27.3.2006 14:53
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Sitäpaitsi, kun puhutaan että piikkiin menee paljon rahaa ja että se maksaa maltaita, voidaan ottaa vertailukohdaksi mopo. M-korttihan maksaa sen viitisenkymmentä euroa, mutta sillä ei sitten saakkaan tehdä muuta kuin ajaa mopoa. A1-kortilla saa 20-vuotiaana kuljettaa vaikka Hayabusaa, B-kortillahan ei mopoa isompaa pyörää saa nykyään edes ajaa. A1 maksaa sellaiset 400-800 euroa, mutta useita satureisia säästyy B-kortin hankinnassa, koska tunnit ovat osittain samoja. Näinpä A1-kortin hinnaksi jää todellisuudessa parhaimmillaan vain parisen sataa.
27.3.2006 17:36
yamahadt ja manki=parhaat kirjoitti:=Jurppi= kirjoitti:yamahadt ja manki=parhaat kirjoitti:kyllä kyllä kemmuu kehiin. sitä vaan et jos mopo menee yli 65 ni voiks siitä kytät antaa vuoden suoritus kieltoo????
Sit voi antaa ainaki jos oot ajanu sillä sitä vauhtia tai ajanu ylinopeutta tarpeeks. mut jos ajat ihan 45 ja ne pysäyttää ja testaa ja saa nopeudeks ton 65 ni tuskin antaa suorituskieltoo vaan käskee uudestaan katsastaa ja hyvällä tuurilla ei lähetä ees akelle viestiä et antais verot jos puhut asiallisesti etkä ajele sillä ylinopeutta.
Mitäs kummaa loimaalta?Kaverilta lähti kortti ja toiselta piti lähtee kortti vähks aikaa. molemmat sai verot kans. aika tiukkoja ne poliisit täälpäin ainaki jotkut. mut ota ne kurit vaan pois
muuten en oo nähny sun derbiis vaik oon loimaalta ja kaikkii mopoi on tullu kytättyymites täälläpäin kytät onko ketää antanu sun kamulle suorituskieltoo tai jollekki ko kurit tekis mieli ottaa hevon vittuun
27.3.2006 17:51
=Jurppi= kirjoitti:yamahadt ja manki=parhaat kirjoitti:=Jurppi= kirjoitti:yamahadt ja manki=parhaat kirjoitti:kyllä kyllä kemmuu kehiin. sitä vaan et jos mopo menee yli 65 ni voiks siitä kytät antaa vuoden suoritus kieltoo????
Sit voi antaa ainaki jos oot ajanu sillä sitä vauhtia tai ajanu ylinopeutta tarpeeks. mut jos ajat ihan 45 ja ne pysäyttää ja testaa ja saa nopeudeks ton 65 ni tuskin antaa suorituskieltoo vaan käskee uudestaan katsastaa ja hyvällä tuurilla ei lähetä ees akelle viestiä et antais verot jos puhut asiallisesti etkä ajele sillä ylinopeutta.
Mitäs kummaa loimaalta?Kaverilta lähti kortti ja toiselta piti lähtee kortti vähks aikaa. molemmat sai verot kans. aika tiukkoja ne poliisit täälpäin ainaki jotkut. mut ota ne kurit vaan pois
muuten en oo nähny sun derbiis vaik oon loimaalta ja kaikkii mopoi on tullu kytättyymites täälläpäin kytät onko ketää antanu sun kamulle suorituskieltoo tai jollekki ko kurit tekis mieli ottaa hevon vittuun
27.3.2006 20:38
Tuuningmaster kirjoitti:En hanki, syyt:
1. Tappiin viritetyn kevarin huiput 180km/h, Wau on siistii ku auto kulkee 280km/h!
2. Mopon vaidossa kevariin rahaa menee PALJON+ vakuutukset & kortti.
3. Uudet mopot vastaa jo melkein piikkejä rungoltaan ja tekniikaltaan.
Vaan mun mielipide
27.3.2006 22:41
27.3.2006 22:51
Vauhtiviivatarra kirjoitti:mutta mikäs estää omistamasta sekä autoa että pyörää?
