Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
13.3.2013 20:29
Kylhä se toimii alkuun niin ku uus eturatas... Mut ei se uus ratas maksa ku alta kympin...
13.3.2013 20:48
AceFin kirjoitti:Ei sitä akkua saa kunnostettua muuten kuin hapot vaihtamalla
Akkua ei voi korjata hapot vaihtamalla, koska ei niissä hapoissa mitään vikaa ole vaan elektrodeissa. Näinollen päästäänkin päätelmään, ettei akkuja voi korjata, mitenkään. Akku on paskana niin se viedään ongelmajätelaitokselle ja ostetaan uusi, tätsit.
13.3.2013 20:56
Asia selvä, itse aina elänyt siinä ymmärryksessä, että ne voi korjata.
14.3.2013 1:15
ruoste kirjoitti:Mikäs on ku palaa himmeesti (juuri ja juuri erottaa) sillon ku virrat on päällä vaik normaalisti palaa valot vasta ku polkasee käyntii. Ei se vaarallista kuitenkaan liene?
Mulla oli samalla tavalla, jos tarkotat että takavalo syttyy vasta kun mopon polkasee käyntiin ja virrat päällä kun mopo ei käy se "vuotaa" vähän virtaa virtalukon läpi ja valo palaaa todellla himmeesti,eikä se mitään haittaa jos noin on
21.3.2013 21:46
Tänään vaihdoin sykeröön tuon tappiin asti madalletun kannen. Ekalla kasauksella kävi niinkuin arvelinkin, eli pari polkasua kädellä --> tulpan pää lytyssä. Laitoin tulpan alle kaksi prikkaa lisää ja koetin. Enää ei ottanu kiinni. Empä olisi kyllä uskonu että kannen madalluksella olisi noinkin hyvin perseessä tuntuvu ero vakioon. Alavääntöä tuli aivan kerpeleesti lisää ja ottaa kierroksia paljon herkemmin.
kuinkakohan kauan??? Myös äänet putosi ja oikeastaan enään ei pidä semmoista "teharimaista" räpätystä ollenkaan (johtuu varmaan siitä että laitoin putken paremmin kiinni pyttyyn...)
22.3.2013 20:13
Tänään saatu taas jotain kivaa aikaseks. Takalipan päästä oli lohennu pala pois joten muotoilin sen uudelleen ja hioin vanhat maalit pois, enää ei tarvi kuin hioa loppuun jaa maalaus valkoiseks. Tänä keväänä pitäis vielä ostaa uus etulokari ja taakse vilkut. Ja putsata takapäästä svingi, jarrusatula, ratas ja tietenkin vanne. Sitten ollaankin jo valmiina kesään. <3
Viimeksi muokannut ruoste päivämäärä 30.3.2013 19:23, muokattu yhteensä 1 kerran
24.3.2013 11:43
puhennut etugummi paikattu ja laitettu mopediin kiinni
24.3.2013 17:27
Tiukkasin ketjut ja rasvasin ne.
27.3.2013 12:54
Tuli ruokatunnin aikana vaihettua polttimo, kun halogeenistä oli lyhkäset palanu...
27.3.2013 21:03
Lyhensin ketjuja lenkin verran
28.3.2013 8:45
Magneeton koppa puhtaaks öljystä, ja ajovalon säätöä.
30.3.2013 22:41
Vaihdoin ja rasvasin kytkinvaijerin ja kaasuvaijerin, käynnistelin mopon talven seisonnan jälkeen, säädin tyhjäkäynnin kohillee ja tsekkasin venanvälykset + pesin mopon. Nyt kunnossa ajokautta varten, mut ketjut pitää rasvata viel huomenissa. Ja takapyörän laakeri vähä heikossa jamassa, mut ei se mitää. Nyt vaa venaillaa et jäät sulaa ja sitte vaa kovaa ajoa!
30.3.2013 22:56
Raebaum kirjoitti:Ja takapyörän laakeri vähä heikossa jamassa
Suosittelen lämpimästi vaihtamaan sen laakerin mahdollisimman pian. Ite ajelin liian kauan rikkinäisel laakeril nii halkes keskiö takavanteesta.
30.3.2013 23:46
Mut en tiedä mistä näitä kiinanvehkeiden laakereita löytyyvai käykö kaikki? Ja toisekseen vaihto taitaa mulle olla liian kova pala kun ei ees oo mitään tunkkia tms minkä päälle ton vois nostaa ja huollossa maksaa maltaita..