Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.
1.5.2012 22:47
Nyt kun on derbi alla ja pitäis keulimaan alkaa opetella mutta taitoa ei vaan oo yhtään.
Normi kytkinpommilla nousee vähän ja seisaaltaan kaasulla ja nykäsemällä vielä vähemmän. Vireinä 11/58 välit, tyhjä putki ja ei muutakaan kureja, mopo siis drd racing -04. Millä tyylillä sitä keulaa sais helpoiten nostettua, millä vaihteella, jalka takatapilla tai polvi penkillä?
Omakohtastahan tää on mutta omia mielipiteitä ja jos joku video olis niin saa linkata.
1.5.2012 23:10
Kannattaa tossa vaiheessa vielä unohtaa noi polvi penkillä jutut. Itellä ainaki kuriton furia nous ykkösellä helposti ilman nykäsyä, kun kaasu pohjassa päästi kytkimen nopeesti. Ekana voi harjotella tällä tyylillä nostamaan ja kokeilla keulia kävelyvauhtia. Sitten myöhemmin sopivalla kytkimen ajotuksella ja nykäsyllä. Itse sain vielä kolmosella ylös
1.5.2012 23:58
joo, pitää vaa sit vissii antaa kunnol kaasuu ja sit kykin ylös:) hajooko toi kykin helpolla noil kykinpommeil.
2.5.2012 16:23
Kyllä...lueppa
tuo, siinä on hyviä neuvoja
2.5.2012 17:20
Ite en tajunnu tota tapa kakkosta, miten siis vedät moottorijarrutuksen jos oot ykkösellä? Päästät kaasun ja kun kierrokset laskee niin kaasua vaan?
2.5.2012 18:31
dwtt kirjoitti:Ite en tajunnu tota tapa kakkosta, miten siis vedät moottorijarrutuksen jos oot ykkösellä? Päästät kaasun ja kun kierrokset laskee niin kaasua vaan?
tarkoittanee isompia mopoja. Vähä vauhtii ja sopiva vaihde, kytkint välii ja vähä rykäsee ni kyl se sielt nousee
2.5.2012 18:56
Kakkonen tarkotti täs, että nostat kierrokset piikille, ihan nopeesti käytät kaasua pois ja sitten kaasu taas auki. Ite nostelen silleen, että juuri ennen piikkiä kaasu pohjaan ja kunnon nykäsy niin pitäis nousta
2.5.2012 20:08
Juu, ei mopolla keula oikein ilman kytkintä nouse. Kytkintä, kaasua ja nyhtäsyy sekasi ni hyvi toimii.
2.5.2012 20:29
Nostan kyllä hattua sille joka nostaa kurittoman Derbin keulan ihan kunnolla ilman kytkintä.
2.5.2012 21:20
Ei se kytkin siitä mihikää hajoa ja jos hajoaa niin vaihtaa uuden. Mopon kytkimet kumminkin niin naurettavan halpoja ja menee vähän ilo harrastuksestakin, jos pitää kokoaika miettiä, että kestääkö laitteet...
2.5.2012 21:28
Auttaskohan takarenkaan paineitten pienentäminen, kun tuntuu että lähtee sivulle vetelemään kun keulii?
Ja minkä verran kannattaa takarenkaassa pitää paineita?
3.5.2012 14:46
Keuruu_racing kirjoitti:Nostan kyllä hattua sille joka nostaa kurittoman Derbin keulan ihan kunnolla ilman kytkintä.
Kaverilla kuriton putki,rajoittamaton cdi ja 13/70 välit ja kyllä ilman kytkintä nousee ihan hyvään kulmaan...
3.5.2012 15:28
Keuruu_racing kirjoitti:Nostan kyllä hattua sille joka nostaa kurittoman Derbin keulan ihan kunnolla ilman kytkintä.
Kaveri nostaa ihan täysvakiolla, vai olikohan siinä 13 eessä, tai 12, en muista ja takana vakioratas niin istualtaan
3.5.2012 16:22
En edes ymmärrä mitä vaikeaa on nostaa ilman kytkintä. Oikea ajoitus ponnistuksessa ja kaasun pumpauksessa niin nousee. Ite saan 3 vaihteel ilman kytkint.