Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
22.8.2012 15:38
Gogge kirjoitti:Joo on kyl nii hurjat virit ku oot suutinta vaihtanu, et on lisäkiekkarajotin iha paikallaa.. Mitä ne nyt vakiomoposta vois valittaa

No rage biatch, ei tarvi heti alkaa vittuileen.Voishan ne valittaa kun kulkeekin yli sallitun, mutta se ei nyt ollut pointtina. Vaan se että jos
kun laitan lisäviriä, isken lisäkiekkarajottimen paikalleen, ja sanon vaan että "rajotettu boksi alkuperäsenä, siks pätkii" niin pääsen pälkähästä?
22.8.2012 15:50
240turbo kirjoitti:Kaverille tuli rekisteriotteeseen joskus: Suutin vaihdettu isompaan, vaihdettava välittömästi tai jotain sinne päin

Mihin ne perusti tämän väitteen? Tuskin tien päällä ovat kuitenkaan kaasaria avanneet ja jostakin maahantuojalta kysyneet mikä on alkuperäisen suuttimen koko, pelkästään kierrättämällähän ei suuttimen kokoa voi päätellä.
22.8.2012 16:41
Kaverilla oli rajotin niin se pätki niin vidusti että se sano että talveks vaihto isomman suuttimen eikä oo jaksanu vaihtaa vakiota takas
25.8.2012 1:18
Ohan sekin kai rakennemuutos tai jtn muuta laitonta
25.8.2012 2:25
Miiggael kirjoitti:Ohan sekin kai rakennemuutos tai jtn muuta laitonta

Suuttimen vaihto on sama kun kaasarin säätäminen. Säätöosat on erit kun viritysosat, ei missään suuttimissa lue "Ei katukäyttöön" tms.
25.8.2012 13:12
Miiggael kirjoitti:Ohan sekin kai rakennemuutos tai jtn muuta laitonta

Vissiin on joskus ollut puhetta siitä että rakenteellinen muutos ei automaattisesti tarkoita laittomuutta. Lainsäädäntö asiaa kohtaan muuttui jo muutama vuosi sitten. Nyt on mahdollista tehdä kaikenlaista alkaen aina runkomuutoksista, kunhan muutokset toteutetaan määrätyllä tavalla.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20091078
25.8.2012 19:47
juh0zkii- kirjoitti:Miiggael kirjoitti:Ohan sekin kai rakennemuutos tai jtn muuta laitonta

Suuttimen vaihto on sama kun kaasarin säätäminen. Säätöosat on erit kun viritysosat, ei missään suuttimissa lue "Ei katukäyttöön" tms.
Liian pieni suutin mopon kaasarissa on ainakin täällä kuri ja katin toiminnalle välttämätön, joten itse laskisin sen viritysosaksi tässä tapauksessa.
Toinen juttu on mopot, jotka on kuristettu muualta, ja kaasari on jo alkujaan säädöissä (PV:T, tunturit ja nämä).
26.8.2012 0:17
Ei merkittävästi, mutta nousee kuitenkin, jolloin mielestäni suutin on nykymoopssa viriosa.
26.8.2012 1:02
Nuo suuttimella kuristetut on mielestäni aika harvinaisia, en tiedä kuin yhden joka sekin on vähän epämääräinen tapaus.
26.8.2012 1:21
Derbi drd x-treme 2012, voidaan katsoa että suutin olisi kuristus osa. On toki muitakin kureja, mutta silti pelkkä suuttimen vaihto nostaa nopeutta nätisti.
26.8.2012 15:40
Päästöjen takia se suutin on vaihdettu pienemmäksi, ei tehojen. Kaasarikoneissa katalysaattori menee tukkoon ajan myötä joka tapauksessa joten ei sitä suuttimella pelasteta. Ja suuttimen saanee vaihtaa isompaan, mikäli nopeus ei nouse yli 45km/h (joka tuskin pitää paikkaansa), tosin tuskinpa poliisit siitä mitään tulee valittamaan jos mopo kulkee 47kmh ja vaihdettu isompi suutin.
26.8.2012 15:48
Eikö se ole niin, että kaikki muutokset jotka muuttavat nopeutta yli 5km/h ovat laittomia? En muista mistä tuli tuo asia mieleen, mutta vahva mielikuva on, että olen lukenut näin.
Suuttimen vaihtohan ei nosta nopeutta yli 5km/h joten saako sen siis tehdä?
26.8.2012 15:56
Jos mopo kulkee toimenpiteen jälkeen yli 45km/h niin ei, vaikka nostaisi alle 5km/h...
26.8.2012 15:59
Suutin ei ole viritys osa, vaan säätö osa
26.8.2012 16:09
Mutta jos on huonoissa säädöissä, mopo kulkee hiljempaa entä hyvillä säädöillä