Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
20.9.2012 23:51
No mitä talvisin pääasiassa tien päällä on: JÄÄTÄ. Ja mitä siellä lumen alla lumisilla teillä yleensä on: JÄÄTÄ. Ei kyllä ole ollut mulla ongelmaa ajaa lumisillakaan teillä. Se tuntuu aluks just siltä että se puskee, mutta kun huomaa että se kääntyy silti hyvin, oppii luottaan siihen ja homma toimii.
20.9.2012 23:59
No kyllä täällä ainakin lähinnä lunta on. Kovaks pakkautunutta ehkä, mut ei se sentää iha jäätä oo. Jos oikeesti olis jäätä kaikki tiet, ni ei ne autot tiellä menis, vaan ojassa.
21.9.2012 0:09
No pakkautunut lumi on kuitenkin tosi kova alusta ja siinä niitä nastoja juuri tarvii että ne pureutuu siihen.
21.9.2012 1:39
En oo kyl tietääkseni väittänykkää että niitä nastoja ei siinä tarttis. Mutta jos lumi ei oo vielä aivan kovaks pakkautunu, niin sanoisin että enskat pitää paremmin. Joten vertailu jostain kunnon nappulanastoista vastaan smotonastat:
Nappulanastat:
-Pitää paremmin lumella
-Pitää paremmin sohjolla
Smotonastat:
-Jonkun mielestä smotot voi olla asvaltilla paremmat ajaa, ite en käytönnössä eroa huomaa kun vauhti on+30km/h
Jäällä kumminki aikalailla sama, kummassakin on nastat. Riippuen tietysti nastojen määrästä, toiset voi pitää paremmin jo on enemmän nastoja.
Mutta ite en ainakaan vaan jaksa millään keksiä sitä, miks kannattais ostaa smotonastat mielummin kun nappulanastat. Kiinnostaa kyllä kuulla, jos joku keksii syitä, omasta mielestä vaan nappulanastatat melkeen aina toimii paremmin, jossain kohdissa yhtä hyvin.
21.9.2012 14:25
Touko kirjoitti:No mitä talvisin pääasiassa tien päällä on: JÄÄTÄ. Ja mitä siellä lumen alla lumisilla teillä yleensä on: JÄÄTÄ. Ei kyllä ole ollut mulla ongelmaa ajaa lumisillakaan teillä. Se tuntuu aluks just siltä että se puskee, mutta kun huomaa että se kääntyy silti hyvin, oppii luottaan siihen ja homma toimii.
Eipä kyllä, ainakaan täällä. Lunta, yleensä melko tiukkaan pakkautunutta on isoilla teillä ja vähän "pienemmillä" sivuteillä on sit irtolunta, jos ei viikkoon sada lunta niin saattaa jopa jäätä näkyä joskus.
Ja mitä väliä mitä siellä lumen alla on, sama asia kun sano että mitä siellä jään alla yleensä on, asfalttia? Niin mitäpä niillä talvirenkailla sit tekeekään...
Smotonastoissa en kyllä näe yhtään mitään järkeä, nappulanastat pesee ne joka osa-alueella, joskus jopa halvemmatkin.
24.9.2012 16:49
Terve! Tilasin wandamotorilta 8" DURON nappulanastat mut sain Cheng Shinit. Onko noilla paljon eroa et kannattasko alkaa valittamaan ? itsellä on yhet durot ollu ja ne oli helvetin hyvät mut näissä o erilaiset nappulat ja erikokosetki vielä. Kokemuksia ?
24.9.2012 16:52
Hyvät on.
24.9.2012 17:30
Kiitosta ! pidän nämä sitten, ei hintakaan päätä huimannu
24.9.2012 17:56
On varmasti hyvät. Ja valittaminen riippuu siitä kummat olis kalliimmat, durot vai cheng chinit?
27.9.2012 15:50
Joo tilasin yhet nappularenkaat ja nyt tulivat. Tuntuivat aika jäykiltä laittaa ite niin oon miettiny et vois viiä johonkin rengasliikeeseen mis laittaa kii. Vai onko helppo laittaa ite?
27.9.2012 16:02
Kunnon rengasraudoilla ei oo ongelma jos puhut siis endurovanteista, mut voithan käyttää liikkeessäkin mikäli et halua ite ruveta väänteleen, kympin pari ne siitä velottaa.
27.9.2012 16:15
Mutta onko mahdollista laittaa ilman mitää rengasrautoja?
27.9.2012 16:21
Vaikeeta on.. Rengasraudat ei oo kovin kalliita ja euromaster vaihtaa ainakin smotoille renkaat 15 euroa kappale.
27.9.2012 18:38
Niinpä, on se melkeen mahdotonta ilman, ja sitte ku jollain patenttivehkeillä alkaa säätää ni paskoo vielä helposti renkaan ja vanteen.
27.9.2012 19:02
Järkeintä se on viiä johonkin liikkeesee, kuin alkaa ite vääntelemään sitä paikoilleen, varsinkin jos ei ole kokemusta. Paikallisella Shell huolto asmémalla talvi renkaiden vaihdosta kesä renkaiden tilalle velottivat 15€ ja keväällä toisinpäin 20€.
Ja renkaat ei ollu moossa kiinni sinne viedssä, jos olisvat ollu, niin hinta olis ollu 20€ korkeempi...