Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
19.6.2012 23:09
Tiedän, että tämäkin on kysytty varmaankin monesti, mutta minulla on tuo Suzuki street magic jonka joskus ajattelin laittaa takaisin tieliikenteeseen. Ajoneuvo poistettu liikennekäytöstä. Kilvet palautettu Tavallinen poisto 19.04.2011 lukee teknisessä osassa.
Milloin kilvet pitäisi hakea takaisin, että ei tarvisi katsastaa. Olen kysellyt tutuilta ja on tullut vastaukseksi yhtä vuotta ja kahta vuotta. Paljonko liikenteeseen palautus maksaa?
19.6.2012 23:34
Ei tarvitse katsastaa jos tänä vuonna haet kilvet. Muutama viesti taaksepäin on kerrottu hinta kilpien hakemiselle.
20.6.2012 2:09
sanooko katsastusmiehet mitään, kun vakioputken välipilli on haljennut ja olen sitten laittanut sen takaisin kiinni metrakitin teharin tavoin silla kumiosalla ja kumin päällä on vielä klemmari? tiukastihan se on kiinni ja toimii...
20.6.2012 3:33
en usko että ne mitään sanois ellei se sitten pahasti vuoda
20.6.2012 22:31
Autotallista löytyy soliferin runko. Tuo on ostettu avksta. Aattelin katteet repiä pois, sähköt laittaa penkin alle ja tehdä niinsanotun customin. Meneekö läpi rekisteröinti katsastuksesta? Katsastukset ajaksi laitan vakiomittarin paikoilleen.
Mites saa otettua toisen ajoneuvon poistettua ajokin ilman, että tarviaa uudestaan rek katsastaa??
21.6.2012 1:00
Joku näissä asioissa vähän fiksumpi kun minä voisi kertoa, että kun tänään ostin mopon josta lähtenyt kilvet ja poliisi oli merkinnyt muutamat asiat jonka takia pitää katsastaa.
Niin pystynkö ihan täällä omalla paikkakunnalla katsastamaan sen ja minkä hintaista yleensä kyseinen toimepide mahtaa olla?
21.6.2012 1:45
Hinta riippuu hirveästi paikkakunnasta ja konttorista. Joten meeppä käymää ja kyselee tai soittele ja kysy hintoja. Missä tahansa katsastusasemalla voit katsastaa.
Muista myös että mopon täytyy olla täysin kunnossa, ei vaan niiden asioisen jotka on merkitty.
21.6.2012 12:12
Juu okei kiitos tiedosta. Siis meinaatko tuolla "täysin toimiva muutenkin" sitä, että pitäisi olla kaikki vilkut ym vakio roinat kiinni? Vaiko että mopossa ei saa ilmetä sitten muita vikoja, kun ne mitkä oli merkitty korjattavaksi?
21.6.2012 22:30
Laitat täysin lailliseen kuntoon. Ja vilkuthan ei ollu mopossa pakolliset
22.6.2012 11:36
Tuota... En ole koskaan mopoa vaihtanut toiseen ja samalla tehnyt itse papereita yms ja näin, joten olisi muutama kysymys.
1. Kun olen täyttänyt kauppakirjat? ja muut paperit, vienkö minä rekisteröintitodistuksen(?) konttorille ja saan toisen mopon omiin nimiini?
2. Omistajana voinko vaihtaa ilman haltijan "lupaa" moponi?
3. Vakuutusten maksu on ensi kuun alussa, mopon vaihtunee viikonlopun paikkeilla, joten maksano vielä kertaalleen omasta mopostani vakuutukset, vai meneekö vakuutukset uuden omistajan maksettavaksi? Vai joudunko itse maksamaan vain "uuden" mopon vakuutukset?
Sori jos sekavaa tekstiä, hiukan tokkurassa oon
23.6.2012 14:59
Onko kellään kokemusta paljonko saa sakkoja jos ajaa 2 päällä 1 rekisteröidylle mopolla?
24.6.2012 20:01
Meneeköhän orkkis manki pisemmällä keulalla, 10" pyörillä jossa päällä helvetin leveet renkaat, takahaarukalla jossa monojousi katsastuksesta läpi?
27.6.2012 17:46
Olisiko kenelläkään linkata esim. maahantuojalta yms. tositetta siitä että derbi drd racingissa on vakiona 2006 eteenpäin dellorto phva 17.5 kaasari ja 2005 alaspäin 14mm
1.7.2012 3:19
osaisko kukaan sanoo tarvitseeko jarruvalon toimia katastukseen mennessä? monet ne on väittäny että pitäs mutta...?
1.7.2012 5:19
Virityksenestotarrastahan tuo kaasutinasia pitäisi selvitä?