Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Mopokortti

4.11.2011 17:08

Meillä päin pystyy onneksi jouluun asti suorittamaan kortin ;)

6.11.2011 20:52

hei! onko noi hidasajot ja noi vaikeeta? entäs hätäjarrutus? sanokaa äijä millo 35 lasissa? olisiko missään videota käsittelykokeesta?=P

6.11.2011 21:44

Ne kaikki tehtävät siinä käsittelykokeessa ovat todella helppoja. Nopeus katottiin täälläpäin ainakin ihan mopon mittarista ja kokeen valvoja katsoi vaan et se on suunnilleen se oikea nopeus.

Tässä vielä Autokoulu Sampon video käsittelykokeesta:
http://www.facebook.com/video/video.php?v=1900972217267

7.11.2011 18:29

Vaikka mopokortti uudistui niin eikös T-kortti ole vielä samanlainen? Paljo sille tulee hintaa ja senhän voi suorittaa ihan ympäri vuoden?

7.11.2011 18:35

Siis T-kortille hintaa? Samanverran kun mopokortille ennen, riippuen tietenki onko ajokorttilupa vielä voimassa.

7.11.2011 18:45

Ei ole muuttunut miksikään, eli tutkinnon suorittamiseen vaaditaan 15 vuoden ikä. Tutkintona pelkkä teoriakoe, joka maksaa 26€. Ajokorttilupa kustantaa 40€.

7.11.2011 20:59

Voiko äiti maksaa mun ajokorttilupamaksun poliisiasemalla ilman, että olen itse mukana?

7.11.2011 21:18

pystyykö talvella ajamaan mopo kortin

7.11.2011 21:30

Shape kirjoitti:Ei ole muuttunut miksikään, eli tutkinnon suorittamiseen vaaditaan 15 vuoden ikä. Tutkintona pelkkä teoriakoe, joka maksaa 26€. Ajokorttilupa kustantaa 40€.

Joo kiitos tiedoista ;)

7.11.2011 22:26

hoko- kirjoitti:pystyykö talvella ajamaan mopo kortin

Tätäki kysytty jo aika monta kertaa :D Ei oo viel mitää estettä ainakaa laitettu mut soita ja kysy paikallisesta autokoulusta

8.11.2011 0:29

Miiksuu kirjoitti:Voiko äiti maksaa mun ajokorttilupamaksun poliisiasemalla ilman, että olen itse mukana?
Poliisi.fi - Mopokortti
Mopokortti on pakollinen vuonna 1985 tai sen jälkeen syntyneille mopoilijoille, ellei heillä ole A1-, A- tai B-luokan ajokorttia. Ajokorttilupaa mopokortin saamiseksi haetaan kirjallisesti ja henkilökohtaisesti asuinpaikan poliisilta. Lupa on maksettava hakemusta jätettäessä.
Eli sinun on itse käytävä paikan päällä tarvittavien liitteiden kanssa sekä todistettava oma henkilöllisyytesi.

8.11.2011 9:01

Mutta mulla on semmonen juttu mopokoulussa, että ajokorttihakemus viedään autokoululle, joka tekee hakemuksen puolestani. Kaikki muut hakemuksen laput ja liput mulla on jo, paitsi ajokorttilupamaksun kuitti, jonka siihen vielä tarvitsee.

8.11.2011 16:45

Jesa3 kirjoitti:
hoko- kirjoitti:pystyykö talvella ajamaan mopo kortin

Tätäki kysytty jo aika monta kertaa :D Ei oo viel mitää estettä ainakaa laitettu mut soita ja kysy paikallisesta autokoulusta

ok kiitos vinkistä :)

8.11.2011 18:08

Miiksuu kirjoitti:Mutta mulla on semmonen juttu mopokoulussa, että ajokorttihakemus viedään autokoululle, joka tekee hakemuksen puolestani. Kaikki muut hakemuksen laput ja liput mulla on jo, paitsi ajokorttilupamaksun kuitti, jonka siihen vielä tarvitsee.
Enpä ole tuollaiseen vielä törmännyt. Varsin vaivalloiselta kuulostaa että lupamaksu olisi maksettava poliisiasemalla, jos paperityöt muutoin tehdään keskitetysti. Yleensä jos autokoulu hoitaa ajokorttilupahakemukset, se myös maksaa käsittelymaksun ja perii sen myöhemmin oppilailta muiden maksujen yhteydessä, tai vaatii maksun käteisellä hakemusta täytettäessä. Nyt kannattaa olla yhteydessä suoraan autokouluun ja varmistaa asia.

9.11.2011 14:26

Teille jotka aikovat kortin suorittaa talvella: täällä oli tänään tiet jäässä, -5'c oli aamulla pakkasta ja päivälläkin on nyt -2'c eli pakkasen puolella kuitenkin ja tiet kohtullisen jäässä. Mutta näinpä sitten autokoulun auton jonka edessä oli mopomönkijä, jossa oli autokoulun logo ja valkoinen kolmio eli olettaisin että tämä kyseinen mönkijä oli ajo-opetuksessa, ja kyllä, tiet olivat jäässä. Eli ilmeisesti täälläpäin ainakin voi suorittaa kortin myös talvella, mutta se taidetaan suorittaa mopomönkijällä, tai mopoautolla.