27.3.2006 23:00
27.3.2006 23:08
28.3.2006 12:36
Tomppade kirjoitti:Jeps, "työlläkin elää mutta kaupalla rikastuu", itselläni on tuossa parikin piikkiä pois lähdössä, ehkä kolmekin ja yksi lähtee hyvällä tuurilla jo ylihuomenna. Toinen vailmistunee huhtikuulle, sekin pois ja viimeinen joskus kesällä. pihalla on yksi kasiseiska ekkeri joka pitäisi leimata ja hukata veks...pöydällä odottelee 9k lasku maksettavaksi uudesta pyörästä...
Omana käyttöautona palvelee seiskakuus vuoden volvo 245, leimaa on ensivuoden maaliskuulle asti ja toimii
kuin sveitsiläinen kelloporukat aikoinaan rahoittivat mopon, sen jälkeen ollaankin sählätty omilla rahoilla jonka näkee jo vehkeistäkin... mutta kun nyt ollaan menossa 5:ttä kesää töihin niin onhan sitä jokunen euro tiennattukkin.
Eli töihin ja muutama onnistunut kauppa niin siinä onkin jo valuuttaa vaikka isompaankin
28.3.2006 13:40
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Pääoma tosiaan voi olla idean etenemisen esteenä...
2fast 4you kirjoitti:vanhemmat osti mull ekan mopon (yamaha neo´s) aivan paskassa kunnossa oli hintaa 150e, kunnostin myin 400e.
sitten ostin ite toisen (mbk nitro) 300e tämäkin oli kauheessa kunnossa.
no kunnostin myin 600e.
sitten ostin tigerin (paras siojoitus) 250e.
ja mukaan tuli niin paljon osaa kuten 3 75cc sylinteriä ja 2 niistä on myyty 200e.
eli olen bisnes mies henkeen ja vereen
28.3.2006 15:22
28.3.2006 16:05
2fast 4you kirjoitti:Tomppade kirjoitti:Jeps, "työlläkin elää mutta kaupalla rikastuu", itselläni on tuossa parikin piikkiä pois lähdössä, ehkä kolmekin ja yksi lähtee hyvällä tuurilla jo ylihuomenna. Toinen vailmistunee huhtikuulle, sekin pois ja viimeinen joskus kesällä. pihalla on yksi kasiseiska ekkeri joka pitäisi leimata ja hukata veks...pöydällä odottelee 9k lasku maksettavaksi uudesta pyörästä...
Omana käyttöautona palvelee seiskakuus vuoden volvo 245, leimaa on ensivuoden maaliskuulle asti ja toimii
kuin sveitsiläinen kelloporukat aikoinaan rahoittivat mopon, sen jälkeen ollaankin sählätty omilla rahoilla jonka näkee jo vehkeistäkin... mutta kun nyt ollaan menossa 5:ttä kesää töihin niin onhan sitä jokunen euro tiennattukkin.
Eli töihin ja muutama onnistunut kauppa niin siinä onkin jo valuuttaa vaikka isompaankin
vanhemmat osti mull ekan mopon (yamaha neo´s) aivan paskassa kunnossa oli hintaa 150e, kunnostin myin 400e.
sitten ostin ite toisen (mbk nitro) 300e tämäkin oli kauheessa kunnossa.
no kunnostin myin 600e.
sitten ostin tigerin (paras siojoitus) 250e.
ja mukaan tuli niin paljon osaa kuten 3 75cc sylinteriä ja 2 niistä on myyty 200e.
eli olen bisnes mies henkeen ja vereen
28.3.2006 16:18
28.3.2006 16:21
FleXu kirjoitti:Ja nostaahan piikin hankinta 2-pyöräisten harrastamisen aivan eri tasolle.
28.3.2006 17:45