Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
24.8.2011 21:58
Nagg1 kirjoitti:Viittiskö joku tietävä sanoa että paljonko sitruunahappoa pitää laittaa pv:n tankkiin kun se pitäs puhdistaa aiva ruostees sisält... ? Tankin tilavuushan on noin 3,5l...
Huoltoa tuokin, mutta tämä topic on tarkoitettu yleiseen keskusteluun lähinnä huoltoliikkeistä. Kysy tuota asiaa vaikkapa
täällä tai
täällä.
29.8.2011 20:16
Onko kellään tietoa, miten Huittisten Motovekassa suhtaudutaan viritettyyn mopoon, joka tuodaan huoltoon? Viimeksi ainakin kun oli 500km huolto niin ei se huoltoäijä muuten mopoa testaillut, kuin ajeli liikkeen pihalla hiljaisella vauhdilla ympyrää. Silloin oli siis vakiomopo kyseessä.
Ilmoittaako ne muuten viritetystä moposta vanhemmille, vaikka mopo olisikin omissa nimissä?
Entä onko takuusta mitään hyötyä oikeasti? Monen kaverini mukaan takuu on aivan turha, itse en ole täysin samaa mieltä, mutta onhan se kyllä niin, että takuu korvaa vain valmistusvirheistä johtuvat viat, eikö niin?
30.8.2011 1:03
Takuusta löytyy lisätietoa
kuluttajaviraston internetsivuilla. Kannattaa käydä lukaisemassa, monille tuntuu olevan epäselvää mitä takuu tarkoittaa ja etenkin se että myyjä/valmistaja on vastuussa tuotteen toimivuudesta, vaikka takuu olisi mitätöity tai päättynyt.
5.9.2011 22:35
Paljonkos tuo männän vaihto maksaa noissa huoltoliikkeissä verratuna yksityiseen huoltoon, kun pitäis se saaha vaihettua mutta oma taito ei taida riittää. Helppohan se on käyä kysymässä, jonka meinasinkin joku päivä tehä
5.9.2011 22:50
Ite se kannattaa tehä kun ei ole vaikeeta, kysä see vaa ohjeet jostain jos et tiiä miten ja kaverin kanssa todella helppoa
Ja liikkeessä maksaa helposti sen 100 voi olla reilunkin
6.9.2011 7:52
Onko tämmösen Aprilian 4000km huolto helppo hoitaa itse? 5500km jo mittarissa kun oli tarkoitus viedä huoltoon mutta ei sinne näköjään nyt pääse niin kai se olis korkea aika itse suorittaa nuo tarkastukset joita tuo huolto sisältää?
6.9.2011 8:31
No mitäs siihen huoltoon sisältyy? Ohjekirjassa pitäis olla. Toki jos siellä on joku pienkonekorjaaja, joka perii suurinpiirtein kympin koko roskasta, niin sinne vaan.
Onko muuten takuuta jäljellä? Saattavat takuun rauettaa, josko itse huollat, onko näin? Tuskin siihen muuta, kuin öljyt vaihdat ja suurinpiirtein katsot stefat, että vuotaako mikään ym..
6.9.2011 10:06
Jees, ohjekirjassa kyllä näkyy toimenpiteet mitä pitäisi tehdä. Kaikki on vain tarkistuksia (paitsi tulppa pitää vaihtaa, mutta sen olenkin jo tehnyt), mutta mitenpä käytännössä tarkistaa nuo peräöljyt tuolta kuin vaihtamalla uudet tilalle.
Tosin ei tämä varmaan kovin kummoinen homma ole? Varmaan vois soitella tuohon pienkonehuoltamoon tossa lähistöllä, tonne valtuutetulle Aprilia-liikkeelle ei ainakaan pitkään aikaan oo tarjolla aikoja + eivät huoltaneet viimeksi kun oli prikkaa vähän hiottu. Takuu tosiaan on raukaistu koska ruiskulla on "kisaohjelma", joten sen takia ei ainakaan tarvitsisi Motormanille viedä.
9.9.2011 20:13
Onkos kellään kokemusta mikkelin sr-koneen takuu huolloista lähteekö takuut minkälaisita muutoksista?
9.9.2011 23:03
No Ensiks SR-Kone on niin hidas kaikessa etten sinne veis kyllä huoltoon jos ei oo pakko, Js tai Rantakone
Ja takuu lähtee jos oot muutellu Mopoasia koneellisesti jotenkin, esim vaihtanut teharin kiinni. Laitat vakioks viet huoltoon ja taas virit kii ku huollosta tulee pois, näin tein itse kun oli Aeroxin takuuhuolto Rantakoneella.
10.9.2011 10:37
Joo 9k huoltohan tässä olis pikkuhiljaa edessä.. Mitäs kaikkea työ ootte katelleet sillo? Onko se niin välttämätöntä noudattaa prikulleen sitä ohjekirjaa?
10.9.2011 23:29
Anonyme kirjoitti:Joo 9k huoltohan tässä olis pikkuhiljaa edessä.. Mitäs kaikkea työ ootte katelleet sillo? Onko se niin välttämätöntä noudattaa prikulleen sitä ohjekirjaa?
Omaa harkintakykyä käyttäen kattoo ne tärkeimmät. Yleensähän ne on tyyliin "Tarkista vaijerien kireys". Se nyt on aika helppo homma esimerkiksi.
11.9.2011 11:01
Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa. vaihdoin kiinamankiin 500km kohdalla 72cc yläkerran ja samalla vaihdoin kaasarin ja öljyt. Pian on 1000km täynnä ja ajattelin jonkinlaisen huollon tehdä. Mitä katsoisitte tilanteessani kun öljyt vaihdettu, kaasuvaijeri vaihdettu, kaasari vaihdettu, yläkerta vaihdettu, ilmanputsari vaihdettu.
Tulpan uusinta? Jarrunesteet etupään levykeulaan? Konehan on puolari eli en sen kytkinöljyistä oikein tiedä...
11.9.2011 13:01
Tulpan vaihat ja katot että jarrut pelaa hyvin, eikai siinä sit muuta
11.9.2011 18:48
EI siellä koneessa ole ku yhdet öljyt, ne voitelee kaiken sylinteristä ja kannesta ihan kytkimeen ja vaihteistoon asti.
Öljyt vaihdat, ne olis hyvä vaihtaa ekan tonnin aikana kaks tai jopa kolmekin kertaa noihin kiinanmankeihin, tykkäävät tehdä sitä metallimujua aika paljon. Venttiilien säätö, tulppa, sit kaikki perushommat eli ketjujen kiristys ja öljyäminen ym... Jarrunesteitä ei tarttee vaihtaa vielä.