Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Viritetty mopo huoltoon

21.6.2011 20:02

etteköhän oo sen riskin takuiden lähtemisestä ottanut kun ootte mopoo virittänyt? :roll:

Re: Viritetty mopo huoltoon

23.6.2011 18:58

Komppaan HeGee

En oikeestaan ees tajuu tätä topicii... On fackta että jos oot virittäny niillä on oikeus raukasta takuu, tuo tosin riippuu sitten tähtien asennoista jne. että tekeekö ne sen. Porukka sitten on ihmetelly tätä täällä jo 21 sivun verran :eek:

Re: Viritetty mopo huoltoon

26.6.2011 15:48

Mmakkee kirjoitti:
JustCaus3 kirjoitti:ite vein tossa 2 viikkoo sitte suzuki peeveen uki-motoon huoltoon :lol: peevee kulkee vähän päälle satasen vein huoltoo siks ku kytkin oli paskas kunnos:D No sit se omistaja läks koeajolle ja tuli takas hymy persees ja tuumas, Ei tässä kyllä mikää kytkin voi kusta ky tämmöne vehje on. Juu en luovuttanu vaa kysyin et voisko kattoo kytkinlevyt ja nehän ne siellä kuluneet oli. :lol: Että sinne vaa viemää: :lol:


Aika jännää, että pojalla on pv ja vie huoltoon sen mopon. Yleensä pv:n omistajat osaa kytkinrempan tehdä, joka ei todellakaan kovin vaikea homma ole.

Tapansa kullakin. :D

no eipä ollu aikaa ku tota ex bashan monkijää piti tuunailla.

Re: Viritetty mopo huoltoon

2.7.2011 0:34

Kellää käsityst et millasta porukkaa tuolla hertsikan Deltafun centerissä on?

Mopo menossa sinne keskiviikkon huoltoo ja nytte vakio putkula kävi tutulla sen verra että alkuperäset kurit hitsattii takasi sinne, mutta unohti "sinetöidä" hitsillä ne alkukäyrän ja paisarin liitokses olevat kuusiokolo pultit ja niitte mutterit..

Re: Viritetty mopo huoltoon

18.7.2011 22:49

Ka$a kirjoitti:Komppaan HeGee

En oikeestaan ees tajuu tätä topicii... On fackta että jos oot virittäny niillä on oikeus raukasta takuu, tuo tosin riippuu sitten tähtien asennoista jne. että tekeekö ne sen. Porukka sitten on ihmetelly tätä täällä jo 21 sivun verran :eek:


No kyllä se silti pitää pystyä osoittamaan että viritys on aiheuttanut vaurion.. Virityksiä on oikeastaan ne prikat sun muut holkit pakoputkessa mitkä ei kuulu sinne, tai variaattorissa. Jos kurit poistaa ja seokset yms. on kohdillaan, ei siinä ole kenelläkään nokan koputtamista että takuu muka lähtisi. Uskon kyllä että huollot/maahantuojat mielellään kyykyttää varsinkin nuoria mopoilijoita. Eri asia sitten jos joku on kureja poistaessaan rikkonut jotain.

Miten muuten, autopuolellahan voi huollattaa autonsa missä haluaa, pitääkö mopo muka viedä merkkihuoltoon että takuu säilyy?? Jos on huollettu ja on käytetty asianmukaisia osia niin ei sitä takuuta noin vaan pois voi ottaa. En oikeastaan tajua miten jengi on valmis luopumaan oikeuksistaan noin vaan kun joku sanoo niin.

Tosin en tajua mitä järkeä on viedä mopo merkkihuoltoihin, joissa laskutetaan autokorjaamojakin älyttömämpiä hintoja aika yksinkertaisista huoltotoimenpiteistä. Aika morjens touhua koko juttu, tietysti jos rahaa on eikä ole kolikkopuolen jengiä mikäs siinä. Mä käytän ne rahat mielummin vaikka johonkin ulkomaanmatkaan tai alkuperäistä parempiin osiin.

Re: Viritetty mopo huoltoon

19.7.2011 0:19

Komppaan edellistä. Suomalaisissa on se persiistä että oikeuksista luovutaan samantein ja mitään ei osata vaatia tai sitten vaaditaan kohtuuttomia. Täällä paikallinen riejuhuolto sanoi että ei vie takuuta vaikka hänen kuuluisi, mutta kun kone jopa toimii paremmin kurittomana hän ei takuuta vie. Sinne minä olen moponi huoltoon vienyt. Tuntitaksa on noin 40-60euroa riippuen päivästä ja millaisissa väleissä olet omistajan kanssa.

