Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
29.8.2012 19:35
Mikäs siinä, kunhan vaan kulkee lailliset nopeudet. Ja vakiokaasari olis kyllä hyvä laittaa.
30.8.2012 22:00
Vakiokaasari on 50cc pytyssä kiinni, ja vakiopytty on 491 km päässä
22mm Mikunista on kyllä koko viilattu siististi pois, en itekkään aluksi huomannu sitä. ja eihän se ny lähe käyntiinkään vakiokaasarilla
Toivotahan jotta katsurilla on kunnon krapula
4.9.2012 17:00
Kaverin kanssa katsastettiin mopoa, katsastusmies sano että seuraavalla kerralla pitää olla maahantuojan/ jälleenmyyjän todistus mukana, jossa todistetaan että kuri on paikallaan. Muuten ei mene muka läpi.
Onko täyttä tuubaa vai mitä mieltä olette?
4.9.2012 17:28
Noei helvatassa tarvii mitään todistuksia olla. Mutten suosittele kyllä viemään teharin kanssa ellei meinaa katsastaa sitä siinä samalla lailliseksi. Vie ens kerralla toiselle asemalle
8.9.2012 21:13
Mistä sais uuden kilven ku vanha on hukassa?
8.9.2012 22:31
Katsastuskonttorilta.
10.9.2012 17:38
Onnistuuko muutoskatsastaa Tunturi supersporttiin minarellin AM6 moottori?
Pitääkö esim jarrut päivittää leevyjarruiksi että menisi läpi?
14.9.2012 22:52
Läks kilvet ja kortti, niin poliisi sano että jos mopossa on valmiina ollut vilkut niin ne pitää olla myös katastuksessa. Pitääkö paikkansa?
14.9.2012 23:07
Topicin etusivulla vastaus:
Suuntavalot eivät ole pakollinen varuste mopossa. Tässä viittaus voimassa olevaan E-sääntöön 74, jonka yleisten vaatimusten kohdassa 5.15 on mainittu L1-luokan ajoneuvoa koskevat vaihtoehtoiset valaisimet:
Eli ei ole, poliisi on sanonut varmaan vain tietämättömyyttään väärin.
Sen varmaan tiedätkin että jos sinulla on toisessa päässä vilkut niin pitää myös olla silloin toisessakin päässä. Etusivulla olevasta linkistä voit lukea enemmän.
17.9.2012 9:51
Onko mopoissa ollut "koropaloja" kiinni, kun olette katsastelleet?
Kun eivät poliisit tunnu tarpeeksi kiinnittävän huomiota noihin turhiin virityksiin, jotka huonontavat suht hyvät ajo-ominaisuudet.
Jollain pojilla meinaa muutoinkaan tennarit yltää maahan, niin vielä pitää perää korotella.
17.9.2012 11:06
Rakenteellinen muutos tuo koropala on, muistaakseni vuoden alussa se laki muuttui jotenkin vapaampaan suuntaan. Mulla on 80mm koropala Derbissä ja 183 senttisenä just yllän ajamaan sillä
Eipä sen pois ottaminen katsastukseen oo kovin kova homma.
17.9.2012 11:55
Juuri tuota tarkoitin, ettei niillä korotuksilla parempia ajoominaisuuksia saa, kun jo 2mm
ero keulaputkien korkeudessa vaikuttaa selvästi. Ei crossi / enskapyöräilijätkään korottele periään...
Typerän näön vuoksi tehdään mopoista kiikkeriä sätöksiä, joihin ei virkavalta puutu.
17.9.2012 13:07
Joskin IMO oma detsi on helvetisti parempi ajaa koropalalla. En oo varma paljon korottaa, mutta lipan päästä maahan on n. 105cm. Ei oo mitkää lyhyet jalat, ylettää hyvin maahan. Varsinki kakspäällä parantaa ajo-ominaisuuksia paljon. Kaverin derbissäki, DRD Pro:ssa, penkki on ykspäälläki iha vaakasuorassa, kakspäällä hirvee ajaa. Pieni koropala olis varmasti siinäkin hyvä.
Meinaan nyt siis järkeviä korotuksia ja kunnolla tehtyjä koropaloja, ei mitää millisestä pellistä tehtyä koropalaa tai mitään 30cm korotuksia.
17.9.2012 20:02
Kuinkas ku oon skootteria ostamas josta edellin omistaja on vienyt kilvet konttorille konerikon takia viimme lokakuussa.
Nyt skootteri pitäisi nykyisen omistan mukaan katsastaa. Mä oon ainakin saanu sen käsityksen että jos itse kilvet konttorille vie ei tarvi katsataa saadakseen kilvet takaisin vai vai vaikuttaako omistajan vaihdokset siihe?
Ja nykyisellä omistajalla ei ole ollut kilvissä, saanko kilpiin ilman luovareita jos minulla on rekisteröintitodistus?
Riittääkö pelkkä rek numero että saan trafilta tiedot skootterin historiasta?
17.9.2012 21:14
Ei omistajanvaihdos vaikuta, luovari vaan pitää olla. Aika raja rekisteröinnille oli vissii 2v.