Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
14.5.2012 11:02
mite te ton jarrunkäytön? ite en saa jarruu oikee... mite opettelen
:D
14.5.2012 14:32
Nostat keulaa, jarrua, nostat keulaa, jarrua noin 100 kertaa
Sit alat keulimaan vähän matkaa->jarrua. Tota jatkat tarpeeks kauan. Ympärikeuliminen auttaa myös asiaan
15.5.2012 20:47
kurittomalla rieju mrt:llä ja 11/70 välit (ilmanputsarin kuri kiinni) nii mukava opetella ku kakkosella nousee iha hyvin, pitäs vaa vaihetta opetella vaihtaa(: mut se o vaa reeniä (:
17.5.2012 0:55
240turbo kirjoitti:Nostat keulaa, jarrua, nostat keulaa, jarrua noin 100 kertaa
Sit alat keulimaan vähän matkaa->jarrua. Tota jatkat tarpeeks kauan. Ympärikeuliminen auttaa myös asiaan
Itselleni jäi selkäytimeen parin läheltäpiti tilanteen jälkeen
19.5.2012 13:20
Keulimis harjoitukset käynnissä. Vireinä on viilattu kuri, 94 suutin (liian iso), muuten tyhjä vakioputki mut katalysaattori vielä kiinni (tai no kiinni ja kiinni, heiluu siellä kaasujen mukana) ja yhtä pienempi etukiekko. Tuo RRn vakioputki ottaa aika ylhäältä kiinni ja kulkee tasasellä sen n. 60kmh. Onko se ykkönen se paras vaihde keulimisen aloittamiseen vai kakkonen? Ykkösellä ku koittaa, nii heti ku keula pystys -> pakko laittaa alas ku ei jaksa vääntää. En uskalla vielä rykässä kunnolla sitä keulaa ku ei tiedä et miten jarru olisi tuollaisessa ylimeno tilanteessa hanskassa.
19.5.2012 16:16
Melkein sanosin että 2.vaihteella on paras alottaa, pysyy tasapaino paremmin ja ei heti tarvii pykältää isompaa.
19.5.2012 18:30
Pitää varmaan ketjuja lyhentää, että saa välit pois ja akseliväliä pienemmäksi.
19.5.2012 20:16
Et sää välejä pois voi ottaa
Ja jos sää ton takarenkaan vejät ihan nii tappiin asti kireelle nii tuskin ees huomaat eroa
19.5.2012 20:45
Joo läpällä ton akselivälin lyhentämisen. Kiristin ketjut nii alko auttaan ku välit pienenty. Eikö se nostotaktiikka ole se, että noussaan tapeille ja vähän etukenosta nostetaan ylöspäin ja sit perse taas penkkiin?
19.5.2012 21:20
Jotkut käyttää persette takana kun nykäsee (
http://www.youtube.com/watch?v=zayIZTVpUHQ), jotkut pelkällä kytkin pommilla nostaa, tapoja on monia, jokainen löytänee sen omansa. Tyhmältä se alkuun joka tapauksessa näyttää ennenkuin oppii, joten sitä ei kannata murehtia
20.5.2012 17:47
Eilen olin harjoittelemassa circleä taas vaihteeks pari tuntia. Nyt se on aika mukavaa reenata sitä kun on oppinu sen kallistus kulman ja nopeuden ynm... 2 circleä on ennätys tähän mennessä
20.5.2012 19:15
Tänään harjoittelin nostoa ja hyvin lähti meneen. Ykösellä nousee helposti ja kakosella jotenkin. Vielä ei ole kuitenkaan sitä varmuutta, että uskaltais kulmaa alkaa kunnolla ottaa. Mukavasti vääntöä riejus ku hyvä että tarvii edes nykässä nii nousee.
20.5.2012 23:48
Aplaja kirjoitti:Tänään harjoittelin nostoa ja hyvin lähti meneen. Ykösellä nousee helposti ja kakosella jotenkin. Vielä ei ole kuitenkaan sitä varmuutta, että uskaltais kulmaa alkaa kunnolla ottaa. Mukavasti vääntöä riejus ku hyvä että tarvii edes nykässä nii nousee.
Itellä täysin sama tilanne
Kesäloman alussa ajattelin ruveta kunnollaa reenaa ja pistää vakioputken kii ja opetella sillä alustavasti.
21.5.2012 13:08
Nopeesti sen perus keulimisen oppii. Eka tarvii vaan opetella se jarru (!). Sit alkaaki tulee tavaks et nostaa esim. 2 niin alkaa matkakin jo taittumaan. Nykyään itellä nousee 4 ja välit on 12-60 (pitäs vaihtaa 13 eteen ihan matka-ajon kannalta).
21.5.2012 16:20
Oletteko väsänneet kaatumistappeja mopoihinne (niitä jotka suojaa katteita)?