Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
3.7.2013 1:30
Juu kyllä olen itse tehnyt pitkät mopoon kun siinä niitä ei ollut. Missä siellä johdoissa voisi sitten se vika olla
3.7.2013 13:24
Vaihappa alkuun lyhyitten plussan ja maapiuhan paikkaa polttimon liittimestä.
4.7.2013 2:10
Ongelma ratkaistu ja ongelma oli tosiaan noissa johdoissa niiku nevssons sanoi
17.7.2013 21:47
kuinka tehokkaan polttimon v faceen voi laittaa ilman että umpio kärsii?
17.7.2013 22:56
55w. Tuskin kyllä sulaa vielä 100w polttimollakaan, mutta mopossa ei riitä mitenkään virrat polttamaan niin tehokasta.
3.8.2013 21:27
Tossa aloin haaveilemaan xenoneista ja löysin ebayn ihmeellisestä maailmasta tällässeen
http://www.ebay.com/itm/2Pcs-Car-Xenon- ... 48&vxp=mtrEli kysymys kuuluu, tarvitaanko tohon vielä jotain, vai voiko vain laittaa mopoon kiinni?
3.8.2013 22:18
Tarviit tohon vielä ballastin, noi on pelkät lamput. Suosittelen ostamaan sarjan jossa tulee kaikki mukana, niin toimii varmasti. Omat xenonit ostin biltemasta ja ihan hyvät ovat olleet.
4.8.2013 0:14
Ok. Porissahan ei biltemaa ole, joten taidan tilata ebaysta. Kiitos vastauksesta. :-)
7.8.2013 21:53
Laittelin tossa polisportin halon kiinni ja nyt hokasin et sehän osottaa ihan liian ylös. Miten se olis helpointa suunnata ja millon suuntaus on oikea?
7.8.2013 22:03
Yleensä umpion alapuolella on ruuvi, josta valokeilan kulmaa voi säätää. Valo on sopivalla korkeudella silloin, kun pitkillä näet mahdollisimman kauas eikä lyhyiden valo häikäise jos katsot mopon edestä (kohtuullisen matkan päästä, ajattele vastaan tulevaa autoa).
8.8.2013 11:48
Mistäköhän sais V-faceen uuden umpion ku entinen sulasi aika pahasti. Oon yrittäny googlettaa muttei oikeen löydy, voiko joku linkata?
8.8.2013 15:34
Ideoita miten sais xenonisarjan toimimaan kunnolla? eli ostettu dx.com:ista joskus aikoja sitten moottoripyöräxenonit, mutta kytketty yamaha dt mopoon. Ne palaa hetken (2 tuntia), kunnes valot vie kaiken virran akusta, ja sitten joutuu taas lataamaan. Valot alkaa rätistä, ja sitten kun painaa vaikka vilkkua tai jotain joka veisi edes vähän virtaa, niin valot sammuu. Kokeiltu uudella akulla, eikös dt vakioakku ole 12v 4ah, niin kokeiltu 12v8ah akulla, eikä auttanut lähes yhtään. Eli yksinkertasesti ei riitä virta niihin valoihin, oisko mitään vielä mitä voisi koittaa?
muuten kyllä ihan siistit, eipä edes ollut kalliita, vajaa pari kymppi muistaakseni:D
9.8.2013 18:25
Tuleeko virta tosiaan akulta? Ettei vaan pääse vaihtovirtaa xenoneihin, jos esim. alkuperäisestä piuhastosta valoille tulee suoraan virta magneetolta vaihtovirtana?
9.8.2013 18:49
Kertokaas joku mulle hyvä valomaski H4-polttimolla joka sopis tohon kyykkytyyliin eikä maksa kauheita rahoja.
9.8.2013 20:06
Virta tulee selvästi akulta, sillä senonit toimii. 12VDC laitteet päästää ns. Voimasavut ulos jos niihin syöttää 12VAC, enkä usko että dx:n halvat senonit on suojattu yhtään mitenkään yhtään mitään virhekytkentöjä/häiriöitä/mitään vastaan.
Senonit toimii sen pari h ja sammuu senjälkeen koska mopon akun laturi ei lataa sitä tarpeeksi. Alkuperäiset valot toimii suoraan alapäästä vaihtovirralla, tähän on mitoitettu että alapään tuottamasta sähköstä se jäljelle jäävä pieni osa laitetaan akun lataukseen. Tämä laturin akulle antama virta on laturissa sisäisesti rajoitettu, sitä ei voi säätää. Sähkötekninen juttu, ihan normaalia.
Ongelma on kun valot siirretään akulle, laturi lataa edelleen virralla X (jotain 0.6A-0,8A) vaikka akulta syödään jatkuvasti sitä 3-4A valojen takia. Sähkö loppuu. End of story, ei voi mitään. Vaihda laturi, tarkalleen ottaen kehittele siihen jokin toimiva laturi, tai xenonit pois. Toinen vaihtoehto on auton 65Ah akku tarakalle jota sitten öisin latailee. Sinne mahtuu enempi sähköä, mutta edelleen sinne ladataan tismalleen yhtä nopeasti kuin ennenkin.