Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
21.11.2011 23:20
Kyllä näyttäs kovasti siltä että jotkut keulivat talvellakin
http://www.youtube.com/watch?v=X-lS7UX1xRk&feature=relatedMutta jottei täysin offia niin oma kausi tämän lajin suhteen alkaa olla lopussa.
21.11.2011 23:28
Kyllähän sitä piikeillä voi vetää talvella aika samallalailla kun asfaltilla kesällä..
22.11.2011 7:14
lisäyksenä nuo piikkirenkaat.
22.11.2011 15:48
kato ku olin laittamas piikit detsiini=D
22.11.2011 21:43
onks derbillä helpompi keulii koropalan kans vai ilman? jos alottelee keulimaa vast
23.11.2011 21:14
koropalalla on helpompi, koska akseliväli lyhenee
24.11.2011 16:12
Miten se voisi lyhentyä? Painopiste saattaa siirtyä eteenpäin mutta akseliväli (=etu- ja takarenkaan akseleiden etäisyys toisistaan) muuttuu korkeintaan millimetrejä. Toisaalta koropalan kanssa massakeskipiste siirtyy myös ylemmäs jolloin äkkiseltään voisi kuvitella mopon muuttuvan aavistuksen epävakaammaksi. Helpottaako kasvanut penkin ja taka-akselin etäisyys sitten keulan nostoa havaittavissa määrin? Temppuilua enemmän harrastaneet voinevat jatkaa tätä spekulaatiota, allekirjoittaneelta ei käytännön kokemusta aiheesta löydy.
24.11.2011 17:22
artsi95 kirjoitti:onks derbillä helpompi keulii koropalan kans vai ilman? jos alottelee keulimaa vast
Kannattaa koittaa ensin ilman ja sen jälkeen koropalalla. Siinähän sen näkee, että kumpi on parempi
25.11.2011 9:24
no kyllä se vaan auttaa! oon keulinu ilman porokalaa ja sen kanssa. ja ton akseliväli jutun just luin jostai vitu proostuntti paikasta
25.11.2011 11:37
Porokalan?
Mutta eihän se akseliväli tosiaan voi muuttua, kun sen pari milliä? Tehkääpä joku testi; Mittaatte akselivälin tarkasti ilman koropalaa, sitten laitatte koropalan kiinni. Eikös se oo tolla selvä?
Kokeilemalla se selviää kaikista parhaiten.
25.11.2011 12:52
Porokala = Koropala
Eihän se akseliväli tosiaan muutu kun muutaman millin. Koropala saattaa nimittäin muuttaa hieman takahaarukan kulmaa joka taas vaikuttaa hieman akseliväliin. Eniten vaikuttaa se painopiste kuitenkin, joka siirtyy ylemmäs.
18.12.2011 14:40
Omasta mielestä parempi keulia ainaki derbillä ilman koroa. Vaikeempi saada keula ylös mutta ei sekään oo ongelma enää sitte ku osaa
24.12.2011 1:31
Semmosta, et oon jonku aikaa harjotellu keulimaaa... Nyt ykkösel ja kytkinpommil saa nousee jo iha hyvi ja menee sen 10m mut sitte tippuu heti alas, eli miten sen keulan sais pysyy siellä? Pitäskö heti laittaa kakkosta ku keula nousee
24.12.2011 1:58
Ne se nyt riippuu iha kiekoista jne. Ei sitä kukaan täällä vois sanoa kun ei näe koko paskaa. Järjen käyttö tossakin hommassa sallittu
24.12.2011 2:21
Kun saat pyörän tasapaino pisteeseen niin vaihdat 2. Saattaa vähän nykästä joten kannattaa käyttää vähä takajarrua nii ei mee yli.