Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
19.10.2011 18:12
Olen myös erimieltä Apee- viestistä.
Niin kauan kuin mopo on käynnissä, ei akun kapasiteetilla ole yhtään merkitystä valojen suhteen. Kapasiteetti kertoo vain, kuinka paljon virtaa se varastoi, eikä kuinka paljon se antaa. Laturi määrää tässä tapauksessa. Kun mopo on käynnissä, laturi tuottaa amppeereita X määrän verran. Valojen ollessa päässä, valot vie Y:n verran virtaa. Jotta valot saavat riittävästi virtaa, täytyy X > Y. Jos X = Y, akku ei lataudu ja jos Y > X, akku tyhjenee koko ajan.
Eli esimerkiksi et sinä saa bensan saantia suuremmaksi jos laitat isomman tankin. Se pumppu on siinä, joka määrää polttoaineen virtaavuuden.
19.10.2011 20:12
Kyllä, pitää paikkaansa, mutta ei se pienemmällä akulla kärsi polttaa valoja ilman että mopo on käynnissä. Isommalla akulla virtaa varastoituu enemmän jolloin valoja kärsii polttaa pidemmän aikaa mopon ollessa pois päältä. Tämä huomattu ihan käytännössä. Nyt kun polttaa 55w ja 35w yhtä aikaa, ei akku kerkeä latautua täyteen ja käynnistäminen ei aina onnistu jos koko ajan polttaa. Pienemmällä akulla tämä tyhjentyminen tapahtuisi vaan nopeammin.
19.10.2011 20:49
ok
Viimeksi muokannut Röpötys päivämäärä 27.10.2011 13:23, muokattu yhteensä 1 kerran
19.10.2011 21:25
Mulla ainakin oli pv:n oma neliölamppu 6v sähköilläkin todella hyvä? Noh asiaan: Onkos porukalla kokemuksia tuollaisesta BA20D kannalla olevasta halogen polttimosta?
http://www.24mx.fi/mp/p/lamppu-ba20d/15 ... timot/s660 Mites valoteho?
19.10.2011 21:52
Miten hyvin mopo jaksas polttaa sellasta et ois lokarin alla sumu tai auton lisävalo ja sit lokarissa vaikka 1 tai 2 ite tehtyä haloa?
19.10.2011 22:21
Apee- kirjoitti: mutta ei se pienemmällä akulla kärsi polttaa valoja ilman että mopo on käynnissä.
No tässä laatupelissä ei saa valoja päälle ennenkuin mopo on käynnissä, eli sitä ongelmaa ei ole.
Osaakos joku sanoa tosta H11:sen sopivuudesta H8:in tilalle?
19.10.2011 22:54
Ideanahan olikin että akulta vedetty uudet piuhat tehokkaammalle etuvalolle ja siinä välissä katkasin.. Ei saanut runnerissakaan enne. H11 meni h8 paikalle, mutta piti leikata peltisaksilla pieni pala että sai järkevästi kiinni.
19.10.2011 23:23
Niin aivan, jos tollain virittelee. Tuntuu noi H8sit olevan aika harvinaisia, kun ei kaupoista löydy...
19.10.2011 23:34
Ainakin Motonetistä ja Biltemasta löytyy H8:a.
20.10.2011 8:39
Sanokaapas, tuleeko KTM numerokilven mukana kiinnikkeitä? Vai pitääkö se ite jotenki patentoida kiinni.
Ja sopisko tällänen valo sen kanssa:
http://www.mc-scatter.com/halogenpoltin-polisport-maskeihin-astetta-p-23780.htmlJa mistä löytää HP master maskeja, ku en oo nähny niitä enää missään nettikaupoissa
20.10.2011 9:51
Eipä siinä taida tulla.
HP Mastereita löyty heti ekalla Googlauksella.

E: Oho, eipäs löytynykkään

Kattele täältä motot.netin "Myydään" osiosta.
20.10.2011 10:13
Shape kirjoitti:Ainakin Motonetistä ja Biltemasta löytyy H8:a.
Siinä on vaan sellainen kiva pikkujuttu, että lähimpään Motonettiin/Biltemaan on sellanen 40 kilsaa matkaa. Muuten ei siellä tule liikuttua eikä asioikseen jaksa lähteä ajeleen. Täytyy vielä parista paikasta kysästä.
20.10.2011 13:19
Timppavaan kirjoitti:Miten hyvin mopo jaksas polttaa sellasta et ois lokarin alla sumu tai auton lisävalo ja sit lokarissa vaikka 1 tai 2 ite tehtyä haloa?

Tuskin jaksaa, muistaakseni esim derbin virransyöttökyky olisi ollut jtn 75w luokkaa, josta siitäkin jo muut mopon sähkölaitteet haukkaavat palasen, eli itse pelkille ajovaloille ei mitään hillittömästi alkuperäistä suurempitehoisia kannata suunnitella.
20.10.2011 19:53
No kumpi mun gileraan. Polisport MMX vai Halo. Ja kumpi niistä on tehokkaampi?
20.10.2011 23:03
Halo on tehokkaampi.