Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
21.5.2012 21:29
Epäilen vahvasti. Jos ei haittaa tyhjä kohta maalipinnas ni sipaset maalinpoistoainetta runkonumeron kohdalle ja jollai hammastikulla kaavit maalin pois.
21.5.2012 21:32
jaa-a misäköhä kohtaa se runkonumero mahtoi olla, onko teillä tietoa? Muistaakseni saattoi olla ihan edessä siinnä mihin keula kiinnitetään
22.5.2012 21:35
Riejusta läks kilvet ja nyt pitäs tässä lähipäivinä viiä katsastukseen, siihen valvontailmotukseen on merkitty "Ajovalo ei e-hyväksytty, etuiskunvaimentimien vaimennusteho riittämätön, kytkinkahva poikki ja takajarruvalo ei toimi"
Riittääkö että lyön kurin kiinni ja korjaan tuossa lapussa mainitut viat vai pitääkö olla ihan joka vitun eu-standardin mukanen eli haittaako jos esim. mittari näyttää pyöreetä nollaa?
Konttorille sellaset 30km matkaa niin ei kehtais monia kertoja turhan takia ajella sinne...
22.5.2012 21:52
Lailliseen kuntoon se vehje.
22.5.2012 21:57
Anonyme kirjoitti:Lailliseen kuntoon se vehje.
No se ois suht laillisessa kunnossa kuhan takavalon vielä laittaa toimimaan, ei varmaan kule enää ees sitä 45.
Tarkotinkin että tarttuuko ne katastusmiehet yleensä jokaseen pikkuvikaan, esim. just tuohon että mittari ei toimi?
22.5.2012 22:04
Sen mopon pitäs olla täysin laillisessa kunnossa, samanlainen kun uutena. Ja katsastusmieshän saa kaikesta valittaa jos haluu. Mittari on kuitenki oleellinen asia, joten kyl kannattas toimii.
23.5.2012 15:44
elikkä tänää lähti kilvet. riittääkö et hitsaan kurin putkee ja välit kuntoon vai pitäskö olla toinen takavilkku toiminassa ku siinä kait jotai kosketushäikkää ei toimi kunnolla. ja jos sen pitää ni onko ne bilteman minivilkut hyväksytyt ku ei viittiis 67€ alkaa maksaa cpin vakioista. saako sinne katsastuksee ajaa kilvettömällä vaikka siine valvontailmotuksessa luki että tänää 15 loppuu ajoaika.
23.5.2012 15:52
Jos on vilkut, niin tottakai niitten pitää kaikkien toimia, jos ei toimi niin ota pois kaikki. Vaihtoehdot on: ei vilkkuja, tai joka nurkassa toimiva vilkku. Ja kunhan kaikki toimii, on vakio-osat, ja kulkee 45 ni pitäs mennä läpi.
Katsastuskonttorille saa ajaa kilvettömällä, kun oot menossa katsastaa.
23.5.2012 16:05
Tarkennetaan vielä, että kun varaat ajan saat ajaa konttorille mutta jos ilman aikaa meet niin ei saa ajaa.
24.5.2012 16:17
Kertokaapas mahtaako päästä katsastuksesta läpi jos mopossa ei ole sitä virityksenesto tarraa/tyyppikilpeä jossa lukee äänet sun muut.
24.5.2012 18:21
Kuten varmast jo tiedät, se pitää olla, joten voi olla ettet pääse ilman sitä, tai sitte voi olla että pääset. Riipuu aikalailla katsastusmiehestä.
25.5.2012 12:32
Joo riippuu katsastusmiehestä. Mulla ainakin katto renkaiden koot, välitykset, puhu hetken aikaa paskaa ja thats it.
25.5.2012 22:54
Vähän arvelinkin, että riippuu katsastus miehestä. Ei vain hirveästi houkuttelisi maksaa 80€ yhdessä tarrasta ja odottaa monta kuukautta, että se tulee ja sitten joku jonne repii sen irti seuraavana päivänä. Voihan sitä sanoa, että on tilannut, mutta ei ole tullut vielä, niin saattaa päästää läpi, mutta riippuu katsastusmiehestä
25.5.2012 23:49
mun pitäs käydä tilaamassa uus kilpi katsastusasemalta, ku nykynen on halki poikki, niin pitääköhän se nykyinen antaa katsastusasemalle samalla kun tilaa uuden vai voiko sanoa vaikka että vanha tippu tielle tai jotain, pitääkös sillo tehä joku katoamisilmoitus? ja paljonko uus kilpi maksaa?