Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
29.5.2012 21:18
Mites ne tossa katsastuksessa, kuinka helposti alkaa naputtamaan jos on sigma kiinni? Ja jarruvalot vissiin raidaa aika varmasti, entä kun ei takajarruvalo pelaa niin millään? Hylkääkö samantien vai riippuuko katsastusmiehestä?
29.5.2012 21:36
Ei päästä läpi sigman kaa, täytyy olla valaistu mittari.
29.5.2012 21:58
Kyl yks meijän luokkalainen sai mopon ilpiin sigmalla, kun oli tehny kotelon ja laittanu ledit.
30.5.2012 1:56
Lassukka kirjoitti:Kolmetoista kirjoitti:Reetuhai2 kirjoitti:Mitä ne sillä kilvellä tekis? Sun kilpihän se on, eikä se kuulu kun sun mopoon. Eihän ne sillä mitään voi tehä.
Tuosta ABC:lta oli joku käyny hakemas tankin täyteen ja lähteny maksamatta, varmaan jonkun toisen kilpi ollu kiinni. Jos ne näkee kilven valvontakamerasta ja ottaa yhteyttä kilven omistajaan niin siinä on kiva ruveta selittelemään että se kilpi on menny hukkaan.
Paitsi jos ite ajat vaik. dt:l josta kilpi hävinny ja ns. kilpivaras ajaa derbil
. eli kun kilven pöllii ni pitää olla suht koht samanlainen mopo, vai?
Niin no joo.. Mutta ei välttämättä rikospoliisi erota DT:tä ja Derbiä toisistansa jos on otettu vaikka tarrat pois katteista ja ulkona on tapahtuma-aikaan ollut pimeää jne..
30.5.2012 14:17
Joo, tankkauspaikal on valot ja siel varmaa jo erottaa, kun siit puhuttii, mut jos on lähteny pimeel karkuu poliiseja nii sitte
..et ottaisin uuden tunnuksen jos katoaisi
30.5.2012 17:21
ramba__ kirjoitti:Miten toimitaan kun paperillinen mopon runko myydään, mitä papereita tarvii antaa ostajalle ja tarviiko allekirjoituksia, luovutustodistuksia jne?
30.5.2012 19:36
Valittaakohan katsastusmies jos ei pala tyhjäkäynnillä takavalo?
30.5.2012 21:35
Mikset säädä tyhjäkäyntiä vaan kovemmalle?
30.5.2012 23:16
no jos se kolme ja puol tonnii voi viel laskee tyhjäkäynniks ni sitten.
31.5.2012 16:27
Tuossa lukee että jos mittari on muu kuin E tai EY hyväksytty niin mittarin tarkkuudesta tulee tehdä erillinen selvitys 40kmh nopeudessa eli mitä tuo erillinen selvitys käytännössä tarkoittaa? Voinko vain sanoa että se näytti samaa mitä gps? Vai kehittelenkö jonku ihme lapun jossa selostan jonkun testaustoimenpiteen? Kun mietin että meniskö läpi tuolla mun itsetehdyllä mittarilla, se täyttää kaikki kriteerit ja on vieläpä taustavalaistu ja täysin tarkka mutta tarkkuudelle ei vain ole E-hyväksyntää
Entä jos laitan vakiomittarin, voiko ne alkaa urputtaa jos se on tökerön näköisesti tangossa kiinni kun tuo mittari on semmoinen möhkäle ja tanko crossitanko..
6.6.2012 22:01
Nyt tuli ongelma derbin kanssa kun pitäisi viedä valvontakatastukseen. Miten tarkasti kattovat siinä mopon lävitse ja testaavatko nopeutta kun sen takia kilvet lähtenyt? Ongelmana on se ettei mittari näytä nopeutta ja töötti ei toimi ettei niistä alkaisi valittamaan? Katsooko katastusukko vain sen että on vakio ulkonäöltään ja kulkupuolelta?
6.6.2012 23:28
Kuten on jo aika helevetin moneen kertaan selitetty. Sen mopon PITÄÄ OLLA VAKIOKUNNOSSA, KAIKEN TOIMIA. Joten jos katsastusmiestä huvittaa testaa ja kattoo kaikki, niin se voi valittaa. Mutta riippuu liikaa katsurista.
6.6.2012 23:44
Elähän Reetu suutu
, mut jos se valittaa niin sehän ei haittais mut se hylkäys
Käyköhän että töötti toimii erillesestä napista kun en saa sitä toimimaan sen virallisesta napista? Johto varmaan jossain kohti poikki tai muuta häikkää.
Mutta onkos kuinka yleistä että testaavat siellä asemalla ajaa? Kaverilla ainaskaan ei testannu joskus kuulemma, katto vaan nopee lävite ja kilvet takas kouraan. Taitaa varmaan riippua aika paljon?
Mutta luulisi heidän perehtyvän tarkistamaan että on vakioputki+muut vakio hilppeet paikallaan ja ei kierrä mitenkään kohtuuttomasti ja kuulostaa vakiolta.
6.6.2012 23:55
Kyllähä ne yleensä vissiin vaan kattoo, ehkä koittaa kierrättää ja siinä se. Kunhan se töötti toimii napista, ja on ulottuvilla, ettei missään takalipan alla ni varmaa kelpaa.
10.6.2012 22:56
Ei lähe tyhjäkäyti toimimaan sit millään. Ei varmaan tyhjäkäynnin puuttuminen haittaa?