Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

12.1.2011 15:13

Kuten vastattu jo aikasemmin, ei se keulan pari kg lisää vaikuta paljoa mitään. Ihan yhtä hyvin onnistuu sillä kuin jollain hieman kevyemmälläkin mopolla. Keula nousee varmasti kun on sopivat välin keulimiseen ja kuski osaa jotain, kaiken oppii kun sitä tekee. Varmasti alkuun tuntuu jäykältä kääntää ja painavalta mutta siihenkin tottuu. Nimimerkillä pv ja skootterin jälkeen n. 145kg kevarin satulaan roikkumaan. Alkuunhan se tuntu että pyörä vie mutkissakin usd keulan takia mutta nopeesti tottu enkä varmana menis vaihtamaan vakiorimpulakeulaa takasin.

12.1.2011 17:26

Ja kaverin derbin otteessa lukee käyttövalmis paino vajaa 100kg, että empä tiedä onko sit paljoa kevyempi, oma dt oli vähän päälle 100kg

12.1.2011 17:47

Oma derbi tuli punnitettua ammattilaisen toimesta ja näytti et 83,46 kg painas :) . Sen ainaki tiedän että pirun kevyt se on, Jaksaa nostella melko helposti ilma :D ja ainaki itel näyttää et 92 kg painas alunperin.

12.1.2011 18:53

weeto269 kirjoitti:Oma derbi tuli punnitettua ammattilaisen toimesta ja näytti et 83,46 kg painas :) . Sen ainaki tiedän että pirun kevyt se on, Jaksaa nostella melko helposti ilma :D ja ainaki itel näyttää et 92 kg painas alunperin.


Toi on kyllä jo aika ihmeellistä :D onko sulla joku drd vai? Mistä se paino tohon detsoniin oikeen on revitty?

13.1.2011 0:16

Yamahan sivuilla lukee, että DT:n paino on ajokunnossa 104kg

13.1.2011 13:45

laazeri kirjoitti:Kuten vastattu jo aikasemmin, ei se keulan pari kg lisää vaikuta paljoa mitään. Ihan yhtä hyvin onnistuu sillä kuin jollain hieman kevyemmälläkin mopolla. Keula nousee varmasti kun on sopivat välin keulimiseen ja kuski osaa jotain, kaiken oppii kun sitä tekee. Varmasti alkuun tuntuu jäykältä kääntää ja painavalta mutta siihenkin tottuu. Nimimerkillä pv ja skootterin jälkeen n. 145kg kevarin satulaan roikkumaan. Alkuunhan se tuntu että pyörä vie mutkissakin usd keulan takia mutta nopeesti tottu enkä varmana menis vaihtamaan vakiorimpulakeulaa takasin.



Kiitos vielä tuosta asiallisesta vastauksesta :)

19.1.2011 21:50

motocrossman125 kirjoitti:
weeto269 kirjoitti:Oma derbi tuli punnitettua ammattilaisen toimesta ja näytti et 83,46 kg painas :) . Sen ainaki tiedän että pirun kevyt se on, Jaksaa nostella melko helposti ilma :D ja ainaki itel näyttää et 92 kg painas alunperin.


Toi on kyllä jo aika ihmeellistä :D onko sulla joku drd vai? Mistä se paino tohon detsoniin oikeen on revitty?


x-raceri löyty :)

20.1.2011 16:45

tääl oli aiemmin puhetta siitä että on helpompi keulia ku endoa yli, ja omasta mielestä asia on juuri näi: D tuntuu siltä et endoes ei voi mennä yli:D

21.1.2011 0:34

No ei todellakaan ole. Keuliessa sen keulan saa alas lähes mistä tahansa kulmasta, mutta endotessa se menee yli jos kulmaa on liikaa ja sitä ei voi enään pahemmin estellä. Jos tuntuu ettet saa endoa menemään ymäri niin ota enemmän kulmaa ja tulet varmasti huomaamaan, että se on mahdollista :roll:

21.1.2011 17:03

itellä on derbillä ennätys n.15m ja mankilla mitattuna 8 metriä, eli ei kulmasta pahemmin ole kiinni: D juu mutta se vaan tuntuu siltä että on vaikea saada ympäri: D tottahan se on että keuliessa saa keulan melkeen mistä vaan kulmasta alas, mutta yllättävän vaikea on endoa yli:) keulittu ollaan jtn. 3 kertaa yli yhteensä kaikilla mopoilla, mutta endonnu en kertaakaan.

23.1.2011 10:18

Joo endoominen on hauskaa aina siihen asti ku lipsahtaa yli.Ittellä viimekeväänä ennekö hajos etujarru tais olla ennätys 20-25m ihan tasaasesti kunnon kulmas.Kyl sitä muutaman kerran on vähä säikähtäny et ny tulee turpaluisuu.Jossei takajarrua osaa käyttää kunnolla niin kyl se helpolla lipsahtaa yli.

23.1.2011 13:09

Jos endossa ei saa ympäri mutta keuliessa saa niin kyllä on aika paska keulija kyseessä :D Niinkun jo mainittiin niin endossa jos lähtee menemään ympäri niin mitään ei ole enään tehtävissä mutta keuliessa voit aina palauttaa jarrulla alas ja vaikka olis kuinka iso kulma niin vauhtia saa ainakin pienennettyä huomattavasti. Ja nuo 15m endot saa nyt menemään vielä riskittömästi kun ei ole isoa kulmaa, mutta sitten kun rupeaa endoamaan pitkiä matkoja niin kyllä sen ympäri saa helposti menemään. Ja se että olet keulinut kolmesti ympäri ja et endonnut kertaakaan johtuu siitä että yleensä keulitaan enemmän kuin endoillaan ja jarrun käyttö ei ole oikeen hallinnassa. Jos vertailtaisiin jotakin olemattomia tilastoja niin prosentuaalisesti endot menee enemmän ympäri kuin kaulimiset.

23.1.2011 13:15

Kyllä kuule aika mukavan kulman saa ottaa että pystyy rullata 30-40km/h vauheilla 25m.

23.1.2011 13:28

mankilla keulittu 2 kertaa yli sen takia kun käppärin vaijeri irronnu ja derbillä kerran kun jalka lipes jarrupolkimelta, eli ei oikeastaan jarrunkäytöstä hirveästi kyse oo ollu. tähänmennessä en yli ole endonnu, ja siitä voikin johtua se tunne et on vaikeempi endota yli: D ja joskus mankilla kun jarru hajos niin treenisin pari viikkoa pelkästään endoja, eli ollaan niitäkin aikapaljon vedelty ;)

23.1.2011 13:31

Kyllä siinä saa tottakai olla jo hyvä kulma mutta tuolla aikasemmin puhuttiin että ennätys on 15m ja luultavasti(oma veikkaus) enkat on saatu niin että vedetty mopolla hanat ja sitten endottu se 15metriä johon ei tarvi ottaa sitä kulmaa niin paljoa jolloin ei myöskään oel suurta riskiä vetää ympäri.