Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

29.7.2012 2:00

Malli/Vuosimalli
- Yamaha DT50R 2008

Historiaa: (ei pakollinen)
- Mopo haettiin raahen läheltä vihannista vuonna 2011 marraskuussa. Mopo oli vakion näköinen ja kuristukset otettu silloin poissa . Ajokilometrejä ostaessa löytyi huimat 2300 km, ja risat päälle, eli olen mopon toinen omistaja.

Tekniikka ja Voimansiirto:
- Moposta löytyy Turbokitin alakauttanen tehoputki, ja väleinä toimii 11 / 62 välit. Rajoitin on myös ohitettu ledillä.

Muu Ulkonäkö:
- Mopoon laitettu Fatbar, maskia vaihdeltu , lokaria, hieman tarroja pistelty.

Tekniset Tiedot (teho, huippunopeus ym.):

- Huiput siinä noin. 80 paikkeilla. Suutin liian iso joten se pitää vielä vaihtaa pienenpään. ( Mittariin siis 90)

Parannettavaa/Tulossa:
- Mopoon on tulossa uusi putki, eli alakauttanen lähtee poissa ja yläkauttanen sisälle. Talven mittaan tarkoitus puhdistaa kaikki ruostekohdat, ja maalailla joitain rungon osia mustaksi.


Kuva

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

29.7.2012 14:05

Baotian vuosimallia 2007, mallista ei tietoa..

Historiasta en tiedä sen enempää, kuin papereissa vuosimalli on 2007. Itse ostin tämän maaliskuussa 2012 yhdeltä naamatutulta joka on samassa koulussa. Kilometrejä ostohetkellä mittariin oli kertynyt jotain 2600km eli ei paljoa, itse olen ajanut nyt arviolta noin vajaa 5tkm, mittari kun lopetti toiminnan 5300km kohdalla (joskus kesäkuun alussa) ja sigman asensin noin viikko takaperin joten arviolta kilometrejä on nyt noin 7000km. Kilometrejä tulee nielemään vielä ison kasan, ainakin yksi kesä ja talvi vielä ajossa, samalla testataan miten pitkään kiinalainen kestää.

Alkuperäinen suunnitelma oli pitää mopo vakiokunnossa, mutta eipä jäänyt ei, alta kuvista lisää. Mopo on tekniikaltaan muuten vakio nyt, lukuunottamatta parempaa etuvariaattoria (6g rullilla), vapaavirtaus ilmanputsaria ja RE85 säätöjä kaasarissa, tällä kokoonpanolla imee noin 3,7l/100km RE85:tta kaasupohjassa ajamalla joten aika halpaa on ajaminen. Kulkee tasasella sen 65km/h jos on pitkä suora, kiihtyy suht hyvin johonkin 50km/h asti jonka jälkeen kiihtyy aika hitaasti, ylämäkiin menee tasasen laiskasti.
Ulkonäöstäkin jokainen varmaan voi päätellä että katteita riisuttu, sähköjä olen myös siistinyt ja kilventelineen tehnyt jne pikkujuttuja. Keulilla on auton LED päiväajovalo sekä auton H3 lisäkaukovaloumpio, johon laitan xenonit kunhan ne saapuvat, pakko tuon ledivalon lisäksi olla joku valo kun ei sillä näe yhtään mitään pimeällä, mutta päivällä erinomainen vaikkei laillinen olekaan.

Mopo ei tuu enää paljoa muuttumaan, muutamat kiinnikkeet pitää vielä poistaa/siistiä, muuten tulee jäämään aikalailla tommoseksi, ehkä 72cc sylinteri tulee jossain vaiheessa ja uuden takalokarin teen itse syksyllä koulussa.

