3.5.2011 15:10
3.5.2011 15:15
3.5.2011 15:23
3.5.2011 15:41
3.5.2011 15:57
Ihasproblem kirjoitti:Mutta tuossahan juuri todistit, että siitä seuraa suorituskieltoa. Kyllä kevarilla ajo ilman korttia (eli omistaen mopokortin) on rinnastettava rike. Sen rangaistus on nimenomaan suorituskielto, joka on käsittääksen 12kk, pituudesta en mene takuuseen. Mutta mopolla ylinopeutta ajaminen ei ole sama asia, se on rike erikseen ja samoin mopolla, joka kulkee yli 65km/h on eri rike tai ainakin sen rangaistukset ovat erilaiset.
Anonyme kirjoitti:Mutta myös monet ovat saaneet suorituskieltoa 14 vuotiaana kortitta ajosta, mutta sen saa ANOA POIS?
Monet luulevat, ettei, mutta sen saa mielestäni.
Olen jutellut käyttäjän Tepitin kanssa asiasta, ja hän on kanssani samalla kannalla, että se suorituskielto ei ole lain"Suojaama" alle 15 vuotiaalla, eli sen saa anoa pois, vähintään lyhyemmäksi, piste.
3.5.2011 16:11
3.5.2011 16:24
Ihasproblem kirjoitti:Poliisia karkuun ajaminen ja ylinopeus ovat eri asiat? Toine on hieman vakavampi rikos.
Kuuntele nyt omia puheitasi, ei pahalla, väität siis, että alle 15v on lain ulottumattomissa ja hän voi tehdä motä lystää? Mietippäs uudelleen. Alle 15v:lla ei ole rikorekisteriä eikä hän maksa sakkojaan itse, MUTTA hänelle VOIDAAN määrätä suorituskieltoa. Eihän se vain toimisi mitenkään, että alle 15v on täysin lakipykälien ulkopuolella.
Olen samaa mieltä Anonymen kanssa, mutta lakikirja en ala selaamaan, jos sinä et usko rationaalista perustelua...
jjerE__ kirjoitti:No kaverillani oli siirtynyt kevarikortin hankinta koska oli ajanut nimenomaan ylinopeutta poliiseja karkuun.
3.5.2011 16:27
Ihasproblem kirjoitti:Poliisia karkuun ajaminen ja ylinopeus ovat eri asiat? Toine on hieman vakavampi rikos.
Kuuntele nyt omia puheitasi, ei pahalla, väität siis, että alle 15v on lain ulottumattomissa ja hän voi tehdä motä lystää? Mietippäs uudelleen. Alle 15v:lla ei ole rikorekisteriä eikä hän maksa sakkojaan itse, MUTTA hänelle VOIDAAN määrätä suorituskieltoa. Eihän se vain toimisi mitenkään, että alle 15v on täysin lakipykälien ulkopuolella.
Olen samaa mieltä Anonymen kanssa, mutta lakikirja en ala selaamaan, jos sinä et usko rationaalista perustelua...
3.5.2011 16:49
3.5.2011 17:03
3.5.2011 17:08
Janiih kirjoitti:Oletko ikinä kuullut siitä, että alle 15-vuotias ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa, joten suorituskieltoa ei periaatteessa pitäisi tulla. Enkä kyllä tiedäkkään yhtäkään tapausta missä sitä alle 15-vuotiaalle olisi tullut
jjerE__ kirjoitti:Ja tuohon Anonymen väitteeseen, kyllä se oudolta kuullostaa joten olisi kiva saada joku kunnollinen todiste. Vaikka sitten puhelu poliisille/sille joka päättää näistä asioista.
3.5.2011 17:23
3.5.2011 17:29
3.5.2011 17:49
Ihasproblem kirjoitti:Mutta tuossahan juuri todistit, että siitä seuraa suorituskieltoa. Kyllä kevarilla ajo ilman korttia (eli omistaen mopokortin) on rinnastettava rike. Sen rangaistus on nimenomaan suorituskielto, joka on käsittääksen 12kk, pituudesta en mene takuuseen. Mutta mopolla ylinopeutta ajaminen ei ole sama asia, se on rike erikseen ja samoin mopolla, joka kulkee yli 65km/h on eri rike tai ainakin sen rangaistukset ovat erilaiset.
3.5.2011 19:28