Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Kiillotus

4.2.2012 19:45

Nyt vetäset vielä hiomatahnalla tai hiomavahalla ja sen jälkeen sitten chrom glanssit pintaan ;)

Re: Kiillotus

4.2.2012 20:37

Paljon parempi kiilto kyllä tulee kun hioo vielä 2000 ja 3000 jos löytää.

Re: Kiillotus

4.2.2012 21:12

Kiitokset vastauksista :P

Täytyykin lähteä tässä joku päivä etsimään vielä hienompaa paperia, sen jälkeen sitten hiomavahaa laittamaan :)

Re: Kiillotus

4.2.2012 22:15

2000, 3000..mitä helvettiä jos saan kysyä..??

Ensinnäkin itse kiillotin tänään juuri mankin aluvanteen huulet, ensin hioin 400 karkeudella, ja sitten 600. Sen jälkeen vaan kovavahaa laikkaan, ensin esikiillotusvaha ja sitten loppukiillotusvaha, ja lopuksi vielä metal polishia ja kylläpä kiiltää kuin papin *****.

Ja hiomapaperi + autosol menetelmällä voit hukata puolet elämästäsi, tai sitten panostaa vaha + laikkasarjaan joka säästää monta pitkää hinkkaustuntia hommasta, ja kaikenlisäksi tulee vielä hyvä kiilto.

Erityisen naarmuiseen pintaan kannattaa aloittaa 180 paperista ja siitä sitten aina 600-800 asti.

Ruosteista putkea ei kannata lähteä hiomaan, vaan suosiolla hiekkapuhallukseen. Maksaa jonkun verran, mutta edelleen säästää aikaa ja hermoja 8)

Ja btw. fareclat on auton maalipinnan myllytykseen tarkoitettuja :lol:

Re: Kiillotus

4.2.2012 23:47

^+1
E:En ole huomannut tuollaista viestiä, ja olen erittäin pahoillani tästä "nollapostauksesta".
Tarkoituksena oli vain, että Sami L sanoi kaiken oleellisen mihin ei ole mitään lisättävää mielestäni, ja esitti asian selkeästi ja hyvin. Lyhyesti siis aikaisempi kommenttini.
Viimeksi muokannut Mömmis päivämäärä 5.2.2012 0:30, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Kiillotus

5.2.2012 0:23

Eikö mene jo perille..

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Nuo +1 +2 jne postaukset voi jättää suosiolla lähettämättä. Jos ei ole mitään sanottavaa, parempi antaa olla. Täyttävät vain topikkia turhaan.

Re: Kiillotus

5.2.2012 1:36

Kyllä siihen parempi kiilto tulee kun hioo hienommaksi mitä 800. Ja parempi tulos tosiaankin tulee niillä kovilla vahoilla tai mitälie kiinteitä kimpaleita ovatkaan. Työtä myös helpottaa jos on käytössä tahko johon saa kiinni sen lumppulaikan.

Re: Kiillotus

5.2.2012 1:55

Itsellä oli akkuporakoneessa laikka kiinni, sai melkeinpä kätevämmin ainakin vanteet kiiltämään, kuin mitä kiinteästi asennetulla laikalla olis saanut.

Re: Kiillotus

5.2.2012 2:01

Nojoo, akkuporakoneella helmpompi käännellä, mutta jos on esimerkiksi joku suhteellisen tasanen osa kuten lohkot tai mg koppa niin itse mieluummin kiinteellä kiilottaisin.

Re: Kiillotus

5.2.2012 12:50

Akkuporalla en lähtis laikkoja käyttämään, liian hitaasti pyörivät. Jostain jos löytyy kunnollinen sähköporakone niin sillä kannattaa laikata.

Re: Kiillotus

5.2.2012 14:12

Pitäs noita kiillotusvahoja nyt hommata, niin kumpi setti näistä kannattaa ostaa?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=78-1459
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=78-1457
Ton ekan kaveriks tietty laikat vielä, mutta onko noilla vahoilla jtn eroa? Ja olikos se niin, että sisallaikalla eka noi esihionta vahat ja sitten kangaslaikalla toi loppukiillotus? ;)

Re: Kiillotus

5.2.2012 14:54

Topsa- kirjoitti:Akkuporalla en lähtis laikkoja käyttämään, liian hitaasti pyörivät. Jostain jos löytyy kunnollinen sähköporakone niin sillä kannattaa laikata.

tarpeeksi tykki akkuporakonekkin kyllä jaksaa vääntää. Meillä sellanen dewaltti joka murtaa ranteen jos ei ole tarkkana.

Re: Kiillotus

5.2.2012 15:27

Eriasiahan se on jos se vääntää mutta jos se ei kierrä tarpeeksi :roll: Ja voin sanoa että mikään akkuporakone ei oikeen jaksa kiertää kunnolla.

Re: Kiillotus

5.2.2012 15:56

No paineilmadremelilä sitte vaa!

Re: Kiillotus

5.2.2012 19:22

Mulla tuo 18 volttinen makitan kone speksien mukaan pyörii sen 2000 rpm täydellä teholla :P