Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
5.6.2012 10:13
Hatzkd kirjoitti:Pakko sanoa että vakio mrt et saa sitten mitenkään keulimaan. Liian pitkä akseliväli ja liian laiska. Tuli huomattua viime kesänä tuo seikka.
Pakko sanoa että tuli muuten semmosellakin kokeiltua viime vuonna. Keula kyllä nousi mutta oli hankaluuksia pitää ilmassa kun piti pitää koko ajan hyvässä kulmassa ettei tipahda kun kierrokset rajoitettu ja muutenkin tehot loppuu.
Aplaja ootko rengaspaineita katellut?
5.6.2012 11:08
suolakurkku,ootko ihan vakiodetsilläki,ku en osaa tekniikkaa kunnolla ni ei oikee onnaa..
5.6.2012 12:50
No semmosella vakiodetsillä oon saanu nostettua missä 11/60 välit. Eikös uusissa smotodetseissä semmoset ole? Noissa vanhemmissa niinkuin itellä on vakiovälit 11/48 ja en ole ikinä vakiona koittanut 11/48 väleillä niin siitä en osaa sanoa. Treeniä vaan:D
Eilen tuli treenailtua taas detsillä keulaa ja päätimpä kokeilla semmosta että eka keulii istualteen nelos tai vitosvaihteen alkuun (sopiva vauhti ja ei käy vakioväleillä liian raskaaksi jos pieni ylämäki tulee) ja sitte vaihtaakin asentoa polvi penkille ja siitä sitten takas jos huvittaa. Ihan jees vaihtelua normi keulinnalle istualteen
5.6.2012 15:30
Huudattaa kunnolla kytkin pohjassa ja räväyttää irti, kunnon nykäsy päälle, jos et perseellään maassa ole, niin kyllä se keula ainakin vähän nousee. Vakiomopolla siis.
5.6.2012 16:15
tulipa mieleen kun kerran keulin paikallisella suoralla ja siina oli pari isoa moottoripyoraa sivussa, niin piti sitten vahan amistella ja vedin niitten ohi keulien, jalka rungon toisella puolella ja yhdella kadella siina samassa. sitten yhtakkia mopo lahti kallistumaan vasemalle ja laitoin nopeasti kaden takaisin tankoon ja jalan takaisin vasemalle. kun olin taas "normaalisti" istualteni, niin mopo oli jo niin kallellaan, etta ajattelin sen olevan menoa (eli tulin aivan vasemalle kallellani maahan ja ajattelin mopon kippaavan oikealle kun rengas osuisi maahan) . sitten eturengas tuli maahan ja ajattelin lentavani pois kyydista, mutta mopo kallistuikin oikealle ja sitten taas vasemalle ja roikuin tyyliin mahallani mopon kyydissa kun meinasin kaatua
. Kun selvisin tilanteesta menin istumaan maahan hetkeksi aikaa ja mietin, etta mita oikein tapahtui. olin vahan hammillani, silla olin lahes varma etta kaatuisin
.
5.6.2012 17:06
Mitähän ne moottoripyöräilijät ajatteli, ku katteli sun show´ta?
5.6.2012 17:52
Jonttu_96 kirjoitti:tulipa mieleen kun kerran keulin paikallisella suoralla ja siina oli pari isoa moottoripyoraa sivussa, niin piti sitten vahan amistella ja vedin niitten ohi keulien, jalka rungon toisella puolella ja yhdella kadella siina samassa. sitten yhtakkia mopo lahti kallistumaan vasemalle ja laitoin nopeasti kaden takaisin tankoon ja jalan takaisin vasemalle. kun olin taas "normaalisti" istualteni, niin mopo oli jo niin kallellaan, etta ajattelin sen olevan menoa (eli tulin aivan vasemalle kallellani maahan ja ajattelin mopon kippaavan oikealle kun rengas osuisi maahan) . sitten eturengas tuli maahan ja ajattelin lentavani pois kyydista, mutta mopo kallistuikin oikealle ja sitten taas vasemalle ja roikuin tyyliin mahallani mopon kyydissa kun meinasin kaatua
. Kun selvisin tilanteesta menin istumaan maahan hetkeksi aikaa ja mietin, etta mita oikein tapahtui. olin vahan hammillani, silla olin lahes varma etta kaatuisin
.
