Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
28.10.2012 16:41
Olkkuz kirjoitti:Tuleeko tuossa muuten akun kestävyyden kanssa ongelmia, kun on penkinlämmitin ja kahvalämmpärit samaa aikaa?
PENKINLÄMMITIN?
Jo on luksusta,kahvalämppäreistä olen kuullut mutta että penkin lämmitin...
Ja epäilen että ei akku kestä,kokeilemalla selviää
28.10.2012 16:47
^ Ei en minä, vaan jepe95
Vai ymmärsinkö vain lainauksesi väärin?
28.10.2012 16:57
en tiiä saa nähä kestääkö mut ainaki ku pyörä on käynnissä nii kylhä ne sillon toimii
no ei ainakaa perselle tuu kylmä
28.10.2012 17:20
No ei siinä kyllä perse jäädy ainakaan alle 15°C.. Pikemminkin pitäs olla polven lämmittimet!
Onks se miten paha homma pölliä kahvanlämmittimille virta virtalukosta? Jollain rosvoliittimillä tms.? Ku lämmittimet olis kyllä aika jees nii ei näpit jäätys ainakaan niin pahasti.
28.10.2012 17:48
täälläki ollu aikeissa ostaa kahvanlämmittimet, mutta ongelmaksi taitaa muodostua se kun mopossa ei ole akkua. Onko kellään kokemusta kahvanlämppäreistä akuttomassa mopossa?
28.10.2012 18:16
En usko että mopon laturin virrat riittää. Kehittele jonkunnäkönen akkuteline vaikka ja joku pieni akku niin käytät niitä sitten tarvittaessa ja latailet sitä akkua. Mopossa jos on 85W laturi, siitä ajovalo ottaa heti kättelyssä 55W ja takavalo 5W, mittarikin vie osansa jne eli ei siitä paljoakaan jää ylimääräseksi.
28.10.2012 18:29
mitenköhän hyvin pysyy pystyssä vielä kesärenkailla kun joutuu pari päivää niillä ajamaan.etelässä ei oikeen kyllä lunta ole mutta tiet vähän jäässä aamusin, ja kun pitäs kouluun kuitenki päästä ja bussiaikataulut on ihan perseestä nii pakko mopolla mennä.
28.10.2012 18:35
Noo jos et ennen ole smotoilla ajanut lumella ja mopona on derbi tai muu mopo missä kovamuovikatteet, niin en suosittele. Uudet katteet maksaa järjettömästi ja talvella kovamuovi napsahtaa kokonaan halki jos kolahtaa oikein. Lumella vielä jotain toivoa, mutta jäällä on smotot liukkaat, niin on kyllä nappulatkin. Jos sitä mh:seen bg 1000 nastat iskis parin viikon päästä
28.10.2012 18:39
Kun eturengas osuu peilijäähän, niin mitä käy?
Tyhmä kysymys, mutta pakko oli esittää..
28.10.2012 18:42
Ota se mummon konkeli ja kokeile
Muta jos tulet vinossa/kallellaan niin kyljelleen sä lennät.... jos suorassa meet niin pystyssä pysyt jos tasapaino kohallaan. Peilijäällä ei passaa smotoilla paljoo kurvailla
28.10.2012 19:44
Siinä jäällä on oikeesti aivan helkutin hankala smotoilla pysyä pystyssä. Melkein mahotonta. Pitoa ei ole yhtää.
radon- kirjoitti:En usko että mopon laturin virrat riittää. Kehittele jonkunnäkönen akkuteline vaikka ja joku pieni akku niin käytät niitä sitten tarvittaessa ja latailet sitä akkua. Mopossa jos on 85W laturi, siitä ajovalo ottaa heti kättelyssä 55W ja takavalo 5W, mittarikin vie osansa jne eli ei siitä paljoakaan jää ylimääräseksi.
Jäähän siinä vielä melkeen 25W..
No, pitää kokeilla. Jos ei onnistu niin akku repun pohjalle!
28.10.2012 21:21
Kuten miiggz tossa sanoikin niin ne terpin katteet menee kyllä tosi helposti paskaks jos kaatuut. Mutta voihan ne ottaa varmuuden vuoks poiskin
28.10.2012 21:30
Hitto, nyt rupes lumi sulamaan kun päivällä menee auringossa lämpöasteiden puolelle. Noh, onneks tänään pääsi kaverin kanssa vähän luistelemaan jäälle, ilman nastoja tms. tietenki. Kyllä luisti Tunturi komiasti. Mä laitan tonne Galleriaan kuvan (tai Kaks) kunhan kerkiän....)
Ja kun joku ihmetteli jäisellä tiellä ajamista kesägummeilla, niin onnistuu. Meet vaan pirun varovasti, älä kallistele mihinkään ja vähintään sisämutkan jalka kurvissa maahan. Sit aina kun on mahdollista niin jalkakäytävälle, siinä pystyy ajaa paljon paremmin.
28.10.2012 22:15
Meinaako kaikki oikeesti laittaa jokku nastarenkaat mopoon?
28.10.2012 22:24
Suosittelisin sullekki joskus kokeilemaan jotain muuta kun heidanauta tai pelkkiä nappuloita, mankissa ei sillä niin väliä mutta jossain isommassa. Todennäkösesti et oo ikinä ees ajanut enduroa/skootteria kunnon renkailla, ei niillä kukaan täysjärkinen kehtaa kesärenkailla koko talvea ajaa tai siis luistella.