Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
2.11.2012 18:06
Ei noita saa vanhoihin nastan paikkoihin, eikä saa kyllä mitää muutakaa. Jos se nasta on lähteny niin se kolo on ollu todella väljä, ei siinä muukaan pysy. Jos olis uudehko enskakumi, niin siihen vois hyvin ruuvata nastoja. Kuluneeseen renkaaseen ei kannata, noi menee kumminkin aika syvälle.
3.11.2012 14:42
Tuli muuten aika h*lvetin kalliks tuo renkaan vaihto! 40€ siitä että vietiin renkaat irrallaan! Oli joku uus kaveri tekemässä ni oli menny vähän yli 30min.. Ennen ottivat 15-20€ jos vei irrallaan ja 45€ jos oli renkaat kiinni mopossa... Mie oisin itekkin vaihtanu nopeemmin ne renkaat sillä koneella.
3.11.2012 15:31
Elämä on, pitäähän niiden firmojenkin jostain rahansa saada. Osta rengasraudat jos kipeää tekee, eikä sen koneen käyttökään aina niin yksiselitteistä ole. Täälläpäin viime vuonna kun kävin kyselemässä niin tekivät 15e koko vaihdon irtopyörälle ja kympillä vaihtoivat sisärenkaan.
3.11.2012 15:40
Lisää rahaa vaihtamalla hitaampi työntekijä.
Tuo vaan vähän yllätti ku ennen ollu puolet halvempi.. Tosin vaihtokin on tapahtunu puolet nopeemmi..
3.11.2012 16:04
Hinnoittelu saattaa johtua ajankohdasta, nyt on aika kiireinen aika vaikka moni on jo vaihtanut alle.
3.11.2012 16:06
Ei ne renkaanvaihdot mene aina siihen x minuuttiin. Joskus venttiilit ja/tai mutteri jumissa, venttiilin runko ruostunut runkoon kiinni, paskaset vanteet, renkaissa ei pyörimissuuntia, joten suunta pitää katsoa kuviosta/nastoista, kumi liimaantunut vanteeseen tiukasti kiinni tms. ja kaikki nämä vaikuttavat siihen kuinka kauan menee.
Asiakkaat voivat vaikuttaa tähän hyvin paljonkin. Ihan perusasia, pitämällä vanteet puhtaana, nopeuttaa työtä huomattavasti. Joskus pitää ihan pestä renkaat, ennen kuin voi edes ajattelemaan kumen vaihtoa. Siihen menee taas aikaa, ja puhdistus veloitetaan tottakai asiakkaalta.
Toinen asia on metalliset venttiilin hatut. Niitä ei kannata kiristää tiukkaan, vaan ihan sormilla kevyesti pyörittää kiinni, että toppaa. Joskus ne on väännetty avaimella tiukasti kiinni ja vesi + lika on pistänyt hatun jumiin, joten ainoana vaihtoehtona on venttiilin katkaiseminen, jolloin pitää laittaa uusi sisäkumi ja venttiilinhattu. Taas menee aikaa ja rahaa.
3.11.2012 16:58
Tä? Siis yleensähän ne on könttä hintoja, mitkä ilmoitetaan asiakkaalle. Ainakin Oulussa on huoltoliikkeiden sivuilla eriteltynä renkaanvaihdot. En minä ainakaan ole maksanut koskaan enempää minkä liike ilmoittaa renkaanvaihdosta. Alta-alle vaihdolla on tuntihinta. Irtovanteella on yleensä se 15-20€ + jotku ottavat sisärenkaallisista enempi, yleensä 5€ eli sen 20-25€ vanteelta ja jos tuossa ylempänä on ollut 2 sisärenkaallista on hinnaksi tullut 40€. En itse ole ainakaan kuullut renkaanvaihdossa menevän niin kauan, että pitää jopa alkaa tunihinnalta maksamaan. Korjatkaa jos olen väärässä.
3.11.2012 17:23
Minuako tarkoitat? En väittänytkään, että itse työstä veloitettaisiin enemmän lukuun ottamatta pesua, lähinnä pointti oli renkaanvaihdon ajallisessa kestossa.
aeroxman kirjoitti:En itse ole ainakaan kuullut renkaanvaihdossa menevän niin kauan, että pitää jopa alkaa tunihinnalta maksamaan. Korjatkaa jos olen väärässä.
Jos kyseessä on piikkirengas tai vannelukollinen vanne, niin tällöin yleensä veloitetaan tuntihinnaston mukaan.
3.11.2012 22:03
Shape kirjoitti:Minuako tarkoitat? En väittänytkään, että itse työstä veloitettaisiin enemmän lukuun ottamatta pesua, lähinnä pointti oli renkaanvaihdon ajallisessa kestossa.
Yleisesti, kun ihmetyttää miten porukka voi viedä ylipäänsä renkaat korjaamolla ja yllättyvät sitten kuinka tulikin maksamaan niin paljon. Itse katson aina mikä paikka on halvin ja vien sinne, ihan netin kautta liikkeet ilmoittavat renkaanvaihtohinnat. Tässäkin oli kyse varmaankin mopon nastarenkaista eikä piikkirenkaista. Eihän nuo toki ole kuin kymppejä, mutta silti.
3.11.2012 23:40
Siis se siinä yllätti kun aiemmin ollu niin halpa. No, pappa betalar.
5.11.2012 22:51
mitä vittua? Sisäänajo uusille nastoille? Just sain uudet mitrocin nastat ja oon ajanu asfaltilla pari päivää kun lumet kerkes karata niin enpä oo paljoo säästelly tehoissa..
5.11.2012 23:06
No omapa tuo on häpeäsi kun lopputalvesta ei takarenkaassa paljo nastoja ole, eihän tuo meiltä ole pois.
5.11.2012 23:14
Kyllä, kestää ne nastat monta vuotta siinä jos sisäänajaa kunnolla että nastat mukautuvat. Kannattaa joka syksy ajella ekat kerrat talvinakeilla rauhallisemmin ja mieluiten asfaltilla jonkinaikaa että nastat asettuu hyvin.
5.11.2012 23:21
Näihä se on. Mutta kantilta on vähän hankala sisään ajaa, ja sehän se on eniten sutiessa (ainakin jos vauhissa vetää luisuu) tiehen kosketuksissa..
6.11.2012 16:42
radon- kirjoitti:No omapa tuo on häpeäsi kun lopputalvesta ei takarenkaassa paljo nastoja ole, eihän tuo meiltä ole pois.
Voi vittu sä oot perseestä =D Miks takarenkaassa? Yhtälaillahan ne kuluu kun en oo suditellu/lukkoo laittanu kertaakaa.