Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
3.5.2012 8:47
Eikös siinä ole kilpiä? Menet vaan konttorille, sieltä saat sen omiin nimiin, ja saat myös vakuutuksen otettua sieltä. Kilvet saat, jos ei tarvii katsastaa. Jos pitää katsastaa kilpiin ni sitte katsastukseen.
3.5.2012 8:54
Ei tullut kilvet nettikaupasta mukana ja ymmärsin että maahantuoja on tyyppikatsastanut!?
Onkohan näin?
3.5.2012 12:51
Voi olla. Kumminkin sulla on paperit, mee konttorille kyselee miten onnistuu. Kyllä ne siellä neuvoo.
4.5.2012 13:30
Elikkä vikalistaa tehty mitä deeteeseen pitäs tehä että sen vois viiä katsastukseen että kilvet sais takas, muutama juttu jäi epäselväksi:
Koropalan varmaan joutunee ottaa pois vaikka poliisit ei siitä mitään sanonu?
Vilkut, pitääkö olla? Poliisit eivät pysäyttäessä valittanut näistäkään vaikka niitä ei ollut
Etupumppujen stefat vuotaa hiukan niinkun näissä aina, poliisit valitti tästä sakkolappuun, haittaako tuo katsastukses?
Moric porattu, meneekö silti läpi jos kulkee 45?
Pitääkö olla alkuperäinen etumaski paikoillaan? Kiinni olis nyt Acerbis dhh toimivalla alkup. valokuvulla
Ohjaustanko vaihettu, ehkä hieman kiero, haittaako?
Jarruneste hieman alle minimin alapuolella, toimii silti moitteettomasti, haittaako katsastuksessa?
Heijastimetki vissii joutuu patentoimaan etuhaarukkaan ja taakse?
Mittaristo ei pelitä, haittaako tämä?
4.5.2012 14:57
Koropala kannattaa ottaa pois niin menee varmasti lävitse, se nimittäin tarvitsisi muutoskatsastuksen.
Vilkuista täällä on ollut vilkasta keskustelua, eli jos niitä ei ole missään reunassa niin silloin ei tarvitse. Mutta jos on esim edessä niin silloin pitää olla takanakin.
Etupumppujen stefat tulisi olla kunnossa. Itse tätä kysyin katsastusmieheltä ja sanoi ettei ihan pieni tihruttaminen haittaa jos siis näkyy että se liukuputki ihan vähän kostuu. Mutta jos selvästi näkee että tulee rengas/vuotaa niin joutuu vaihtamaan. Jos sakkolapussa/rekisteriotteessa merkintä niistä niin silloin ainakin joudut varmasti vaihtamaan.
Moriccia tuskin huomaavat jos on asiallisesti tehty ja muuten kulkee sen n.45kmh.
Etumaskin ei tarvitse olla alkuperäinen kunhan vaihdetussa maskissa on hyväksynnät kohdallaan. Eli vaikka se E-hyväksyntä. Ja maskinhan pitää olla sillain ettei valo osoita taivaisiin ja vastaantulijan silmiin.
Ohjaustangon vaihto ei haittaa. Jos on vähän kiero niin tuskin huomaavat. Kyllä se kannattaa vaihtaa suoraan.
Jarrunesteen pinta kannattaa todellakin pistää kuntoon jo oman turvallisuutesi takia!
Hiejastimet joutuu olemaan määrätyissä paikoissa.
Mittariston tulee olla toimiva ja näyttää nopeutta. Tähän ei sigma käy koska ei ole taustavalaistu, eli valo tulee mittarissa olla.
Tämän topicin etusivulta löytyy ihan linkit tarkempiin tietoihin noista valo ja heijastin asiossa.
4.5.2012 15:19
Sigmaa saa taustavalaistunakin.
4.5.2012 15:29
Ottaako se virran paristosta vai mopon omasta sähköjärjestelmästä?
1. Ajoneuvossa on oltava valaistu nopeustietonsa ja virtansa ajoneuvosta saava nopeusmittari
4.5.2012 15:35
Paristosta, paitsi että sitten on niitä pirun kalliita mp sigmoja joissa kierrosluvut, kellonaikaa yms. shaibaa.
4.5.2012 20:33
Add
Viimeksi muokannut Collapsen päivämäärä 5.5.2012 17:31, muokattu yhteensä 1 kerran
4.5.2012 21:00
Varmuuden vuoks kannattaa laittaa vakioks. Ei se niin iso homma ole, sitten vituttaa jos jää korvaukset saamatta tai summaa pienennetään.
4.5.2012 21:03
Mut ongelma täs onkii et pitäis saada se pillikuristus laitettua ennen maanantaita ja milläs laitan, ei ple hitsikoneita tai muita
4.5.2012 23:07
Pyydä vaikka jotain hitsikonetta omistavaa kaveria hitsaa joku prikka putkee.
5.5.2012 17:06
tai pistät vaa väliaikasesti pienemmän etulätkän siihe ni saattaa kulkee sopivan verran vakuutuksen porukan (tai mitä ny onkaa
) mielestä
5.5.2012 23:40
Onkos kukaan saanut katsastettua 70cc kanssa? Jos veisin muuten vakiona ja kuristettuna katastukseen mutta 70cc mk handmade kiinni kun eihän sitä voi ulkoa päin sanoa onko se 70cc vai 50cc.