Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
30.11.2011 0:12
Elikkäs jos oikein ymmärsin niin ku aattelin Rinon paisaria kiillotella...
Niin ekaks mun kannattaa hioo vanha maali/ruoste pois...
Sitten alottaa jostai 240 karheesta hiomapaperista (hioo poikittain
ja sitten 600 -> 800 -> 1200 ja mahdollisesti vielä 1600..?
Ja sen jälkee alkaa jo vähä kiiltää, sitten jotain tahnaaa (mitä tahnaa?) levitellään jollaki vaikka vanhalla t-paidalle putken ympärille sitten jollaki pellavalaikalla hiljaksee pyörittelee ja lopuks pyyhkäsee toisella t-paidalla paskat pois..?
Menikö jotenkin noin =D
30.11.2011 16:31
Kyllä se kannattaa hioo sinne ihan 2000 asti. Ja paras olis, jos saisit jollain laikkakoneella kiillotettua. Aineena Metal Polish on hyvä.
24.12.2011 3:30
Kiillottelin tossa mäxän vaihepoljinta, niin hioin vaan 600 asti kun ei ollut hienompaa paperia hyllyssä ja sitte vetäsin joku 10min laikalla ja tahanlla, niin tuli tämmönen:
http://www.motot.net/galleria/kuva109560/. Mites paljon kiiltävämpi tulee, jos hion sinne 1200-1600 karkeuteen asti?
24.12.2011 10:48
Autosol ei ole kiilloitusaine, vaan ihan jälkikiillotustahna, sitä ennen käytetään vahoja laikkojen kera, ja esim. sisallaikkaa. Hiomapaperi + autosol on surkein jonneyhdistelmä kiillotuksessa, menee ikä ja terveys, ja et ilman laikkaa saa virheetöntä ja kunnolla kiiltävää pintaa, ellet tosiaankin uhraa puolta vuotta siihen hommaan.
24.12.2011 11:48
Sami L kirjoitti: Hiomapaperi + autosol on surkein jonneyhdistelmä kiillotuksessa,
ennen kaikki oli jonneja ja mikään osa ei kiiltäny?
tosta polkimestaki ois tullu paljo parempi ku huolellisempi hionta vaikka 800 asti ja sitte oikeella lailla sitä autosolia siihen. sen parempaa tulosta kukaan ei tarvi missään perhanan vaihdepolkimessa..
24.12.2011 11:58
Juu no oottelenkin tässä, jos pukki tois vähä lisää hiomapaperia
Ja emmä tota oo autosolilla hionu, vaan jollain hiomatahnalla mitä sattu hyllyssä oleen.. Pitäs kait olla melkeen samaa kamaa. Mites sitä autosolia sitte laitetaan oikein, jos oon sitä kerta väärin käyttäny?
24.12.2011 12:01
no ensinhän sitä voi hankailla vaikka jollain puuvillalaikalla ja porakoneella. sit ku hetken hankaillu nii riittää ihan rätti+kädet. välillä siis pyyhitään se aine hyvin pois siitä pinnasta ja otetaan uutta rättiä ja ainetta. ku rätti muuttuu tummaks nii taas puhdistus ja puhdasta rättiä. lopuksi sitte puhistus ihan jollain alkoholilla että se aine lähtee kunnolla pois siitä, se pieni rasvakerros sumentaa pintaa joka siitä aineesta jää
24.12.2011 12:03
Noin oon kyllä tehnykki, muuten paitsi en oo jaksanu vielä pestä kunnolla..
Edit: dremelin kiillotuslaikat on muuten käteviä noissa pienemmissä osissa
Edit2: tämmöstä hiomatahnaa mulla siis on:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-2726Onko toi hyvää, kun vetää sillä ekaks ja siite metal polishilla? Ja mitä eroo tällä on siihen pikku tuubin kamaan?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-2748
24.12.2011 12:48
nuo ei varmaan oo yhtä karkeita mitä esim autosol on
24.12.2011 12:51
Joo, no ostan sellasen tuubin sitte ton hiomatahnan kaveriks. Onko autoglymin metla polishi jotenki parempaa ku autosol? Autosol maksaa motonetissä vajaa 5€ ja Autoglym jotain 7€, että hinnassa ainaki vähäsen eroo..
24.12.2011 13:01
omien ja kavereiden kokeimuksien perusteella autosol on parempaa
24.12.2011 14:28
Sitä sitte
Kiitoksia näistä
24.12.2011 14:55
http://www.tarvikkeet.fi/tuotteet/kemik ... istusvahat onko tämä siis sellasta millä vaikka ennen metalpolishia vejetää laikalla?
ja voiko käyttää smaa laikkaa? millä ootte putsannu noita laikkoja?
24.12.2011 16:08
hiot sen hiomapaperilla vaikkapa 1000 ----> ja sitten sellaistak ovaa vihreää ainetta hierot vähän laikkaan ja laikka kiertämään.