Tässäpä niitä kuvia kansalle haukuttavaksi

Ostokunto
Kuva

Tähän kuntoon piti alunperin jäädä
KuvaKuvaKuva

Ja nyt ollaankin tässä kunnossa
KuvaKuva
KuvaKuvaKuvaKuva
Muutamia lisäkuvia löytyy vielä http://radon.kuvat.fi/kuvat/ (galleriaan en niitä voinut laittaa koska ovat niin isokokoisia enkä jaksa ruveta kaikkia pienentämään)

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

29.7.2012 16:11

Malli/Vuosimalli
Yamaha DT 50R 2008 Enduro

Historiaa: (ei pakollinen)
Mopo on ollut nyt minulla vuoden ja kaksi päivää tarkalleen. Ostin mopon 6016km ajettuna Pieksämäeltä. Mopo oli täysin orkkiskunnossa, vikoja ei ollut ja akku + ketjut vaihdettu ennen ostoa. Huollatettu asianmukaisesti ja ollut ehkä sen verran... "kiltillä" kuskilla ettei oo pahemmin raiskaillut.
Ostotilanteesta on kuva tallessa, joten laitanpa tähän:
Kuva
Kuva napattu 27.7 2011. Tuolloin ei korttia ollut mutta ajelin mettäteillä ihan fiiliksissä. Syksyllä lähti luokkaretkeä varten kuri pois, koska ajettiin mopoilla määränpäähän luokan kanssa.
Talven aikana on pikkuhiljaa muuttunut koko laite. Ledilippa, koropala, maski, loksu vaihtuneet. Sitten helmikuussa oli ensimmäinen "remppa". Runkolaakerit slerbas, joten pitipä nekii uusia. Samassa myös mäntäkin vaihtui vaikkei edellisessä ollutkaan mitään vikaa.

Kevään aikana tehari rupes löytymään, ensimmäänen tehari oli siis Turbokitin perus Lacada - malli. Ruostunut ja lommoinen mutta olipahan kummiskin. Myöhemmin turbokitti koki kohtalonsa ja takasin kurittomaan, välillä jopa peltikurin kanssa ajoin.
Kesän aikana on ollut giannelli kiinni ja samoin tullut hiukan päivitystä. Ketjuratas -sarja vaihtunut, ledilippa ja eturattaan suoja uusiutui parisen viikkoa sitten. Myös kiillotuksen makuun olen päässyt.

Tekniikka ja Voimansiirto:
Moottoriin ei ole kajottu mitenkään. Suutin vaihdettu kokoon 100, joka lienee liian suuri koska röpeltää. Pakoputkeksi ilmestynyt Giannelli hoitaa tämän "tehonlisäyksen".

Muu Ulkonäkö:
Sitä sanotaan että kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:
Kuva
Kuvasta poiketen etuvanne kiillotettu ja samoin giannelli.

Tekniset Tiedot (teho, huippunopeus ym.):
Huippunopeudeksi arvioin jotain 80-90kmh välityksillä, "pirit" on siis Giannelli, 13-62 välitykset ja 100 koon suutin joka on liian iso.

Parannettavaa/Tulossa:
Kiillotan jotain osaa, talvella jää DT talviteloille ja rupean tunkemaan 70cc sylkkää jne hilpettä. Samaten ilme muuttunee hiukan joka kantilta. En tarkalleen osaa sanoo budjetin vuoksi :) Tosin takavanteen putsaus on ihan tässä lähiaikoina tulossa vielä :D

Loppuun pari "fiilistely" kuvaa:
Kuva
Kuva

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

6.8.2012 17:41

Malli/Vuosimalli Derbi DRD evo 2008

Historiaa: (ei pakollinen) ostettu syksyllä 2011 Mittarissa oli silloin 17000km. Nyt ajettu noin 25000 ei ole varmaa koska mittari hajosi sähköjen vaihtamisen jälkeen. Keväällä mopoon tuli sähkövika jonka vuoksi sähköt uusittiin kokonaan. Sen jälkeen ei ole jättänyt kertaakaan välille. paitsi kerran kun pensa loppui :lol: Tänä kesänä tämä on keulittu 3 kertaa ympäri ja takakate on hieman kärsinyt ja se on tarkoitus kuiduttaa sitten kun jaksaa :D

