22.8.2010 21:59
Night Crawler kirjoitti:Kun ei piikkipuolelta vastaavaa löytynyt, kysyn täällä: onko se laillista pitää -92 vanhempaa kevaria TT:nä. Jossain ainakin meinaavat, että on sallittua, mutta toisaalla sanotaan että pitäisi kuristaa ainakin katsastukseen.
23.8.2010 1:11
23.8.2010 15:03
laazeri kirjoitti:ei oo laillista ainakaan minun tietääkseni, pitäs pitää tehot alta 11kw koko ajan, mutta kukapa sen tietää jos ne vaikka ylittyy
14.9.2010 23:48
14.9.2010 23:54
MSJD kirjoitti:Eihän vilkut ole pakollisia mopossa, kun tutkin aken sivuja läpi, ja mopossa suuntavalaisimet ovat lisäksi sallittuja valaisimia. Joten joko on kunnossa olevat vilkut, tai vilkut ei toimi ollenkaan?
14.9.2010 23:58
IceCold kirjoitti:MSJD kirjoitti:Eihän vilkut ole pakollisia mopossa, kun tutkin aken sivuja läpi, ja mopossa suuntavalaisimet ovat lisäksi sallittuja valaisimia. Joten joko on kunnossa olevat vilkut, tai vilkut ei toimi ollenkaan?
Ei. Vaan vilkut joko toimivat kaikki , tai niitä EI OLE. eli siis ei käy että otat polttimot poes mut jätät ne kuoret siihe...
15.9.2010 10:08
MSJD kirjoitti:IceCold kirjoitti:MSJD kirjoitti:Eihän vilkut ole pakollisia mopossa, kun tutkin aken sivuja läpi, ja mopossa suuntavalaisimet ovat lisäksi sallittuja valaisimia. Joten joko on kunnossa olevat vilkut, tai vilkut ei toimi ollenkaan?
Ei. Vaan vilkut joko toimivat kaikki , tai niitä EI OLE. eli siis ei käy että otat polttimot poes mut jätät ne kuoret siihe...
Kirjotusvirhe, tietysti tarkotin että vilkkuja ei ole ollenkaan ja L1:hän on 2 pyöränen mopo ja L2 3 pyöränen mopo. Löysin FINLEXistä tälläsen jutun:
"L1-luokan ajoneuvossa saa ja L2-luokan ajoneuvossa tulee olla vasemmalla puolella taustapeili. Mopon taustapeilin sijoituksen,näkyvyyskentän, pinta-alan, lujuuden ja kiinnityksen myötäämisen tulee vastata direktiivin 80/780/ETY vaatimuksia, sellaisina kuin ne ovat muutettuina direktiivillä 80/1272/ETY, direktiivin 71/127/ETY vaatimuksia, sellaisina kuin ne ovat muutettuina direktiivillä 88/321/ETY, tai E-säännön n:o 81 vaatimuksia."
Eli peilitkään eivät ole pakolliset?
15.9.2010 10:23
15.9.2010 10:40
evottaja7 kirjoitti:Entä skootterin varikopassa oleva kilpi, onko se laillinen?
15.9.2010 12:37
hosu kirjoitti:Vastaus tohon TT-juttuun tosiaan menee niin, että 125 voi pitää TT -tehoissa, jos haluaa ja se voi olla näin rekisterissäkin, mutta A1-kortti on se, joka sitten rajoittaa tehopuolen 11 kw 125 cm3 moottoripyörään.
15.9.2010 13:19
Anonyme kirjoitti:MSJD kirjoitti:L1:hän on 2 pyöränen mopo ja L2 3 pyöränen mopo. Löysin FINLEXistä tälläsen jutun:
"L1-luokan ajoneuvossa saa ja L2-luokan ajoneuvossa tulee olla vasemmalla puolella taustapeili. Mopon taustapeilin sijoituksen,näkyvyyskentän, pinta-alan, lujuuden ja kiinnityksen myötäämisen tulee vastata direktiivin 80/780/ETY vaatimuksia, sellaisina kuin ne ovat muutettuina direktiivillä 80/1272/ETY, direktiivin 71/127/ETY vaatimuksia, sellaisina kuin ne ovat muutettuina direktiivillä 88/321/ETY, tai E-säännön n:o 81 vaatimuksia."
Eli peilitkään eivät ole pakolliset?
Eiköhän tuo ole melko päinänselvä juttu.
(Ainakin tuon perusteella.)
15.9.2010 13:39
MSJD kirjoitti:Mutta taas mopo traktori ja moottorikelkka kirjassa lukee, että vasen peili on pakollinen, joten kumpaa uskoa?
15.9.2010 15:20
MSJD kirjoitti:Mutta taas mopo traktori ja moottorikelkka kirjassa lukee, että vasen peili on pakollinen, joten kumpaa uskoa?
15.9.2010 15:24
hosu kirjoitti:evottaja7 kirjoitti:Entä skootterin varikopassa oleva kilpi, onko se laillinen?
On se. Kilven voit laittaa aivan vapaasti varikopan kantaan kiinni, jos täyttää muut edellytykset esim näkyvyys sivulle on 30 astetta molempiin suuntiin.
15.9.2010 15:32
Sakkem kirjoitti:hosu kirjoitti:evottaja7 kirjoitti:Entä skootterin varikopassa oleva kilpi, onko se laillinen?
On se. Kilven voit laittaa aivan vapaasti varikopan kantaan kiinni, jos täyttää muut edellytykset esim näkyvyys sivulle on 30 astetta molempiin suuntiin.
Mutta eikö kilven pidä näkyä takaa, vasemmalta ja oikealta. Jos se on varkikopassa niin kilpeä ei näe oikealta katsottuna.