Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Tänään tehtyä huoltoa/korjausta

6.6.2013 0:34

Kisapaineet renkaisiin :D

Tuli kans huomattua että bilteman ketjurasva 5/5 :D
Kuva
Pahoittelen paskaa laatua :D

Re: Tänään tehtyä huoltoa/korjausta

6.6.2013 1:03

Tuskinpa johtuu ketjurasvasta että on kertynyt tuota rasvaa tuohon, vaan siitä että oot laittanut sitä rasvaa liikaa. Itellä on Belrayn ketjurasvaa ja laitoin sitä ihan reilusti niin se keräs tollasta samanlaista paskaa.

Re: Tänään tehtyä huoltoa/korjausta

6.6.2013 17:05

Nojoo sitä on tullu kyllä laitettua ihan perkeleesti :D

Re: Tänään tehtyä huoltoa/korjausta

6.6.2013 19:29

Suosittelen ketjuvahan käyttöä, ei sotke ja pysyy pitempään ketjussa. Esimerkiksi Bel-Rayn Super Clean on aivan helvetin mahtavaa tavaraa.

Tänään tuli vaihdettua kymmenkunta rengasta, tehtyä kytkinremppa Derbiin, korjattu tulviva kaasutin jammusta, tehtyä huoltoa mopoautoon, korjattua symin kiksiä.

Re: Tänään tehtyä huoltoa/korjausta

6.6.2013 19:47

Nyt kun on ketjurasvoista puhetta, niin tuleeko ketjut rasvata ketjujen sisä- vai ulkopuolelta? Vai onko sillä varsinaista merkitystä?

E: Asia selvä, sisäpuolelta rasvataan jatkossakin.
Viimeksi muokannut AceFin päivämäärä 6.6.2013 22:37, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Tänään tehtyä huoltoa/korjausta

6.6.2013 20:09

Se puoli totta kai rasvataan joka ottaa rattaisii kiinni.

Re: Tänään tehtyä huoltoa/korjausta

6.6.2013 21:56

Uudet etujarrupalat, rengaspaineet ja pakoputken kiristys oli tän illan urakka :)

Re: Tänään tehtyä huoltoa/korjausta

7.6.2013 0:06

Virtalukko ohitettu, uudet bensat tankkiin, renkaisiin ilmaa ja herätys 5 vuoden seisonnasta 8)

Huomenna uusi virtalukko kiinni ja kaasarin putsaus.

Re: Tänään tehtyä huoltoa/korjausta

7.6.2013 12:47

AceFin kirjoitti:Nyt kun on ketjurasvoista puhetta, niin tuleeko ketjut rasvata ketjujen sisä- vai ulkopuolelta? Vai onko sillä varsinaista merkitystä?

E: Asia selvä, sisäpuolelta rasvataan jatkossakin.

Joo sisäpuolelta, koska se rasva/öljy "valuu" keskipakoisvoiman ansioista (rattaiden kohilla) sitten sinne ketjun ulkopinnalle. ;)

Shape kirjoitti:Suosittelen ketjuvahan käyttöä, ei sotke ja pysyy pitempään ketjussa. Esimerkiksi Bel-Rayn Super Clean on aivan helvetin mahtavaa tavaraa.
...................

Kuis tuo tunkeutuu sinne ketjun sisään ja miten nätisti sitten kerää pölyä/hiekkaa..? :) Ja miten ketjut voi pestä, jos tuo ei peseydy pois, vai lähteekö "kovemmilla" aineillä esim. bensalla/löpöllä? :D

Re: Tänään tehtyä huoltoa/korjausta

7.6.2013 19:39

Vastattu täällä.

viewtopic.php?f=15&t=77946&p=4215632#p4215632

Tänään tuli opeteltua käyttämään Piaggion PADSia ja alkoi viat löytymään moposta hiirtä klikkaamalla ja ECUkin päivittymään nappia painamalla. Kyllä nykyelektroniikka on mahtavaa.

Re: Tänään tehtyä huoltoa/korjausta

2.7.2013 17:22

Tänään tuli maalattua katteet + kiristin ketjut

Re: Tänään tehtyä huoltoa/korjausta

7.7.2013 21:07

Tuli ostettua ( oli vähän pakko ostos niinsanotusti kun oli niin halpa :D) 72cc mankiin kaikkine hiluineen (kansi sylkkä mäntä yms.) ja asennettua ne, kyllä nyt on vetoja 8)

Re: Tänään tehtyä huoltoa/korjausta

18.7.2013 19:03

Tänään ja eilen on kiroiltu takajarrun parissa. Elikkäs sain viimeinkin aikaiseksi ostaa uuden levyn taakse kun siinä on keskellä enää alle 2mm. Minimi on uuden jarrulevyn mukaan 3mm.

Levy meni paikoilleen ihan kuten kuuluukin, mutta sitten kun tuli jarrusatulan vuoro. Ei perkule. Aluksi vaan optimistina luulen pärjääväni bräkleenin suihkimisella, mutta nopeasti huomasin että ei ihan.

Jarrumännistä aluksi vain toinen liikkui, joten puristimella toinen aloilleen ja polkemaan jarrua. Lähtihän sekin sieltä. Pullautan jumittuneen ulos ja nappaan satulan irti.

Sisälle ja satula auki ja toinenkin männistä irti. Vesihiomapaperia männille ja nailonharjalaikkaa ja bräkleenia sylintereille.

Nyt enää oli vuorossa vanhan ilmausnipan vaihto uuteen jonka ostin jokus kauan sitten. Vanhan nipan kanta oli pyöristynyt koska kerran ilmattu olosuhteiden pakosta jakoavaimella. Räikällä kevyt kääntö ja kanta viimosen pyöriäksi.

Sitten pihdeillä. Ei auta. Nipa on suht jumissa. Porasin nipan läpi 3mm reijän josta tungin vanhan dremelin terän läpi ja kokeilin vääntää. No sehän vaan taipui. Sitten ruuvimeisseliä ja vasaraa. Ei edes hievahda. Annettiin lämpöä ja WD-nelikymppistä mutta ei.

Tässä vaiheessa totesin tämän kuuluvan siihen 2% jumiutuneista ruuveistä jotka ei lähde kuin poraamalla. 8mm terä kiinni ja nipa lastukasaksi. Oli kätevää kun oli valmis ja tarkka esireikä siinä nipassa ;) Puukonkärjellä sitten kierteet veke. Meni noin 1,5h. Kuitenkin helppotunut olo koska satulan kierteet ei kärsinyt merkittävästi.

Sitten enää bräkleenillä satulan kanavat läpi ja satula kasaan. Viellä pitäisi se iskeä mopoon kiinni, mutta juuri nyt ulkona sataa.

Re: Tänään tehtyä huoltoa/korjausta

18.7.2013 20:23

Kuulostaa tutulta... :D

Re: Tänään tehtyä huoltoa/korjausta

12.8.2013 21:31

Tul tännän pösöön vaihettua pienempi suutin, kohokammion tiiviste, putsattua ja öljyttyä ilmanputsari, laitettua ketjurulla ja tiukattua+rasvattua ketjut ja vaihettua änkkään villat ja poltettua loppupillistä karstat+hiekkapuhallettua ja maalattua se. :) Jos sillä nyt kouluun asti pääsis. :D Tuolta näytti vanhat villat:
Kuva

Tuon lisäks löyty änkästä varmaan pari desiä vettä. :D Hiljeni kyllä hitosti, änkästä ei tuu paljon mitään ääntä pihalle. :) Huomeissa soundcheckia tulemaan, ennen ja jälkeen villojen vaihdon. ;)