Tekniset Tiedot (teho, huippunopeus ym.): Kuriton putki ja 13/53 välit. Kulkee noin 80km/h

Muu Ulkonäkö: Polisport HMX maski, SM Line lokari, minivilkut, Fatbar, keulasuojat DRD Prosta

Parannettavaa/Tulossa: Takakatteen kuidutus ja maalaus

13072012(005).jpg

27072012(001).jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

6.8.2012 21:10

Malli/Vuosimalli:
Gilera rcr 2010

Historiaa:
Mopon ostin kesällä 2010 uutena,tällä hetkellä mittarissa n.12150 km

Tekniikka ja Voimansiirto:

Kuriton vakioputki, suutin vaihettu 90,välit kans muutettu.

Muu Ulkonäkö:
Vakiotarroja poistettu, eri peili ja vilkut, _parempi_ kilventeline,ledi takavalo, sm etulokari, pienempi änkkäri, smoto vanteet missä kiillotetut reunat, koropala, jalkatapit+polkimet kiillotettu.Tässä vasta lisäilty sitte muita tarroja:D

Tekniset Tiedot (teho, huippunopeus ym.):
Tehoista ei sen kummempia tietoja oo, nyt huippunopeus oisko sen 60 km/h.

Parannettavaa/Tulossa:
-Tuning pensaletkua tulossa:D
-Ehkä vanteiden maalaus tuossa talven mittaan.
-Etumaskiaki vois tuossa vaihella..
-Putken maalaus kans tulossa.
Ja jtn muuta pikku tuunailua :D

Ja kuvia!
Kuva

Kuva

Käykäähän kato tietenki muitaki kuvia galleriasta! =)

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

16.8.2012 22:11

Kai tänne on sitten omakin pistettävä, vaikka onkin vähän projukunnos. ;)
Malli/Vuosimalli
Derbi Senda X-Race 2006

Tekniikka ja Voimansiirto:
Pipercross
21mm Dellortto Racing PHBG
Imukaula
Italkit läpät
73cc Airsal
Turbokit
15-53 Välit
Uudet kytkinlevyt
Pikakaasu

Muu Ulkonäkö:
Ulkonäköö nyt korostaa stickerbombattu KTM numerokilpi ja tanko, X-Tremen katteet, TNT:n lokari, ja paska maalipinta. Lisävalo piileskelii lokarin alla, vilkut poistettu, kilpi siirretty underiin. Sittarin peili pitää olla!

Tekniset Tiedot (teho, huippunopeus ym.):

Huippuja kerää päälle sata, en oo viel kerenny paljoo testailee kun sisäänajossa tuo uus pytty, mutta heti sitten suoralle testaamaa! Virittelin, että sais flektin päälle töötin nappulasta. Kuka sitä tööttiä käyttää ikinä?

Parannettavaa/Tulossa:
Uusi maalipinta. (Musta/sininen)
Musta tai sininen tanko.
V-Face.
Koropala.
Runko mustaks.
Siniset vanteet.
Stage6/Athena 80cc.
Metrakit SP alakauttanen.
24mm tai 26mm kaasari.
Sitä sun tätä!

Jos halua ehdottaa jotain, siitä vaan, saattaa löytyä lopputuloksessa!
Ja tähän loppuun kuva tietenkin!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

5.9.2012 15:35

Historiaa:
Mopo tuli ostettua 2011 kesänä, uutena Takatalolta skootteriin kyllästymisen vuoksi :D

Tekniikka ja Voimansiirto:
Muuten vakio, paitsi että suutin vaihettu kokoon 92 ja rajoittamaton cdi-boksi vaihettu :)

Muu Ulkonäkö:
Turbokit racing änkkä, Stage6 F1 peili, vanneteipit, Arrow minivilkut jokakulmassa ja vähän enemmänkin, Renthal tanko, (kuvista oiketen myös progrip punaiset tupet), Ja Team10 Kilventeline/Takavalo-setti