Re: Viritetty mopo huoltoon

19.7.2011 12:37

No toi kuulostaa jo asialliselta touhulta. Sitten ihmettää että moni vanhempi häpeillen liittyy tollaseen aiemmin mainittuun perseilyyn mukaan ja alkaa naputtaa virittämisestä ja "mitäs menit koskemaan mopoon". Ja opettaa lapsellekin sen ettei omista oikeuksista niin väliksi.. melkoinen karhunpalvelus elämän varrelle. Eiköhän se olis parasta vastuunkantoa nuorille että vaikka jos mopo vähän yli 40 kulkeekin niin ylinopeudesta sitten sakotetaan.. oppiipahan ajelemaan siivosti. Eri asia sitten jos kampe jo alkaa kulkea 80+ kmh todellista ei mittarinopeutta ja sitä on selvästi viritetty tosissaan. Kummasti tollanen kuriton mopo on turvallisempi kun on teho/kiihdytysreserviä tarpeen vaatiessa eikä oo autoilijoiden jaloissa. Jotkut autoilijatkin käyttäytyy liikenteessä niin hätäisesti mopoja kohtaan, ilmeisesti pelkää että jää junnaamaan mopon taakse tai jännittää omaa ajoaan liikenteessä kun tossa on toi mopokin eikä oikein tiedä miten siihen pitäis suhtautua ja sitten pitää mennä ohi missä vaan miten vaan. Oikeasti ihan ihmeellisille ihmisille on jaettu niitä ajokortteja.

Re: Viritetty mopo huoltoon

19.7.2011 13:41

usagi-san kirjoitti:No kyllä se silti pitää pystyä osoittamaan että viritys on aiheuttanut vaurion..

"Otettii Mikan luona kuri pois putkesta. Ai mikä suuttimen vaihto, emmä sellasia. Ajan ryyppy pääl sitte"
Kuka siellä nyt huolloissa jaksaa alkaa vääntämään mopolijoiden kanssa että onko se nyt mennyt rikki sen kurittomuuden takia vai eikö, paljon helpompaa on napata se takuu pois kuin alkaa tutkimaan yksittäisesti että mikä rikkoutuminen on minkäkin syytä

Jokainen tietää että kurittomasta moposta on oikeus viedä takuu, jälkikäteen ei auta valittaa jos on kurittoman mopon huoltoon vienyt. Pitäkää vaikka se vakioputki tallessa ja iskekää se kiinni ennenkuin huoltoon viette


Miten muuten, autopuolellahan voi huollattaa autonsa missä haluaa, pitääkö mopo muka viedä merkkihuoltoon että takuu säilyy??

Meidän autosta ainakin lähti matkankeskeytysvakuus vai mikälie kun ei käytetty oikeassa huollossa. Huoltamo oli WV-huolto, vaan ei merkkihuolto.

Eikö tuolla logiikalla jokainen voisi korjata oman autonsa, ja silti takuu säilyisi?

Re: Viritetty mopo huoltoon

19.7.2011 13:46

Tepitin kirjoitti:
usagi-san kirjoitti:No kyllä se silti pitää pystyä osoittamaan että viritys on aiheuttanut vaurion..

"Otettii Mikan luona kuri pois putkesta. Ai mikä suuttimen vaihto, emmä sellasia. Ajan ryyppy pääl sitte"
Kuka siellä nyt huolloissa jaksaa alkaa vääntämään mopolijoiden kanssa että onko se nyt mennyt rikki sen kurittomuuden takia vai eikö, paljon helpompaa on napata se takuu pois kuin alkaa tutkimaan yksittäisesti että mikä rikkoutuminen on minkäkin syytä

Jokainen tietää että kurittomasta moposta on oikeus viedä takuu, jälkikäteen ei auta valittaa jos on kurittoman mopon huoltoon vienyt. Pitäkää vaikka se vakioputki tallessa ja iskekää se kiinni ennenkuin huoltoon viette

[quote]

Itsehän Otin itse kurin pois ja vein huoltoon suuttimen vaihdettavaksi ja öljynsyötön säädettäväksi sopivaksi. Ei vaan ollut aikaa ja jaksamista irroitella kaasaria ja säätää öljysyöttöä sopivaksi yms. Aikaa meni puolituntia ja veloittivat 15euroa. Mielestäni ihan hyvä hinta. Sanoivat vielä että eivät vie takuuta koska kone toimii kurittomana paremmin.

Re: Viritetty mopo huoltoon

22.8.2011 19:43

Muokkasin topikin otsikkoa, jotta täällä voidaan jatkossa keskustella kaikesta yleisesti huoltoon liittyvästä.

Tepitin, takuu on eri asia kuin VW:n oma matkaturva. Ensin mainittu on myyjän antama tietyin ehdoin pätevä lisäturva jolla taataan tuotteen toimvuus. Jälkimmäinen korvaa tiettyjä kuluja jos menopeli jää tielle 12kk aikana viimeisimmän huollon ajankohdasta. Autoista ei nykyään raukea takuu vaikkei huoltoja tehtäisikään merkkiliikkeessä, kunhan ne suoritetaan ajallaan ja riittävällä asiantuntemuksella. Takuun päättyminen ei myöskään poista myyjän vastuuta tuotteesta.

Vakuutustopikissa mmiikkssuu kirjoitti:En nyt tiiä kuuluuko tänne, mutta kysymys on seuraavanlainen. Annoin mopon houltoon missä vaihettiin kannentiivisteet ja mäntä. Kannentiivisteet siksi, koska jäähynesteet muuttui tummaksi. Noh, ajelin varmaan 30km ja sitten mopo alkoi heittää jäähdytysnesteitä kannenvälistä. Tällästä vikaa ei ollu ennen huoltoa ja sanoin heille asiasta ja vastasivat ''Johtuu siitä, että kansi on laitettu joskus vinoon ja nyt sitä ei muka saisi enää oikein takaisin'' Siis mitä vittua.. Meidän muka kuuluisi maksaa kulut jos ne hiois kannet jne. Vaikka ne on ite siellä huollossa mokannu... Mitä mieltä olette tästä tapauksesta?

Oltiinko huoltoliikkeestä sinuun yhteydessä? Huomattiinko kannen kierous heidän toimestaan vai tuliko tuo selitys vasta siinä vaiheessa kun ongelmat ilmenivät? Myös mopon historialla on merkitystä, jos kansi on tosiaan ollut kiero jo huoltoon vietäessä. Kannattaa ensisijaisesti pyrkiä neuvottelemaan huoltoliikkeen kanssa. Jos et ääse heidän kanssaan tyydyttävään lopputulokseen, käänny oman kuntasi kuluttajaneuvojan puoleen.

Re: Keskustelua mopon huolloista

23.8.2011 18:30

Elikkäs onkos kenenkään kohdalle sattunut niin mulkkua jätkää että ois vieny takuun valojen ja vilkkujen vaihosta. Jollakin periaate tasolla tuo saattaisi olla mahdollista. omassa takuu kirjassa lukee että osien muuttaminen ja poistaminen raukaiseee takuun niin osiahan nuokin ovat. Tosin en usko että kukaan tuosta takuuta raukaisee :D

Re: Keskustelua mopon huolloista

23.8.2011 18:52

En ole koskaan kuullut, mutta aikas monelta pitäis takuut raueta, kun suurinosa aina vaihtaa vakio hehtaarivilkut toisiin :D

Re: Keskustelua mopon huolloista

23.8.2011 18:55

Itseltä lähti ainakin takuu sähköjen osalta, kun vaihdoin kilventelineen+vilkut. Ymmärrettävä syy,koska suurinosa näistä sähköpatenteista on hyvinkin heikosti tehty ja saattaa käräyttää sähköt helposti.

Re: Keskustelua mopon huolloista

23.8.2011 19:37

:o missäs käytit huollossa? Ite ainakin tein omasta mielestä huolellisesti nuo, mutta tiedä vaikka multakin raukasis takuun.
E: mutta ilmeisesti takuusta raukee vaan osa

Re: Keskustelua mopon huolloista

24.8.2011 17:21

Viittiskö joku tietävä sanoa että paljonko sitruunahappoa pitää laittaa pv:n tankkiin kun se pitäs puhdistaa aiva ruostees sisält... ? Tankin tilavuushan on noin 3,5l...