15.11.2009 23:49
Egiz kirjoitti:Zuumer kirjoitti:Nooh, turvaväli oli semmoset 10 metriä ja tiellä oli vähän lunta.
Kutsut tuota turvaväliksi?
16.11.2009 18:08
Zuumer kirjoitti:Yks aamu kouluun mennessä ajelin auton perässä jossa oli peräkärry. Nooh, turvaväli oli semmoset 10 metriä ja tiellä oli vähän lunta. Yhtäkkiä auto lyö jarrua ja pysähtyy keskelle tietä (kävelytiellä odotti joku että pääsee ylittämään suojatietä). Siinä tuli vähän kiire jarruttaa. Nooh, etu- ja takajarrulla yhtä aikaa jarrutin ja väistin vielä vähän sinne auton sivulle. Jäi siinä n. puol metriä tilaa meiän välille sitten.
16.11.2009 18:13
Bronn kirjoitti:Autokoulussa opetettua:
Oikea turvaväli on nopeus (km/h) / 2 = turvaväli (m). Eli kun mopo kulkee esim. 50km/h niin se jaetaan 2 saadaan turvaväli, 50/2=25m.
28.11.2009 23:07
Pitää paikkansa. Kannattaa huomioida ettei kuorma-autoissa ja osassa pakettiautoja ole lainkaan peruutuspeiliä, josta näkisi suoraan taakse. Osassa on kyllä peruutuskamera jonka saa toimimaan myös eteenpäin ajettaessa, mutta sekin saattaa näyttää vain muutaman metrin auton taakse. Eli aina kun ette raskaan ajoneuvon takana ajaessanne näe auton kuljettajaa sivupeilistä, ei kuskikaan todennäköisesti tiedä teidän ajavan takana.HoNNddA kirjoitti:Niistä rekan peileistä ei muuten näe mopoa, vaikka mopo pitäisikin ihan ok turvaväliä. Etenkin jos ajaa oikeassa reunassa kaistaa. Eli menkää mahdollisimman lähelle keskiviivaa kun ajatte rekan takana, niin rekkamies näkee teidät.
19.1.2010 17:03
20.1.2010 22:47
asad kirjoitti:Vähä erilaine läheltä piti tilanne:D
Joku autonpesijä meinas osua painepesuril muhun ja kaveriin kun ajeltiin Stormille joskus kesälomalla
21.1.2010 20:58
21.1.2010 22:12
21.1.2010 22:48
22.1.2010 0:36
22.1.2010 1:16
22.1.2010 8:50
Tepitin kirjoitti:On tullut huomattua, että kyllä sitä etujarruakin tarvitsee talvella, vaikka aluksi muuta luulin. Takajarrulla tietty tulee hoidettua kaikki kääntymiset ja ristykset, mutta vähänkin yllättävässä tilanteessa se _pieni_ etujarrun painaminen hidastaa kyllä sitä mopoa todella paljon.
22.1.2010 15:46
Motorsport24 kirjoitti:Tepitin kirjoitti:On tullut huomattua, että kyllä sitä etujarruakin tarvitsee talvella, vaikka aluksi muuta luulin. Takajarrulla tietty tulee hoidettua kaikki kääntymiset ja ristykset, mutta vähänkin yllättävässä tilanteessa se _pieni_ etujarrun painaminen hidastaa kyllä sitä mopoa todella paljon.
Niin, kunhan kohtuudella sitäkin painaa. Kaikkein tehokkaiten kuitenkin pysähtyy painamalla molempia jarruja, eikä ainakaan lähde luisumaan mitenkään.
22.1.2010 16:06
Ehkä, jos se olisi kunnossa! Nyt se jumittaa lukkoon jos sitä painaa.HeGee` kirjoitti:eikös se takajarru juuri ole paras tuossa. etujarrulla olisit ollut aika hätäiseen nenälläsi
22.1.2010 19:36