Tekniset Tiedot (teho, huippunopeus ym.):
Tehoja on vakiona papereitten mukaan 4,2kW eli oisko nyt rajottamattomalla cdi:llä + isommalla suuttimella vähän enemmän? kö? Jokatapauksessa vakiovälityksillä (12/65) kulkee sen reilu 60 mittariin, ja hyvinä päivinä menee 65 paremmalle puolelle :) Johtuen väleist kiihtyy kuin eläin ;)

Parannettavaa/Tulossa:
Näillä näkymin mopo siirtyy seuraavaksi pikkuveljelle, joten enää ei ole suunnitelmissa playbike tarrasetti (ostettu jo) eikä fatbar, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä pikkuveli keksii ;D

Ja kuviia:
Kuva
Kuva
Kuva

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

16.9.2012 21:59

Malli/vuosimalli

Piaggio nrg power DD 2007

Historiaa

Käytettynä ostettiin isoveljelleni 2009. Mittarilukema oli tuolloin n.15tkm ja täydellinen huoltokirja 10tkm asti. Itse aloitin käytön mopoikään tultuani 2011 keväällä.

Tekniikka ja voimansiirto

Tällä hetkellä ylikokoon porautettu pytty, varin prikka otettu poies, 60 suutin ja ilmanputsarin metallilevy pois otettuna.

Muu ulkonäkö

led "finger" malliset minivilkut, tnt-peili, punaset vanneteipit ja puoleksi kiillotettu varinkoppa. Katteet vasemmalta puolelta naarmuset ku kerran menin vähän ajelee hiekkatie offroadia ;)

Tekniset tiedot

Tehoista en tiedä mutta huippunopeus näillä "vireillä" 60kmh gepsiin

Parannettavaa tulossa

Katteiden korjailua ja varinkopan loppuun kiillottamista :)

Kuva

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

29.9.2012 1:14

Malli/Vuosimalli
Suzuki-Solifer PV50 -92
Historiaa
Tämä rutkutin tuli ostettua keväällä exän tilalle, kun varkaat paskoivat sen ja mopo siirtyi AVK:n omistukseen. 350e tästä maksoin, oli kilvissä, orkkis lukuunottamatta takavaloa, tekniikkaa ja penkinpäällistä. Mittari uupui myös vakiovarustelusta. Rempattu täydellisesti, silti jaksaa vittuilla ja vängätä vastaan, viimeinen PV jonka omistan.
Tekniikka ja Voimansiirto:
Täysin vakio lukuunottamatta läpätöntä vakiopyttyä, jolle joku neropää on näyttänyt dremeliä. Motissa itsessään uudet stefat, tiivisteet, kytkinlevyt, petarit ja ensiöpuola.
Muu Ulkonäkö:
"Orkkis" lukuunottamatta penkinpäällistä ja tarviketakavaloa.
Tekniset Tiedot (teho, huippunopeus ym.):
Tehoa tuskin paljoa yli vakion, ennenhän pyttynä oli plusu jolla tuli kiskottua vähän yli 50 tauluun, veikkaan että tuo vakiopytty viilattuna menee saman.
Parannettavaa/Tulossa:
- parannettava käynnistymisongelma ja myydä pois
- ja jos omistaisin rahaa ja toisen mopon toimittamaan käyttiksen virkaa, leväyttäisin motin auki ja vaihtaisin vetarin ja kiksin- sekä vaihdepolkimen akselin, ostaisin alkuperäisen taka- ja etuvalon, uudet lokarit ja mittarin sekä uuden kassun (nykyisessä tyyppivika eli laippa kiero). Ai niin ja originaalia vastaava penkinpäällinen.