Ookkonää Jorki?
http://www.youtube.com/watch?v=7gL8RgKeBpM 4:20
5.6.2012 20:32
Onko joitaki lisäneuvoja tohon keulan nostamiseen? Kävin tossa äskön testailemassa eikä se kyllä nouse millään siihen asteeseen että siitä vois vielä jatkaa. Yritin testata vielä monia variiatioita, mutta ei niistä millään oikeen lähteny. Helpompaahan tietenki ois jos vaan virittäisin, mutta tähän hätään sitä ei kerkee tekemään.
5.6.2012 20:36
Tunturi-94 kirjoitti:Ookkonää Jorki?
Jos tuo ei ollu vaan heitto, vaan oikee kysymys niin hänhän liikkuu (/liikkui?) täällä nickillä jorki123.. Nykysin ajaa ninjalla.
6.6.2012 0:05
Reeniä. Itellä meni 3päivää, että sain eka kerran ympäri. Aloita aluksi jalat maassa ja kun tuosta lähtee niin toinen jalka jarrutapille. Tuon jälkeen koita ykkösellä tai kakkosella pienistä vauheista nostaa kytkinpommilla. Pienellä meinaan sellasta puolikävely vauhtia. Näin itellä.
6.6.2012 0:13
Noniin!
Nyt eka kierros circleä menty (oikeastaan parhaimmillaan meni 1½)
Perus kilvelle nappailuja ja normikeulaa melkeinpä turha edes harkita tuon löysän pompputakaiskarin takia.....
Katsotaan jos vaikka tässä kesän mittaa alkaisi jtn. videopätkiä nappailemaan kun taidot karttuu
Gogge kirjoitti:Tunturi-94 kirjoitti:Ookkonää Jorki?
Jos tuo ei ollu vaan heitto, vaan oikee kysymys niin hänhän liikkuu (/liikkui?) täällä nickillä jorki123.. Nykysin ajaa ninjalla.
Pakko sen verrran päteä että Jorkinhan pyörä alkoi sen takia heittelehtimään, koska eturengas oli pysähtynyt ja vauhtia oli kertynyt jo se ~100km/h. Siitä voi miettiä miten käy kun eturengas "paiskaantuu" äkisti tiehen.
6.6.2012 2:39
Jep, tuo on totta. Ja tuolloin korostuu varsinkin se, jos ei tulla ihan tanko suorassa alas. Ko. ilmiötähän nimitetään woblaamiseksi. Jos ei mikään
motoGP kuski ole, niin ainoa mitä tossa tilanteessa voi tehdä, niin go with the flow. Parempi keula + oikeat säädöt ehkäisee näitä, tietty myös rengaspaine.. ohjausiskariahan näihin ei oikeen saa..
Woblaaminenhan ite asiassa resonanssia, pyörä alkaa värähdellä ominaistaajuudellaan. Mutta täällä tuskin tarvii puida tämän syvemmin asiaa.
6.6.2012 4:10
«AnÐiS» kirjoitti:Mitähän ne moottoripyöräilijät ajatteli, ku katteli sun show´ta?
nii i, ittekin mietin sillo ihan samaa
. Varmaan naureskeli kun paikallinen mopojonne meinaa pannuttaa
.
Sitten kun itekkin tulen ulkomailta pois pitää ruveta harjoittelemaan oikein urakalla circleä ja endo 180 olis tarkoitus opetella viälä tänä kautena. Toivottavasti sais vaan ny kohta isomman pyörän.
6.6.2012 12:10
Ite oon saanu parhaimmillaa 2½ circlee
Kaveri osaa vetää vakio derbillään vaikka 10 circlee tosta vaan. Pitäs jaksaa tehä video jossa keulin kavereitten kaa
Toissa päivänä tuli omat enkat ku keulin 600m
6.6.2012 23:38
Joo toi keulan voblaaminen on kivaa
Viime syksyllä laskin keulan pitkälle yli satasen vauhista yz:talla kun välit loppu "powerkeulassa" ja lähti keula stopparilta stopparille heittelemään. Siinä ei muuta ajatellut ku että "vi**u mä kuolen" ja että jos kaatuu niin toivottavasti lentäisin tien penkkaan nurtsille enkä katukivetykselle... Sen jälkeen ruvennu hillitsemään itteeni ja jättäny noi yli satasen keulat osaavammille.
Siinä ei oikeen mitään muuta voi tehä kun toivoa parasta ja yrittää pitää stongaa suorassa mutta se voimahan siinä voblaamisessa on niin kova että hetki menee että se loppuu