Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
10.3.2013 14:51
Peset kunnolla katteen, sen jälkeen pistät jotain kiiltovahaa siihen.
IceTrollKing kirjoitti:Semmosta ois, että pitäs nuo DT:een vanteet kiillottaa ihan uudelleen taino takavanne kun pinttyneessä paskassa yms.. niin millä suosittelette kiillottamaan sen?:p
Ekana voisit kokeilla hakea esim puuilosta ihan mistä tahansa lähitavarakaupasta saippuavillalevyä, kutsutaan nimellä patapat. Itselläkin oli talven jäljiltä paljon tuota kurapaskaa / pinttynyttä likaa joka ei edes lähtenyt painepesurilla tai muullakaan. Sen jälkeen sitä metalpolishia voi laittaa.
10.3.2013 20:33
Jos ne on vaan himmentyny niin yleensä kunnon myllytyksellä tulee hyvät.
19.3.2013 18:38
Ei ny ihan liity kiillotukseen mutta melkein ainakin.....
Eli milläs saisin noi kellertävät jäljet pois rungosta??
Nyt testattu Würthin super cleanerilla ja ksylolilla hinkata niitä pois eikä ees oo haallistunut noilla ne jäljet. Mahtaskohan toimia jos 1000 hiomapaperilla hios niitä kohtia?
19.3.2013 22:14
kyllä ainakin ite otin mopon rungosta 1200 vesihiomapaperilla
10.4.2013 21:55
Minkä verran mahtais tarvita maalinpoistoainetta kun variaattorikopasta otan maalit pois ja sit kiillotan? Ajattelin vaan että jonkun pienen pullon ostaisi kun muualle sitä en tarvitse.
10.4.2013 22:07
Ei se välttämättä sillä mihinkää lähe. Hiomaan/hiekkapuhaltamaan joudut joka tapauksessa. Puhalluta tai osta iskuporakoneeseen joku hioma laikka sitä maalinpoistoa varten.
Tai jos o pulveria nii lähtee hyvi kuumailmapuhaltimella ja vaikkapa lastalla tms.
11.4.2013 9:18
Onko perustehokkaalla akkuporalla ja iskuporan hiomakyvyllä suurikin ero?
Puhallus ois yks helpoimpia. Ite kans hionu laikalla joka on porassa kiinni, hyvin syö maalit pois kun jaksaa tehdä ja tekee metalliin suht siistin jäljen jos ei paina lopuks ihan älyttömästi!
11.4.2013 11:16
No on niillä aika iso ero. Itellä ei kyl oo ollu ku paskoja akkuporia. Varmaan se akun kesto on suurin asia. Kannattaa hommata nailonlaikka nii ei tuu metalliin mitään.
5.6.2013 0:27
Elikkäs omistan vuoden 2009 Derbi x-tremen, jonka putki on täysin ruosteessa. Kiillottamisesta en juurikaan mitään tiedä, joten miten saisin putkesta kiiltävän, vai onko kannattavampaa vai poistaa ruosteet ja maalata kuumakestomaalilla?
5.6.2013 9:09
Jos se on ruosteessa niin oletettavasti se on sillon mustaa rautaa. Sen kiiltävänä pitäminen vaatii kyllä työtä, koska ruostuu aika helposti.. Ihe en lähtis kiillottelemaan, vaan maalaisin kuumankestomaalilla mustaks.
5.6.2013 11:31
XPSsm kirjoitti:Jos se on ruosteessa niin oletettavasti se on sillon mustaa rautaa. Sen kiiltävänä pitäminen vaatii kyllä työtä, koska ruostuu aika helposti.. Ihe en lähtis kiillottelemaan, vaan maalaisin kuumankestomaalilla mustaks.
Itellä pösön putki on alkanu ruostumaan tosi pahasti tiesuolan takia. Eli sen mustan alkuperäis/tehdas maalin päälle on alkanut muodostuu ruostetta, niin voisitko kertoa askel askeleelta miten hion ja maalaan sen uudestaan
? Vaikka yv:nä, jos haluat ^^
5.6.2013 22:18
Ensin vaikka teräsharjalla hinkkaat enimmät pois ja sitte melko karkeella hiomapaperilla. Sitten vai kuumankesto musta päälle
6.6.2013 0:06
Tai ostaa hiekkapuhallus pistoolin ja puhaltaa kolme litraa hiekkaa putkelle.
6.6.2013 0:18
Muutes, onko kukaa kokeillu kiillottaa muovia millään muulla tavalla ku kemikaaleilla? ku maskissa on aika syviä naarmuja nii jos koittas vetää jollain 400 - 100 - 4000 hiomapaperiel?