12.3.2015 10:09
Slerpa_ kirjoitti:ihan näin offtopicina. Tuleeko kaikista Tunturisteista jenkkiautoilijoita? tiedän itseni lisäksi pari tyyppiä jotka on ajaneet tunturila, ja nykyisin ajaa jenkillä. Oikeestaan millään muilla ei mun tuntemat tunturistit aja Mun tietääkseni tolla Pasikiainen- nimimerkillä kirjottavallakin oli joskus tunturi, mutta nyt amerikanlotja?
14.3.2015 15:28
Tämä saamattomuus oli jo sillon olemassa kun ite mopoilin. Mopolla ajettiin vaan niin kauan kun se kulki, sitten kun se hajos, ostettiin joku halpa PV yms. ja ajettiin lisää...Yksi syy mopoilun vähentymiseen voi olla se, että uusavuttomuus on suht yleistä nykyään ja vikoja ei viitsitä korjata ollenkaan tai mopo viedään kalliiseen liikkeeseen. Tänään kuulin koulussa monia keskusteluita liittyen mopojen ongelmiin.
14.3.2015 17:35
15.3.2015 3:35
25.3.2015 21:11
25.3.2015 22:11
31.3.2015 1:52
4.4.2015 11:00
6.4.2015 14:31
Sillon kun itte mopoilin mopoilu väheni mun ikäsissä just sen vuoksi kun oli halvempaa ryypätä kun ostaa bensaa Nyt on ilmeisesti hampun poltto vielä halvempaa mitä ryyppääminenMieluummin vaikka ryyppää kotona tietokoneen ääressä ja kasvattaa hamppua.
Itelläkin oli tämä tilanne. Maksoin pari vuotta ihan sikahintasia vakuutusmaksuja ihan sen vuoksi kun isä sano että "ei ne sen halvempia ole, laita nyt sinne yhtiöön X ne vakuutukset". Sen vuoksi tuli autostakin maksettua jotain 980 euron vakuutuksia sen sijaan että nyt maksan 430 euroa samasta autosta...Sitten kun niille ehdottaa että mietipä sen yhtiön vaihtoa niin syy on se "muttakun isi sano että laitetaan X yhtiöön".
23.4.2015 14:32
8.7.2015 23:52
12.7.2015 18:28
12.7.2015 22:01
13.7.2015 20:33
Ja sitten tehdään johtopäätös että onnettomuudet ovat vähentyneet. Uudistus oli siis onnistunut vaikka suhteessa mopoilijoiden määrään onnettomuudet pysyisi samana tai ei kovinkaan merkittävästi vähentyisi.Just oli uutisissa juttua, miten mopoilu on viime vuosina vähentynyt. 2011 oli huippuvuosi, rekisteröitiin noin 24000mopoa, viime vuonna vastaavasti 7000, ei se ihme ole jos mopot vähenee.
Mun mielestäni olisi järkevää jakaa mopot kahteen ryhmään: vanhoihin jossa rumpujarrut ja se 1,5hevosvoiman raja, ja uudempiin joissa on jo levyjarrut, ylihyvät rungot ja jousitukset yms. eli uusenskat ja muut. Ei noissa uudemmissa ole oikeen järkeä nykyisin että on 6 vaihteinen kone, 17mm kaasarit, USD keulat, tupla levyt edessä, painoa 100kg yms. ja huiput silti se 45.Oon kyllä sitä mieltä, että mopojen maksimi sallittu pitäisi nostaa 45->60. Silloin pärjäisi paljon paremmin liikennevirtojen mukana. Pyöräteille ei tietysti noissa vauhdeissa olisi mitään asiaa.
14.7.2015 11:42