Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
5.8.2012 17:38
Poliisit käski vaihtaa peilin kilpeä viedessään. Tarviiko olla esim. valaistu mittari tai heijastimet katsastuksessa kun ei poliisi huomauttanut siitä kun kirjoittivat lappua?
5.8.2012 21:08
periaatteessa kyllä täytyy, mutta se onkin sitten ihan katsastusmieskohtaista että nipottaako niistä. laittaisin itse noi
5.8.2012 21:52
hessuhopotin kirjoitti:periaatteessa kyllä täytyy, mutta se onkin sitten ihan katsastusmieskohtaista että nipottaako niistä. laittaisin itse noi
Ite 15 kesäsenä kun olin menossa katsastaa/hakeen kilvet takas, niin tajusin konttorin pihassa että peilin unohdin. Hyvin meni eikä rutissu. Ei vissii vaa kauheesti kiinnostanu
5.8.2012 21:57
Mopossa ei tarvi, mutta saa olla taustapeili...
5.8.2012 22:10
Älä puhu paskaa. Wikistä: " Vuodesta 2004 eteenpäin valmistetuissa mopoissa
tulee olla tieliikennekäytössä sivuheijastimet ja
kuljettajan vasemmanpuoleinen peili. "
5.8.2012 22:12
pennywise] kirjoitti:hessuhopotin kirjoitti:periaatteessa kyllä täytyy, mutta se onkin sitten ihan katsastusmieskohtaista että nipottaako niistä. laittaisin itse noi
Ite 15 kesäsenä kun olin menossa katsastaa/hakeen kilvet takas, niin tajusin konttorin pihassa että peilin unohdin. Hyvin meni eikä rutissu. Ei vissii vaa kauheesti kiinnostanu
Sama homma, avk mopoa katsastin ja kotona tajusin että peili puuttu
5.8.2012 23:39
moposta vietiin kilvet laitokselle joskus vuonna 2009-2010 eli ei siis polisien mukana mennyt vaan me VIETIIN sinne koska ei haluttu maksaa vakuutuksia yms. myös paperit on kateissa. voiko uudet paperit hakea millään konstilla jos vain todistaa että omistan mopon. ja paljonko se kilpien haku maksaa?
ja pitääkö mopo katsastaa uudelleen vaikka koskaan virittämisestä ei olla jääty kiinni?
ps. onko sigma laillinen pitää jos ei vakio mittari toimi?
5.8.2012 23:44
mä oon ymmärtäny niin et 2 vuoden sisäl voi vaan hakee kilvet konttorilta jonka jälkeen joutuu rekisteröintikatsastuttaa. ilman katsastusta maksaa muistaakseni 16e
6.8.2012 1:04
Mitäs kun olen viemässä detsiä katsastukseen lähipäivinä ja on juuri vaídettu mäntä + pytty eli sisään ajo pahasti kesken niin sanonko vain että sisäänajot kesken joten elkää rääkätkö vai?
6.8.2012 1:23
Vois kuvitella
6.8.2012 1:23
eine välttämättä ees kato miten kiertää/kulkee. itellä piti vaa pistää käyntiin että valot katto
6.8.2012 2:15
Varmaan kuulee tuota "se on sisäänajossa" -juttua usein tuolla. Kaveri sai uuden Derbin niin vedin sillä sitten 60km ajettuna reippaan maaseutukierroksen niin lujaa kun sillä vaan pääsi. Sisäänajo on yliarvostettua
6.8.2012 3:01
Pittääkö tuohon tuunata jotenki se valaistu nopeusmittari ku ei siinä oo ikinä ollukkaa mitää valoo?
6.8.2012 3:27
Mikä mopo, mikä vm? Jos mopo on ollut valmistushetkenään tieliikennekelponen ni ei ne siitä valita.
6.8.2012 12:25
Kinroad gy50 en muista vm.