä" palo sit siin hermo lopullisesti ja heitin sit akt tuolin helvettiin siitä mun edestä ja lähin ovet paukkuen omaan huoneeseen ja faija sit ymmärsi mistä kiikastaa noh sit seuraavana päivänä mentiin moposportiinn, ei löytyny mopoo noh viikko siitä niin oli94vm orggis pv perseen alla ja hyvä virne omalla naamalla ja halveksiva ilme puolmutsin naamalla
22.5.2008 18:53
noh sen verran sponssi että rippilahjaks sain
22.5.2008 18:56
Ite maksan paitsi vanhemmat maksaa bensat jos ei ittellä oo rahaa
22.5.2008 18:58
Mopedin makso porukat mutta bensat ja muut hilppeet ite maksan. Nyt vaan loppu rahat perkele niin täytyy pummia noilta aina bensarahaa.
22.5.2008 19:29
Ite maksettu, faija vaan avusti rippilahjan muodossa. Tosin koko skootteri on melkeinpä kustannettu rippilahjaks saaduilla rahoilla, mitä nyt tilillä oli joku 300e vanhoja synttäri- ja joululahjarahoja.
22.5.2008 23:17
porukat osti
23.5.2008 7:11
tukivat.. ja toivon mukaan tukevat seuraavan ostossakin...
ensimmäisen mopon ostossa en kyllä rahallista tukea saanut, mutta silti onnistuin ton solikan ostamaan 10 vuotiaana omilla rahoilla ( lähinnä lahjaksi saatuja )
ilmeisesti vanhemmat ajatteli minun olevan vielä vähän liian nuori, mutta eivät kyllä kieltäneet, ilmeisesti luuli hidastavan se, että piti itse rahat säästää..
toinen mopon hinta meni puoliksi omista rahoista ja puoliksi isä rahoista.. vaikka olisin kyllä sen itse kokonaan maksanutki jos olisi ollut tarve... niinpä sykerö tuli pihaan...
ja nyt suunnittelin vähän uudemman mopon ostoa ja täytyy katsella noista kesätyö ja riparilahja rahoista jos niillä saisi jonkin sopivan pelin..
niin ja bensassa ja osissa vanhemmat on avustaneet aina välillä...
23.5.2008 8:13
Itseasiassa itse en maksanut tosta mitään, vaan papalta 1000¤ synttärilahjaksi, mopon ostoa varten, ja isä maksoi loput yhdistettynä synttäri/rippi lahjana..
25.5.2008 12:48
Vanhemmat maksoi...
26.5.2008 23:31
limitin maksoin seuraavasti: myin pikkuveljelle yamaha pw:een 350¤(josta aikoinaan 9v:eenä maksoin puolet.tai no oikeastaan mummo oli laittanut rahaa pankkii joka kk jonki verra ni käytin sit ne) hintaan ja säästös oli jo ennestää noin 300¤+ kesätyörahat jtn 150-200¤+rippilahja 1150¤

tossa olikin kasas yllättäen jo sievoinen summa. Sit siitä vaa kattelee mopoja ja hintahaarukka oli jtn 1500-2000.tommosen limitin sitte päädyin ostaa. täl hetkel kadun sitä ostosta, mutta eiköhän se tosta, kun se kuntoon saadaan
Sors jos oli sekavaa
27.5.2008 13:00
Porukat osti jinkun ja Pösön, koska ei hankita piikkiä. Ite maksoin pösöstö jtn 300¤