Yksi kuva hermoraastimesta.
Kuva

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

30.9.2012 15:29

Malli/Vuosimalli:
Tunturi Tiger vm 83

Historiaa:
historiasta sen verran, että setäni osti tämän mopon kortin lähestyessä puolitutulta aika hirveässä kunnossa. Setä kunnosti jossain määrin mopoa kunnes kyllästyi, ja mopo jäi aika vähälle ajolle. Tiikeri jäi lojumaan tallin nurkkaan kahdeksi vuosi kymmeneksi, isäni vain silloin tällöin hiukan ajelutti ettei ihan paikalleen ruostuisi. Sitten, 2007, ollessani 10 vuotias, otin mopon tallin nurkasta ja ajelin sillä silloin tällöin. En tehnyt mopolle muuta kuin maalasin sen kertaalleen. Lopulta moposta halkesi kampura ja päätin ostaa crossivehkeen vanhuksen tilalle, ja kas kummaa, tiikeri jäikin tallin nurkkaan ruostumaan taas muutamaksi vuodeksi. Toissa kesänä sitten kunnostinkin tiikerin alun perin että pikkusisko opettelisi ajamaan sillä, mutta lopulta se päätyi enimmäkseen omaan käyttööni. Siitä sitten alkoi se virittäminen.

Tekniikka ja Voimansiirto:
moottorin viritykset: uusi, kestävempi ''viri'' mäntä, racing kampura, 16mm lortto, tarvittaessa löytyy myös 21mm, alkukäyrää lyhennetty ja pahinta mutkaa hieman suoristettu, jälkimmäinen äänenvaimennin otettu pois, vaikkakin ei vaimentanut yhtään, ''paisaria'' avarrettu hieman, iridium tulppa, uusitut sähköt, feikki pipercross+ kaikkea pientä hilpekettä.

Muu Ulkonäkö:
Pyörää on maalailtu mieleiseksi(hiukan vielä kesken), keulintarauta asennettu perän jatkeeksi, pellistä taivuteltu takalokari ledivalojen kera, etulokari ja valomaski otettu ulkonäkö syistä pois. Myös kaikenlaista kevennys operaatiota tehty ottamalla kaikkea turhaa pois. Lisäksi pyörästä jotain pientä somistusta löytyy kun jaksaa etsiä.

Tekniset Tiedot:
Teho on jotain yllättävän suurta, mutta tarkasti en tiedä kun ei ole dynolle ehtinyt. Vakiona pyörässä ei tosin ole tehoa nimeksikään. Huiput huitelee 70-80 tienoilla, mutta hullukaan sitä tällä ajaisi kun jarrut on mitä on. Tiikeri ei ole kilvissä, koska tielle tätä ei ole tarkoitettu, siellä saisi kuitenkin vain sakkoja.

Parannettavaa/Tulossa:
Parannuksina tulisi ainakin vielä rungon uudestaan maalaus mustaksi, ja t-kappaleet siniseksi. Keulakin olisi tarkoitus uusia järeämmäksi. Myös etujarru joutaisi vaihtoon. Isompi sylinteri on myös harkinnassa.

Kuva

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

5.10.2012 23:18

Mikä ihmeen tötterö tossa on perässä?! :eek: Näyttää ihan '50-luvun EtumoottoriDragsterin Push Barilta, josta auto työnnettiin käyntiin.
Mutta hieno nähdä että joku harrastaa näitäkin eikä aina noita uusia, kyllä niitä näkee aivan tarpeeksi. :roll: :lol:

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

6.10.2012 0:26

Varmaan kannattaa lukea se esittely?
tUnicorn edits kirjoitti:keulintarauta asennettu perän jatkeeksi

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

6.10.2012 16:25

se on ylipitkä keulintarauta, on tosin jo lyhennetty kun uskaltaa jo yrittää isompii kulmii

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

6.10.2012 16:30

(poistettu)
Viimeksi muokannut H-lappa päivämäärä 28.8.2019 0:37, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Esittele moposi ja moposkootterisi!

17.10.2012 22:08

Shape kirjoitti:Varmaan kannattaa lukea se esittely?
tUnicorn edits kirjoitti:keulintarauta asennettu perän jatkeeksi


Äh, sorry. Lukihan se siinä, meni itseltä kokonaan ohi tuo lause. :nolo: