16.1.2014 17:10
16.1.2014 20:58
16.1.2014 22:00
18.1.2014 14:35
Olisiko niin että koittavat kattoa vähän kauemmas tulevaisuuteen. Perinteiset 2tahti mopot kun todennäkösesti tulee olemaan pian historiaa noitten EU:n ja muitten päättäjien päästösekoiluitten vuoksi.Aika erikoinen veto Yamahalta jos näin on. Sporttiskootterissa 4-tahtinen kone.
20.1.2014 0:47
20.1.2014 19:55
En oikein tiedä, mitä merkittävästi uutta voisi tulla 4t virittämiseen. Ehkä joku moniventtiilikansi mahdollisesti ja joku yksinkertanen ohjelmoitava ruisku, jolla saadaan se ikuinen ja turha kaasari vs. ruisku tappelu ulottumaan myös mopoihin Tosin, mikä estää asentamasta tollasta ruiskua 2 tahtiseen..Keksitäänköhän 4t moponviritysrintamalla sitten jotain uutta vai tyydytäänkö hieman heikompiin tehoihin vrt. saman kuutioinen 2t.
21.1.2014 17:10
21.1.2014 17:16
21.1.2014 18:49
Toi video on ollut olemassa niin kauan mitä itse olen mopojen kanssa puuhannut, eikä ainakaan tääll kellään vielä tollasta ole näkynytJa Athenalla suunnitelmissa 2t suoraruiskutus.
21.1.2014 21:21
22.1.2014 0:19
22.1.2014 0:56
22.1.2014 13:28
22.1.2014 16:51
22.1.2014 23:55
Suorasuihkutteisella 2T-koneella varustettua Aprilia SR-skootteria on tehty jo vuodesta 1999 eli viidentoista vuoden ajan. Samaa DiTech-konetta on käytetty myös muissa Aprilian skoottereissa ja nykyisinhän suorasuihkutuksella varustettuja skoottereita löytyy myös Piaggion/Gileran valikoimista. Suzuki Katanassa taisi myös jokunen vuosi sitten olla suorasuihkutteinen kone mutta siitä ei tainnut mitään myyntimenestystä tulla. Samaten nelitahtiskoottereissa on kaasareita korvattu ruiskutuksella (huomaa ero ruiskutus vs. suorasuihkutus) esimerkiksi Yamaha Neos'sissa ja Honda NSC:ssä.Slerpa_ kirjoitti:Kyllä silti varmaan joku valmistaja niitä 2tahtisia tekee aina vaikka suurin osa valmistajista siirtyisikin nelitahtiin. Näissä todennäköisesti nähdään niitä suorasuihkuja mitä jo joku skootterintekijä on aika pitkän aikaa tehnyt (olisko aprilia?).